Rozwijanie sprawności językowych (mówienie, słuchanie)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-DS5-4IBN |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.7
|
Nazwa przedmiotu: | Rozwijanie sprawności językowych (mówienie, słuchanie) |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
1 rok PiW SJ sem.letni |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
Założenia (opisowo): | Student rozpoczynający przedmiot powinien wykazać się znajomością Języka angielskiego na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Założeniem przedmiotu jest: -przygotowanie do nauczania dzieci kluczowych sprawności językowych w języku obcym:mówienie i słuchanie -zapoznanie z podstawami aspektami psychologicznymi i pedagogicznymi nauczania języka obcego dzieci. -elementy metodyki nauczania języka obcego dzieci. -kompetencje językowe dziecka (ucznia). -strategie zabawowe i zadaniowe w uczeniu się języka przez dziec (uczniów). |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Założeniem przedmiotu jest: -przygotowanie do nauczania dzieci kluczowych sprawności językowych w języku obcym:mówienie i słuchanie w oparciu omateriały metodyczne i językwe w języku angielskim |
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Poziom kształcenia: studia jednolite magosterskie Moduł: ogólnouczeniany Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Rok studiów/ semestr: IV rok studiów (semestr II) Liczba godzin: 30 Punkty ECTS: 3 Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: 30 godzin (2 punkty ECTS) - o charakterze praktycznym: 60 godzin (3 punkty ECTS) Ogólny nakład pracy studenta: 60 godz., w tym: udział w ćwiczeniach, konsultacjach, praca własna studenta w postaci: wykonywania zadań online, przygotowania do zajęć. |
Literatura: |
1. Komorowska, H. Metodyka nauczania języków obcych. Fraszka Edukacyjna. 2. Dakowska, M. Teaching English as a Foreign Language. A Guide for Professionals. PWN. 3. Pinter, A. Teaching Young Language Learners (Oxford Handbooks for Language Teachers Series). Oxford. 4. Cameron, L. Teaching Languages to Young Learners (Cambridge Language Teaching Library). Cambridge. 5. Bland, J. (red.) Teaching English to Young Learners: Critical Issues in Language Teaching with 3-12 Year Olds. Bloomsbury. 6. www.busyteacher.org 7. www.onestopenglish.com 8. http://www.eslbase.com/teaching/young-learners/ 9. https://www.teachingenglish.org.uk/sites/teacheng/files/B369-Young-Learners-Activity-Book_v10.pdfL |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA, absolwent zna i rozumie: KA7_WG2 Zna podstawową terminologię używaną w pedagogice i psychologii, rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi: KA7_UK2 Ma kompetencje międzykulturowe i glottodydaktyczne, pozwalające na efektywną pracę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo oraz z dziećmi, dla których język polski KA7_UO1 Rozwija kompetencje kluczowe dzieci/uczniów, a szczególnie kreatywność innowacyjność i umiejętność samodzielnego oraz zespołowego rozwiązywania problemów KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do: KA7_KK1 Świadomie określa swoją postawę wobec istoty i celów edukacji a także podstawowych aspektów filozofii nauczania |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia: - obecność i aktywny udział w zajęciach, - zaliczenie na ocenę minimum dostateczną wszystkich zadań i testów przewidzianych programem lektoratu. - przygotowanie do zajęć i aktywny udział w zajęciach Dopuszczalne nie więcej niż 2x90 min. nieobecności nieusprawiedliwionych w roku. Zaliczenie na ocenę na koniec II semestru. Kryteria oceniania: 50 - 59% dst 60 -69% dst+ 70-79 % db 80-89 % db+ 90-100 % bdb |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.