Podstawy edukacji teatralnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-DS5-2IAZ |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.7
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy edukacji teatralnej |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
1 rok PiW SJ sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Stymulowanie aktywności poznawczej dzieci (uczniów). Wykorzystanie zabawy do stymulowania rozwoju dziecka. Inicjacja teatralna. Gry i zabawy, drama, storytelling, piosenka i ruch w edukacji teatralnej |
Pełny opis: |
Nazwa jednostki prowadzącej kierunek Wydział Nauk o Edukacji Nazwa kierunku studiów Pedagogika Poziom kształcenia Studia II stopnia Profil studiów ogólnoakademicki, Forma studiów: stacjonarne. Kod przedmiotu 380-DS5-2IAZ Język przedmiotu polski Rodzaj przedmiotu Status przedmiotu – obowiązkowy Semestr I Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin ćwiczeń Metody dydaktyczne: wykład, prezentacja przed publicznością, gry dyskusyjne, dyskusja wielokrotna Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie, Punkty ECTS: 1 Bilans nakładu pracy studenta -udział w konwersatoriach 10h; - przygotowanie do zaliczenia 15h Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta: -wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela 10 h - o charakterze praktycznym 15 h |
Literatura: |
1.M.Braun,Gry codzienne i pozacodzienne....o komunikacyjnych aspektach aktorstwa, Kraków 2012, 2. B.Ciecierska-Zajdel, Trening głosu,Warszawa 2012 3. A. Bielańska, Teatr, który leczy, Kraków 2002 4. W. Sierpiński, Poradnik młodego recytatora, Warszawa2004 5. B. Wieczorkiewicz, Sztuka mówienia, Warszawa 1985 6. B. Toczyska, Elementarne ćwiczenia dykcji, Gdańsk 2004 7. B. Toczyska, Dotkliwa artykulacja, Gdańsk 2011 www.recytacja.art.pl 8. A.Siedlecki, Sekrety techniki aktorskiej. Jak uczyć?, Rzeszów 2007 9.J. Limon, Między niebem a sceną. Przestrzeń i czas w teatrze, Gdańsk 2002, rozdz. Znaki czasu. 10. E. Csató, O „grze z dystansem”, w: Wprowadzenie do nauki o teatrze, wyb. i oprac. J. Degler, t. 2, Wrocław 1976. 11. Sławomira Świątka dwanaście wykładów z wprowadzenia do wiedzy o teatrze, Łódź 2003, wykład czwarty. 12. B.Wieczorkiewicz, Sztuka mówienia, Warszawa 1985 13. Ch. Balme, Wprowadzenie do nauki o teatrze, Warszawa 2002 14. E. W. Rothenbuhler, Komunikacja rytualna. Od rozmowy codziennej do ceremonii medialnej, Kraków 2003, rozdz. Rytuały polityczne, retoryczne i obywatelskie. |
Efekty uczenia się: |
Absolwent: KA7_WG9 - Ma wiedzę dotyczącą znaczenia i możliwości celowego i różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowania i kształcenia dzieci KA7_WG11 - Ma wiedzę dotyczących różnych dziedzin wiedzy zapewniającą konstruktywne jej wykorzystanie w edukacji dziecka KA7_UO1 - Rozwija kompetencje kluczowe dzieci/uczniów, a szczególnie kreatywność innowacyjność i umiejętność samodzielnego oraz zespołowego rozwiązywania problemów KA7_UO5 - Skutecznie animuje i monitoruje realizację zespołowych działań edukacyjnych dzieci/uczniów, wykorzystując między innymi różne formy zabawy KA7_KO1 - Projektuje i wdraża działania innowacyjne |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: wykład,prezentacja przed publicznością, gry dyskusyjne, dyskusja wielokrotna Na końcową ocenę składają się obecność studenta na zajęciach, jego aktywność i zaangażowanie oraz realizacja końcowego projektu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.