Język obcy - angielski sem.2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-DS5-1JAN2 | Kod Erasmus / ISCED: |
05.7
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Język obcy - angielski sem.2 | ||
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji | ||
Grupy: |
1 rok PiW SJ sem.letni Moduł lektorat - stac. jednolite kier. PiW |
||
Punkty ECTS i inne: |
5.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | angielski | ||
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
||
Założenia (opisowo): | Założenia lektoratu: Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania w języku obcym. Znajomość kultury państw z danego obszaru językowego. Przygotowanie merytoryczne i praktyczne do nauczania języka obcego (pogłębione kompetencje leksykalne, gramatyczne, fonetyczne i socjokulturowe w komunikowaniu się w języku obcym). Samodzielne zdobywanie wiedzy i rozwijanie zawodowych umiejętności z wykorzystaniem różnych źródeł w języku obcym. |
||
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
||
Skrócony opis: |
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń kluczowych sprawności językowych: mówienie/komunikacja, pisanie, rozumienie tekstu pisanego i mówionego, reagowanie językowe -pogębianie znajomości słownictwa ogólnego i gramatyki, - -kształcenie znajomościsłownictwa specjalistycznego z dziedziny nauk pedagogicznych, -wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach codziennych, jakrównież w kontaktach ze specjalistami z dziedziny nauk pedagogicznych. |
||
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Poziom kształcenia: jednolite studia magisterskie Moduł: ogólnouczeniany Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Rok studiów/ semestr: I rok studiów (semestr II) Liczba godzin: 30 w formie lektoratów Punkty ECTS: 2 Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: 20 godzin (1 punkt. ECTS) - o charakterze praktycznym: 30 godzin (2 punkty ECTS) Ogólny nakład pracy studenta: 50 godz., w tym: udział w ćwiczeniach, konsultacjach, praca własna studenta w postaci: wykonywania zadań online, przygotowania do zajęć. |
||
Literatura: |
Literatura podstawowa: Latham-Koenig, C., Oxenden, C. (2020). English File Upper-Intermediate 4-th edition Student's Book. Oxford: Oxford University Press. Literatura uzupełniająca i specjalistyczna: Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015. Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: Literatura podstawowa: Latham-Koenig, C., Oxenden, C. (2020). English File Upper-Intermediate 4-th edition Student's Book. Oxford: Oxford University Press. Literatura uzupełniająca i specjalistyczna: Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015. Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.guardian.com www.bbc.com/news www.conversation.com www.independent.com www.onestopenglish.com linguahouse.com breakingnewsenglish.com www.warsawvoice.pl https://www.ted.com/ https://ed.ted.com/ |
||
Efekty uczenia się: |
Wiedza: absolwent zna i rozumie KA7_WG7 znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci; KA7_WK8 zagadnienie edukacji międzykulturowej; sposób weryfikacj:udział w dyskusji i wspólpracy w grupie Umiejętności: absolwent potrafi: KA7_UW6 funkcjonalnie posługiwać się pojęciami z zakresu wybranego obszaru wiedzy w zakresie języka obcego KA7_UK2 poprawnie posługiwać się językiem polskim i obcym oraz wykazywać troskę o kulturę i etykę wypowiedzi własnej, dzieci lub uczniów; w zakresie języka obcego KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do: KA7_KK1 formowania właściwych zachowań i postaw dzieci lub uczniów, w tym wobec kultury i sztuki; w zakresie języka obcego |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń kluczowych sprawności językowych: mówienie/komunikacja, pisanie, rozumienie tekstu pisanego i mówionego. Zaliczenie na ocenę na koniec semestru. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Wiesława Gierłachowska-Bałdyga, Małgorzata Penza-Szachowicz, Barbara Rudziak | |
Prowadzący grup: | Wiesława Gierłachowska-Bałdyga, Małgorzata Penza-Szachowicz, Barbara Rudziak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Założeniem przedmiotu jest: -rozwijanie kluczowych sprawności językowych, pogębianie znajomości słownictwa ogólnego i gramatyki, kształcenie znajomości słownictwa specjalistycznego z dziedziny nauk pedagogicznych, -wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach codziennych, jakrównież w kontaktach ze specjalistami z dziedziny nauk pedagogicznych. | |
