Podstawy śpiewu zespołowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-DS5-1HEZ |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.7
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy śpiewu zespołowego |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
1 rok PiW SJ sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Głównym celem zajęć jest zdobycie wiedzy i umiejętności dot. praktycznych działań muzycznych w przedszkolu oraz na pierwszym etapie szkolnym - edukacji wczesnoszkolnej. Jednocześnie przedmiot ma na celu rozśpiewanie studentów i zapoznanie z repertuarem piosenek dziecięcych. |
Pełny opis: |
Nazwa jednostki prowadzącej kierunek: Wydział Nauk o Edukacji Nazwa kierunku studiów: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna Poziom kształcenia: Studia jednolite magisterskie Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Kod przedmiotu: 380-DS5-1HEZ Język przedmiotu: Język polski Rodzaj przedmiotu: Ogólnouczelniany Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki humanistyczne i społeczne Rok studiów /semestr: I rok, semestr zimowy Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 h - ćwiczenia Punkty ECTS: 1 pkt. Bilans nakładu pracy studenta: - udział w ćwiczeniach – 15 godzin - przygotowanie do zajęć – 5 godzin - przygotowanie do zaliczenia – 5 godz. Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 15 h, 0,5 pkt. ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym - 10 h, 0,5 pkt. ECTS |
Literatura: |
J. Gałęska-Tritt – „Kształcenie głosu dziecka w śpiewie zespołowym” J. Gałęska-Tritt – „Śpiewam solo i w zespole” A.Szaliński – Muzykowanie zespołowe H.Sobierajska – Uczymy się śpiewać Łukaszewski I., Zbiorowa emisja głosu Sipowicz J., Ja i mój głos Tarasewicz B., Mówię i śpiewam świadomie |
Efekty uczenia się: |
Student, który zaliczył przedmiot: KA7_UO1 Rozwija kompetencje kluczowe dzieci/uczniów, a szczególnie kreatywność innowacyjność i umiejętność samodzielnego oraz zespołowego rozwiązywania problemów KA7_UO5 Skutecznie animuje i monitoruje realizację zespołowych działań edukacyjnych dzieci/uczniów, wykorzystując między innymi różne formy zabawy KA7_UU1 Jest świadomy swojej roli w oddziaływaniu na zachowania i postawy dzieci/uczniów, w tAym wobec kultury i sztuki; utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej KA7_UU6 Projektuje i realizuje działania, mające na celu edukację aksjologiczną i wychowanie ku wartościom, wprowadza dzieci/uczniów w świat wartości KA7_KO1 Projektuje i wdraża działania innowacyjne |
Metody i kryteria oceniania: |
Student otrzymuje zaliczenie na podstawie obecności i aktywności na zajęciach, a także musi wykonać na ocenę wybrane utwory muzyczne. Może mieć jedną nieobecność nieusprawiedliwioną. Pozostałe muszą być usprawiedliwione lub odrobione z inną grupą. 51% punktów uzyskanych przez studenta z ćwiczeń, jest niezbędne do uzyskania przez niego oceny pozytywnej z danego przedmiotu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.