Metodyka kierowania zespołem
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-MN2-2GKK |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
|
Nazwa przedmiotu: | Metodyka kierowania zespołem |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
2 rok 2st. MO niestac. |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Pedagogika 2rok 2-gi stopień, Menadżer oświaty profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: niestacjonarne Ćwiczenia 10 godz. semestr zimowy Metody dydaktyczne: projekt zespołowy, dyskusja grupowa, zadania indywidualne, praca z tekstem, konsultacje. 3 punkty ECTS Udział w ćwiczeniach – 10 godz., przygotowanie projektu zespołowego 15 godz., przygotowanie do zaliczenia - 25 godz., udział w konsultacjach -25 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 25 godz. - 1 p. ECTS, o charakterze praktycznym: 50 godz. - 2p. ECTS. |
Literatura: |
Milles S., Kierowanie zespołami w procesie wprowadzania zmian, [w:] D. Ekiert-Grabowska (red.), Współczesne tendencje w kierowaniu zmianą edukacyjną. Antologia II, Instytut Technologii Eksploatacji, Radom 1997. Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Dom wydawniczy ABC, Kraków 2001. Bartkowiak G., Psychologia zarządzania. Nowe spojrzenie. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2010. Bombała B., Fenomenologia zarządzania. Przywództwo. Difin, Warszawa 2010. Covey S. R., 7 nawyków skutecznego działania. Przeł. I. Majewska–Opiełka, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2003. Kostera M., Śliwa M., Zarządzanie w XXI w. Jakość, twórczość, kultura. Wolters Kluwer, Warszawa 2012 Madalińska-Michalak J. M., Skuteczne przywództwo w szkołach na obszarach zaniedbanych społecznie. Studium porównawcze. Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012 . Majewska-Opiełka I., Umysł lidera. Jak kierować ludźmi u progu XXI w. Medium, Warszawa 1998. Tołwińska B., Kompetencje społeczne dyrektorów szkół. IMPULS, Kraków 2011. |
Efekty uczenia się: |
Student zna i rozumie: -ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych KA7_WG7, Student potrafi: - wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych KA7_UU1, -pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole KA7_UU3, Student: jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą KA7_KO1 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia kończą się egzaminem realizowanym poprzez prezentacje projektów zespołowych z zagadnień programowych. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bożena Tołwińska | |
Prowadzący grup: | Bożena Tołwińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.