Edukacja w zakresie wychowania fizycznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-DS5-4IBO |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.7
|
Nazwa przedmiotu: | Edukacja w zakresie wychowania fizycznego |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
4 rok PiW SJ sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Student posiada wiedzę z zakresu aktywności i sprawności fizycznej. Rozumie związki aktywności i sprawności fizycznej ze zdrowiem. Zna proces uczenia się i nauczania czynności ruchowych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Projektowanie różnych form aktywności w celu rozwijania kultury zdrowotnej u dzieci (uczniów) -planowanie, realizowanie i ocena procesu. Sposoby rozwijania postawy prozdrowotnej wśród dzieci (uczniów) |
Pełny opis: |
Poziom kształcenia: studia jednolite magisterskie Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Język przedmiotu: polski Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy M_6 Rok studiów/semestr IV/7 Liczba godzin zajęć dydaktycznych: ogółem- 45 godzin (15 godzin wykładu + 30 godzin ćwiczeń) Bilans nakładu pracy studenta: udział w wykładach - 15 godzin udział w ćwiczeniach - 30 godzin przygotowanie do zajęć - 30 godzin przygotowanie pracy pisemnej - 20 godzin udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 2 godziny przygotowanie do egzaminu - 15 godzin egzamin - 2 godziny razem:104 godziny Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 34 godziny - o charakterze praktycznym - 80 godzin - 2.5 pkt. |
Literatura: |
Anatomia człowieka red. W. Sylwanowicz, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, W-wa 2000 D.Bąk- Gry i zabawy w szkole dla dzieci od 6 do10lat, PPiW, W-wa 2002 Biblioteczka reformy – O wychowaniu fizycznym, MEN, W-wa 2000 J.Bielski-Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego: podręcznik dla nauczycieli wychowania fizycznego i studentów studiów pedagogicznych , 2005 M.Bronikowski, R. Muszkieta- Zabawy i gry ruchowe w kształceniu zintegrowanym, Pracownia Wydawnicza „HELVETICA”, Poznań 2002 M. Bronikowski, R. Ślebioda, M. Bronikowska, M. Janowska- Wychowanie Fizyczne Poprzez Zabawy i Gry Ruchowe, AWF Poznań, Poznań 2007 K. Dutkiewicz, T.Konieczny – Wychowanie fizyczne w edukacji klas młodszych, Fundacja Studiów i Badań Edukacyjnych, W-wa 2001 Metodyka wychowania fizycznego w zreformowanej szkole red. M. Bronikowski S.Owczarek- Gimnastyka przedszkolaka, 2001 S.Owczarek- Zabawy i gry ruchowe w gimnastyce korekcyjnej, 2006 J. Tatarczuk- Metodyka wychowania fizycznego, Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra 2004 R. Trześniowski-Zabawy i gry ruchowe, WSiP, W-wa 2017 K.Wlaźnik- Zabawy i gry ruchowe dla dzieci w wieku 6-10 lat: przewodnik metodyczny dla nauczyciela, 2002 Wójtowicz S- Zarys anatomii i fizjologii człowieka 2004 Kierczak U, Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej Poradnik metodyczny, Koncepcja edukacji fizycznej Zdrowie - Sport – Rekreacja, Impuls , Kraków, 2018 Nitecka-Walerych A, Ćwiczenia i zabawy z przyborami dla dzieci w młodszym wieku szkolnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego , 2017 Winczewski P, Zabawy i gry ruchowe aktywizujące mięśnie tułowia, Difin , 2016 |
Efekty uczenia się: |
KA7_WG7 Ma wiedzę dotyczącą metodyki wykonywania zadań –norm, procedur i dobrych praktyk, stosowanych w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolne KA7_WG9 Ma wiedzę dotyczącą znaczenia i możliwości celowego i różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowania i kształcenia dziec KA7_WG12 Ma wiedzę przedmiotową umożliwiającą jej aplikację w projektowaniu działań w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej KA7_UW5 Potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania oraz adekwatnie do celów wychowania i kształcenia dobiera metody, tworzy, testuje i modyfikuje materiały dydaktyczne KA7_UW6 Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk i wykorzystuje w codziennej działalności edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska nauczania-uczenia się, uwzględniając specyficzne potrzeby i możliwości grupy, jak i poszczególnych dzieci/uczniów KA7_UW7 Identyfikuje naturalne, spontaniczne zachowania dzieci/uczniów jako sytuacje dydaktyczne; generuje oryginalne rozwiązania pojawiających się problemów pedagogicznych KA7_UO1, Rozwija kompetencje kluczowe dzieci/uczniów, a szczególnie kreatywność innowacyjność i umiejętność samodzielnego oraz zespołowego rozwiązywania problemów KA7_KO2 Analizuje i ocenia prawidłowość oraz poziom skuteczności własnych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych i ustala obszary wymagające modyfikacji, ciągłego doskonalenia swojej pracy |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład, ćwiczenia. Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny z egzaminu jest uzyskanie 51% punktów. Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest 95 % obecność na zajęciach, samodzielne napisanie konspektu oraz aktywny udział. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
CW
WT WYK
ŚR CZ CW
CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Nadachewicz | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Nadachewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Projektowanie różnych form aktywności w celu rozwijania kultury zdrowotnej u dzieci (uczniów) -planowanie, realizowanie i ocena procesu. Sposoby rozwijania postawy prozdrowotnej wśród dzieci (uczniów) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
CW
CW
CW
WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Nadachewicz | |
Prowadzący grup: | Jarosław Nadachewicz, Katarzyna Nadachewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Projektowanie różnych form aktywności w celu rozwijania kultury zdrowotnej u dzieci (uczniów) -planowanie, realizowanie i ocena procesu. Sposoby rozwijania postawy prozdrowotnej wśród dzieci (uczniów) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.