Wejście na rynek pracy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-DS5-1WRP |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
|
Nazwa przedmiotu: | Wejście na rynek pracy |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
1 rok PiW SJ sem.letni |
Punkty ECTS i inne: |
0.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Założenia (opisowo): Zajęcia alternatywne dla osób zwolnionych z zajęć Wychowania fizycznego. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie poruszania się na rynku pracy, a także rozwój kompetencji miękkich wymaganych na rynku pracy. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki, Forma studiów: stacjonarne, Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina: nauki społeczne Dyscyplina nauki: ekonomia i finanse, nauki o komunikacji społecznej i mediach, nauki socjologiczne, psychologia. Rok studiów: I, semestr I, II. Liczba godzin z podziałem na formę prowadzenia zajęć: 60 godz. ćwiczenia, Metody dydaktyczne: ćwiczenia, forma zajęć stacjonarnych. Punkty ECTS: dla przedmiotu nie przewidziano punktów ECTS. Bilans nakładu pracy studenta: 60 godz. Wskaźniki ilościowe: 60 godz. |
Literatura: |
1. Olga Castanyer: Asertywność-jak docenić samego siebie, 2. Wolfgang Hars: Jestem dobry-profesjonalne kształtowanie i reklamowanie własnego wizerunku, 3. John Adair: Sztuka twórczego myślenia, 4. John Stewart: Mosty zamiast murów-podręcznik komunikacji interpersonalnej, 5. Dorota Gromnicka: Jak zbudować poczucie własnej wartości, 6. Melanie Greenberg: Mózg odporny na stres, 7. Alison Hardingham, Praca w zespole, Wydawnictwo Petit, Warszawa 1998. 8. R.F. Bales& F. L. Strodtbeck, Phases in group problem-solving, w: The Journal of Abnormal and Social Psychology, 1951, str. 485-495. 9. Patrick Lencioni, Przezwyciężanie pięciu dysfunkcji pracy zespołowej. Praktyczny przewodnik dla liderów, menedżerów, moderatorów, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2012. 10. Jon Gordon, Potęga pozytywnego przywództwa, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2018 11. Bartosz Nestrwoicz, Zdobywanie pracy: odkryj klucz do sukcesu zawodowego, Wydawnictwo Helion 12. Wacław Kisiel-Dorohinicki, Fundamenty kariery: strategiczne poszukiwanie i zdobywanie pracy, Wydawnictwo Helion 13. Robert Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Wydawnictwo GWP, Sopot 2016. |
Efekty uczenia się: |
KA7_WG5 Absolwent zna i rozumie zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, ze szczególnym uwzględnieniem przedszkola i szkoły podstawowej, zasady udzielania pierwszej pomocy i odpowiedzialności prawnej opiekuna KA7_UW3 Absolwent potrafi wykorzystywać w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska uczenia się i nauczania, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb i możliwości poszczególnych dzieci lub uczniów oraz grupy KA7_KO1 Absolwent jest gotów do pracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami dzieci lub uczniów i innymi członkami społeczności przedszkolnej, szkolnej i lokalnej; Metody weryfikacji: praca zespołowa, ćwiczenia praktyczne, test kontrolny. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę na podstawie: 1. Dwóch testów w formie mieszanej. 2. Aktywności podczas zajęć 3. Przesłanie wybranego dokumentu aplikacyjnego. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Szymon Czupryński, Marcelina Wojno | |
Prowadzący grup: | Szymon Czupryński, Marcelina Wojno | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Szymon Czupryński, Marcelina Wojno | |
Prowadzący grup: | Szymon Czupryński, Marcelina Wojno | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.