Kultura organizacyjna szkoły
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-MN2-2GKJ |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
|
Nazwa przedmiotu: | Kultura organizacyjna szkoły |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
2 rok 2st. MO niestac. |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Pełny opis: |
Pedagogika, menadżer oświaty 2 rok 2 st. Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: niestacjonarne Wykład 10 godz. Metody dydaktyczne: wykład z prezentacją multimedialną, dyskusja grupowa, praca z tekstem, konsultacje. 3 punkty ECTS Udział w wykładach – 10 h, przygotowanie do zajęć – 20 h, udział w konsultacjach - 15 h, przygotowanie do egzaminu – 30 h Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 25 h, 1p ECTS, o charakterze praktycznym 50 h, 2p ECTS |
Literatura: |
Adrjan B., Kultura szkoły. W poszukiwaniu nieuchwytnego. Kraków 2011. Augustyniak E. (red.), Kultura organizacyjna szkoły rozwijającej się. Kraków 2011. Elsner D. (red.), Współczesne trendy i koncepcje w zarządzaniu oświatą. Radom 1997 (wybrane teksty) Fullan M., Odpowiedzialne i skuteczne kierowanie szkołą. Warszawa 2006. Hofstede G., Kultury i organizacje. Warszawa 2000. Kwiatkowski S. M., Michalak J., (red.), Przywództwo edukacyjne w teorii i praktyce. Warszawa 2010. Nowosad I., Kultura szkoły w rozwoju szkoły. Kraków 2019. Polak K., Kultura szkoły. Od relacji społecznych do języka uczniowskiego. Kraków 2007. Senge P, Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się. Kraków 2002. Sikorski Cz., Kultura organizacyjna. Warszawa 2002. Tołwińska B., Synergia i proaktywność w kulturze szkoły. „Studia Pedagogiczne” 2011, t.LXIV . Tołwińska B., Teacher Team’s Maturity as The Basis for a Learning School. In: Teacher Education Policy and Practice. International Perspectives and Inspirations, edited by M. Attard-Tonna and J. Madalińska-Michalak, Foundation for the Development of the Education System, Key Concepts Series vol. 1, Warsaw 2018, pp. 194-213; ISBN 978-9949-29-023-9. Tołwińska B., Kierowanie szkołą jako organizacją uczącą się. Studium przypadków. Białystok 2021. Tuohy D., Dusza szkoły. O tym co sprzyja zmianie i rozwojowi. Warszawa 2002. |
Efekty uczenia się: |
Student: ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych [KA7_WK2] posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi (w tym dotyczącymi ochrony własności intelektualnej) [KA7_UK3] ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań [KA7_UO2] jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki; angażuje się we współpracę [KA7_KK2] |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bożena Tołwińska | |
Prowadzący grup: | Bożena Tołwińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.