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Moduł: ogólnouczeniany Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Rok studiów/ semestr: I rok studiów (semestr I i II) Liczba godzin: 30 w semestrze, 60 rocznie Punkty ECTS: 5 Ogólny nakład pracy studenta: 125 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz., przygotowanie do zajęć: 46 godz.; przygotowanie do testów: 46 godz., udział w konsultacjach: 3 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 33 h = 1,3 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 92 h = 3,7 pkt ECTS | |
Literatura: |
Latham-Koenig, C., Oxenden, C. (2013). English File Upper-Intermediate third edition Student's Book. Oxford: Oxford University Press. Literatura uzupełniająca i specjalistyczna: Harrison, R. (2011). Academic Skills. Oxford: Oxford University Press. Philopot S., Curnick, L. (2007). Academic Skills. Oxford: Oxford University Press. Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015. Michael McCarthy, Felicity O;Dell, English Vocabulary in Use, CUP, 2012 Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.oup.com/elt (Oxford UniversityPress), www.longman.pl (Pearson Longman), www.onestopenglish.com (MacMillan), BBC English, www.bbcworld.com, http://www.euronews.net www.euronews.net Zoom in on America, The Guardian | |
Uwagi: |
Semestr I -zalety wielojęzyczności; -interkulturowość w kontaktach międzynarodowych i akademickich, -wybrane zagadnienia psychologii uczenia się : lerning styles, multiple intelligences -wybrane zagadnienia społeczne: etapy życia, dorastanie, problemy starzejącego się społeczeństwa -wybrane problemy współczesnego świata i Polski w kontekście edukacji w oprciu o bieżące wydarzenia Semestr II -edukacja: terminologia, etapy kształcenia; systemy edukacyjne na przykładzie wybranych krajów -kształcenie uniwersyteckie: uczelnie wyższe, kierunki, stopnie naukowe; -alternatywne koncepcje w edukacji -komunikacja interpersonalna -wybrane problemy współczesnego świata i Polski w kontekście edukacji w oprciu o bieżące wydarzenia |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Wiesława Gierłachowska-Bałdyga, Barbara Rudziak | |
Prowadzący grup: | Wiesława Gierłachowska-Bałdyga, Barbara Rudziak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania w języku obcym. Znajomość kultury państw z danego obszaru językowego. Przygotowanie merytoryczne i praktyczne do nauczania języka obcego (pogłębione kompetencje leksykalne, gramatyczne, fonetyczne i socjokulturowe w komunikowaniu się w języku obcym). Przygotowanie doprowadzenia zajęć w języku obcym na podstawie przedmiotowej literatury z wykorzystaniem rymowanek, piosenek i zabaw dla dzieci w języku obcym. Samodzielne zdobywanie wiedzy i rozwijanie zawodowych umiejętności z wykorzystaniem różnych źródeł w języku obcym. | |
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Poziom kształcenia: jednolite studia magisterskie Moduł: ogólnouczeniany Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Rok studiów/ semestr: I rok studiów (semestr II) Liczba godzin: 30 w formie lektoratów Punkty ECTS: 2 Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: 20 godzin (1 punkt. ECTS) - o charakterze praktycznym: 30 godzin (2 punkty ECTS) Ogólny nakład pracy studenta: 50 godz., w tym: udział w ćwiczeniach, konsultacjach, praca własna studenta w postaci: wykonywania zadań online, przygotowania do zajęć. | |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Latham-Koenig, C., Oxenden, C. (2020). English File Upper-Intermediate 4-th edition Student's Book. Oxford: Oxford University Press. Literatura uzupełniająca i specjalistyczna: Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015. Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: Literatura podstawowa: Latham-Koenig, C., Oxenden, C. (2020). English File Upper-Intermediate 4-th edition Student's Book. Oxford: Oxford University Press. Literatura uzupełniająca i specjalistyczna: Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015. Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.guardian.com www.bbc.com/news www.conversation.com www.independent.com www.onestopenglish.com linguahouse.com breakingnewsenglish.com www.warsawvoice.pl https://www.ted.com/ https://ed.ted.com/ |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.