Zarządzanie jakością
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-MN2-2GKS |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
|
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie jakością |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
2 rok 2st. MO niestac. |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Założeniem przedmiotu jest zapoznanie studenta/studentki z istotą pojęcia jakości, jej koncepcji i funkcji, w kontekście zarządzania oświatą. Podczas zajęć analizie zostaną poddane systemy zarządzania jakością (łącznie z charakterystyką niezbędnych metod i narzędzi). |
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu: • doprowadzenie do poprawnego posługiwania się podstawowymi pojęciami o jakości oraz o zarządzaniu jakością; • zapoznanie z funkcjami, zakresem i znaczeniem zarządzania jakością jako niezbędnych elementów sprawnego funkcjonowania nowoczesnej oświaty; • doprowadzenie do rozumienia znaczenia jakości we współczesnym świecie; • nabycie umiejętności poprawnego rozwiązywania wybranych problemów dotyczących narzędzi mających zastosowanie w zarządzaniu jakością; • kształtowanie umiejętności stosowania właściwie dobranych metod i technik w zarządzaniu jakością w oświacie. |
Pełny opis: |
Wykład ma za zadanie zapoznanie studenta/studentki z istotą pojęcia jakości, jej koncepcji i funkcji, w kontekście zarządzania oświatą. Podczas zajęć analizie zostaną poddane systemy zarządzania jakością (łącznie z charakterystyką niezbędnych metod i narzędzi). Celem przedmiotu jest: doprowadzenie do poprawnego posługiwania się podstawowymi pojęciami o jakości oraz o zarządzaniu jakością; • zapoznanie z funkcjami, zakresem i znaczeniem zarządzania jakością jako niezbędnych elementów sprawnego funkcjonowania nowoczesnej oświaty; • doprowadzenie do rozumienia znaczenia jakości we współczesnym świecie; • nabycie umiejętności poprawnego rozwiązywania wybranych problemów dotyczących narzędzi mających zastosowanie w zarządzaniu jakością; • kształtowanie umiejętności stosowania właściwie dobranych metod i technik w zarządzaniu jakością w oświacie. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: • Stróżyński K., Jakość pracy szkoły praktycznie, PWN, Warszawa-Łódź 2003. • Elsner D., Kierowanie zmianą w szkole. Nowy sposób myślenia i działania, Wydawnictwa CODN, Warszawa 2005. • Menedżer i kreator edukacji, Cz. Plewka, H. Brdnarczyk (red.) Radom 2008, Wydawnictwo ITE. Literatura uzupełniająca • Hamrol A., Zarządzanie jakością z przykładami. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008. • Urbaniak M., Zarządzanie jakością - teoria i praktyka, Wyd. Difin, Warszawa 2004. |
Efekty uczenia się: |
Student/studentka ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, pogłębioną w wybranych zakresach Student/studentka potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych Student/studentka potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych oraz wspierać ich samodzielność wzdobywaniu wiedzy, atakże inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie. Student/studentka jest przekonany/a o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody nauczania: wykład, dyskusja, twórcze rozwiązywanie problemów. Formy zaliczenia przedmiotu: praca pisemna na zaliczenie w ocenie, samoocena studenta. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Szorc | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Szorc | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu: • doprowadzenie do poprawnego posługiwania się podstawowymi pojęciami o jakości oraz o zarządzaniu jakością; • zapoznanie z funkcjami, zakresem i znaczeniem zarządzania jakością jako niezbędnych elementów sprawnego funkcjonowania nowoczesnej oświaty; • doprowadzenie do rozumienia znaczenia jakości we współczesnym świecie; • nabycie umiejętności poprawnego rozwiązywania wybranych problemów dotyczących narzędzi mających zastosowanie w zarządzaniu jakością; • kształtowanie umiejętności stosowania właściwie dobranych metod i technik w zarządzaniu jakością w oświacie. |
|
Pełny opis: |
Wykład ma za zadanie zapoznanie studenta/studentki z istotą pojęcia jakości, jej koncepcji i funkcji, w kontekście zarządzania oświatą. Podczas zajęć analizie zostaną poddane systemy zarządzania jakością (łącznie z charakterystyką niezbędnych metod i narzędzi). Celem przedmiotu jest: doprowadzenie do poprawnego posługiwania się podstawowymi pojęciami o jakości oraz o zarządzaniu jakością; • zapoznanie z funkcjami, zakresem i znaczeniem zarządzania jakością jako niezbędnych elementów sprawnego funkcjonowania nowoczesnej oświaty; • doprowadzenie do rozumienia znaczenia jakości we współczesnym świecie; • nabycie umiejętności poprawnego rozwiązywania wybranych problemów dotyczących narzędzi mających zastosowanie w zarządzaniu jakością; • kształtowanie umiejętności stosowania właściwie dobranych metod i technik w zarządzaniu jakością w oświacie. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: • Stróżyński K., Jakość pracy szkoły praktycznie, PWN, Warszawa-Łódź 2003. • Elsner D., Kierowanie zmianą w szkole. Nowy sposób myślenia i działania, Wydawnictwa CODN, Warszawa 2005. • Menedżer i kreator edukacji, Cz. Plewka, H. Brdnarczyk (red.) Radom 2008, Wydawnictwo ITE. Literatura uzupełniająca • Hamrol A., Zarządzanie jakością z przykładami. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008. • Urbaniak M., Zarządzanie jakością - teoria i praktyka, Wyd. Difin, Warszawa 2004. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.