Język obcy - rosyjski cz.3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-DS5-2JRO3 |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.7
|
Nazwa przedmiotu: | Język obcy - rosyjski cz.3 |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
2 rok PiW SJ sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (lista przedmiotów): | Język obcy - rosyjski cz.3 380-DS5-2JRO3 |
Założenia (opisowo): | Celem lektoratu jest przede wszystkim rozwijanie sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest przede wszystkim rozwijanie sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
Pełny opis: |
Język obcy - rosyjski cz.3 Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna Jednolite studia magisterskie Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne Kod przedmiotu - 380-DS5-2JRO3 Przedmiot obowiązkowy. MK_6 Kompetencje merytoryczne nauczyciela przedszkoli i klas I - IV. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne II rok/III semestr Student powinien zaliczyć przedmiot oznaczony kodem 380-DS5-1JRO2. Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. 1 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 30 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 30 h = 1 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 30 h = 1 pkt ECTS |
Literatura: |
(tylko po angielsku) Kowalska N. i in., Repetytorium tematyczno-leksykalne, W-wa 2012. Cieplicka M., Torzewska D., Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne 1, Poznań 2012. Szczygielska S., Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne 2, Poznań 2003. Aktualne materiały z Internetu. 1.Дошкольное обучение и воспитание и дошкольные образовательные организации в Российской Федерации. 2.Начальное общее образование по: https://dic.academic.ru › ruwik 3.Ступени образования в России по: studyinrussia.ru https://studyinrussia.ru/actual/articles/stupeni-obrazovaniya-v-rf/ 4.Начальное образование в России по: https://edunews.ru › shkolnoe 5.Педагогика общей заботы и воспитательной работы - https://ahns.pl › магистратура › пе |
Efekty uczenia się: |
KP7_UK2: Student potrafi poprawnie posługiwać się językiem polskim i obcym oraz wykazywać troskę o kulturę i etykę wypowiedzi własnej, dzieci lub uczniów. KP7_UK4: Student potrafi efektywnie pracować w środowiskach zróżnicowanych pod względem kulturowym oraz z dziećmi z doświadczeniem migracyjnym, w tym z dziećmi, dla których język polski jest drugim językiem, wykorzystując kompetencje międzykulturowe i glottodydaktyczne. KP7_UK5: Student potrafi posługiwać się językiem obcym zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, w tym terminologią specjalistyczną. KP7_KK1: Student jest gotów do formowania właściwych zachowań i postaw dzieci lub uczniów, w tym wobec kultury i sztuki. |
Metody i kryteria oceniania: |
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów, wypowiedzi ustnych. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę po III semestrze. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LEK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Kosior | |
Prowadzący grup: | Danuta Kosior | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest przede wszystkim rozwijanie sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
|
Pełny opis: |
Język obcy - rosyjski cz. 3 Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna Jednolite studia magisterskie Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne Kod przedmiotu - 380-DS5-2JRO3 Przedmiot obowiązkowy. MK_6 Kompetencje merytoryczne nauczyciela przedszkola i klas I - III. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne II rok/III semestr Student powinien zaliczyć przedmiot oznaczony kodem 380-DS5-2JRO3. Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. 2 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 60 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz., przygotowanie do zajęć: 14 godz.; przygotowanie dotestów: 14 godz., udział w konsultacjach: 2 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 32 h = 1 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 60 h = 2 pkt ECTS |
|
Literatura: |
1. H. Dąbrowska, M. Zybert, Новые встречи. Język rosyjski, cz. 2. Zakres podstawowy. Kurs dla początkujących, Warszawa 2012. 2. N. Kowalska, D. Samek, Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego, Wydawnictwo REA 2005. 3. M. Cieplicka, D. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko... część 1, WAGROS Poznań 2010. 4. J.Dobrowolski, 300 ćwiczeń z gramatyki języka rosyjskiego, Warszawa 2004. 5. S.Orzechowska, Ćwiczenia z ortografii rosyjskiej z zasadami pisowni, Wrocław 1994. 6. С.И. Ожегов, Н.Ю. Шведова, Толковый словарь русского языка, Москва 2003. 7. Słownik rosyjsko-polski, polsko-rosyjski (z gramatyką języka rosyjskiego), Wydawnictwo Literat, Toruń 2016. 8. Fidyk M., Skup – Stundis T.: Nowe repetytorium z języka rosyjskiego. Część I. Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa, 2007. 9.Milczarek W.: Język rosyjski od A do Z. Repetytorium – gramatyka, ćwiczenia, przykłady odmian. Wydawnictwo ”KRAM”. Warszawa, 1999. 10. Wierieszczagina I.: Давайте поговорим... – teksty z życia codziennego. WSiP,Warszawa,1999. 11. Materiały z Internetu opracowane przez prowadzącego zajęcia. |
|
Uwagi: |
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów, wypowiedzi ustnych. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę po III semestrze. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LEK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kulik | |
Prowadzący grup: | Anna Kulik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest przede wszystkim rozwijanie sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
|
Literatura: |
1. H. Dąbrowska, M. Zybert, Новые встречи. Język rosyjski, cz. 2. Zakres podstawowy. Kurs dla początkujących, Warszawa 2012. 2. N. Kowalska, D. Samek, Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego, Wydawnictwo REA 2005. 3. M. Cieplicka, D. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko... część 1, WAGROS Poznań 2010. 4. J.Dobrowolski, 300 ćwiczeń z gramatyki języka rosyjskiego, Warszawa 2004. 5. S.Orzechowska, Ćwiczenia z ortografii rosyjskiej z zasadami pisowni, Wrocław 1994. 6. С.И. Ожегов, Н.Ю. Шведова, Толковый словарь русского языка, Москва 2003. 7. Słownik rosyjsko-polski, polsko-rosyjski (z gramatyką języka rosyjskiego), Wydawnictwo Literat, Toruń 2016. 8. Fidyk M., Skup – Stundis T.: Nowe repetytorium z języka rosyjskiego. Część I. Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa, 2007. 9.Milczarek W.: Język rosyjski od A do Z. Repetytorium – gramatyka, ćwiczenia, przykłady odmian. Wydawnictwo ”KRAM”. Warszawa, 1999. 10. Wierieszczagina I.: Давайте поговорим... – teksty z życia codziennego. WSiP,Warszawa,1999. 11. Materiały z Internetu opracowane przez prowadzącego zajęcia. |
|
Uwagi: |
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów, wypowiedzi ustnych. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę po III semestrze. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.