Język obcy - rosyjski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-N2-1JRO | Kod Erasmus / ISCED: |
05.002
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Język obcy - rosyjski | ||
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji | ||
Grupy: |
1 rok 2st. Pedagogika niestac. Moduł ogólnouczelniany - niestac. II stop. Pedagogika |
||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | rosyjski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Założenia (lista przedmiotów): | Język obcy - rosyjski 380-N2-1JRO |
||
Założenia (opisowo): | Celem lektoratu jest przede wszystkim rozwijanie sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. Celem lektoratu jest przede wszystkim rozwijanie sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. 1.Дошкольное обучение и воспитание и дошкольные образовательные организации в Российской Федерации. 2.Начальное общее образование по: https://dic.academic.ru › ruwik 3.Ступени образования в России по: studyinrussia.ru https://studyinrussia.ru/actual/articles/stupeni-obrazovaniya-v-rf/ 4.Начальное образование в России по: https://edunews.ru › shkolnoe 5.Педагогика общей заботы и воспитательной работы - https://ahns.pl › магистратура › пе 6.Опекунско-воспитательные учреждения. 7.Опекунско-воспитательная педагогика с педагогической терапией |
||
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
||
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest przede wszystkim rozwijanie sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
||
Pełny opis: |
Język obcy - rosyjski Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Studia drugiego stopnia Profil ogólnoakademicki Studia niestacjonarne Kod przedmiotu - 380-N2-1JRO Przedmiot obowiązkowy. MK_1 ogólnouczelniany. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne I rok/ II semestr Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2+. Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali, część zdalnie) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. 2 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 50 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz.; przygotowanie się do zajęć, egzaminu: 28 godz.; udział w konsultacjach: 1 godz.; udział w egzaminie: 1 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 32 h = 1,3 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 50 h = 2 pkt ECTS |
||
Literatura: |
Literatura podstawowa i uzupełniająca: 1. Wierieszczagina I.: Давайте поговорим... – teksty z życia codziennego. WSiP,Warszawa,1999. 2. N. Kowalska, D. Samek, Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego, Wydawnictwo REA 2005. 3. M. Cieplicka, D. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko... część 1, WAGROS Poznań 2010. 4. J.Dobrowolski, 300 ćwiczeń z gramatyki języka rosyjskiego, Warszawa 2004. 5. S.Orzechowska, Ćwiczenia z ortografii rosyjskiej z zasadami pisowni, Wrocław 1994. 6. С.И. Ожегов, Н.Ю. Шведова, Толковый словарь русского языка, Москва 2003. 7. Słownik rosyjsko-polski, polsko-rosyjski (z gramatyką języka rosyjskiego), Wydawnictwo Literat, Toruń 2016. 8. Fidyk M., Skup – Stundis T.: Nowe repetytorium z języka rosyjskiego. Część I. Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa, 2007. 9.Milczarek W.: Język rosyjski od A do Z. Repetytorium – gramatyka, ćwiczenia, przykłady odmian. Wydawnictwo ”KRAM”. Warszawa, 1999. 10. Materiały z Internetu opracowane przez prowadzącego zajęcia. |
||
Efekty uczenia się: |
JRO_U01, KA7_UW1: Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji (z wykorzystaniem nowoczesnych technologii) na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych. JRO_U02, KA7_UK2: Potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych. JRO_K01, KA7_KO2: Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie.Przygotowanie do zajęć i aktywny udział w zajęciach, dyskusja, współpraca w grupie. Wiedza sprawdzana jest w formie testu pisemnego oraz wypowiedzi ustnych, zadań z modułów nauczania online. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie i egzamin egzamin po II semestrze. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Danuta Kosior | |
Prowadzący grup: | Danuta Kosior | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest przede wszystkim rozwijanie sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. | |
Pełny opis: |
Język obcy - rosyjski Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Studia drugiego stopnia Profil ogólnoakademicki Studia niestacjonarne Kod przedmiotu - 380-N2-1JRO Przedmiot obowiązkowy. MK_1 ogólnouczelniany. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne I rok/ II semestr Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2+. Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. 2 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 50 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz.; przygotowanie się do zajęć, egzaminu: 28 godz.; udział w konsultacjach: 1 godz.; udział w egzaminie: 1 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 32 h = 1,3 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 50 h = 2 pkt ECTS | |
Literatura: |
Literatura podstawowa i uzupełniająca: 1. H. Dąbrowska, M. Zybert, Новые встречи. Język rosyjski, cz. 2. Zakres podstawowy. Kurs dla początkujących, Warszawa 2012. 2. N. Kowalska, D. Samek, Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego, Wydawnictwo REA 2005. 3. M. Cieplicka, D. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko... część 1, WAGROS Poznań 2010. 4. J.Dobrowolski, 300 ćwiczeń z gramatyki języka rosyjskiego, Warszawa 2004. 5. S.Orzechowska, Ćwiczenia z ortografii rosyjskiej z zasadami pisowni, Wrocław 1994. 6. С.И. Ожегов, Н.Ю. Шведова, Толковый словарь русского языка, Москва 2003. 7. Słownik rosyjsko-polski, polsko-rosyjski (z gramatyką języka rosyjskiego), Wydawnictwo Literat, Toruń 2016. 8. Fidyk M., Skup – Stundis T.: Nowe repetytorium z języka rosyjskiego. Część I. Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa, 2007. 9.Milczarek W.: Język rosyjski od A do Z. Repetytorium – gramatyka, ćwiczenia, przykłady odmian. Wydawnictwo ”KRAM”. Warszawa, 1999. 10. Wierieszczagina I.: Давайте поговорим... – teksty z życia codziennego. WSiP,Warszawa,1999. 11. Materiały z Internetu opracowane przez prowadzącego zajęcia. | |
Uwagi: |
Zajęcia odbywają się zdalnie na platformie Teams. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Danuta Kosior | |
Prowadzący grup: | Danuta Kosior | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
|
Założenia (lista przedmiotów): | Język obcy - rosyjski 380-N2-1JRO |
|
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest przede wszystkim rozwijanie sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. 1.Дошкольное обучение и воспитание и дошкольные образовательные организации в Российской Федерации. 2.Начальное общее образование по: https://dic.academic.ru › ruwik 3.Ступени образования в России по: studyinrussia.ru https://studyinrussia.ru/actual/articles/stupeni-obrazovaniya-v-rf/ 4.Начальное образование в России по: https://edunews.ru › shkolnoe 5.Педагогика общей заботы и воспитательной работы - https://ahns.pl › магистратура › пе 6.Опекунско-воспитательные учреждения. 7.Опекунско-воспитательная педагогика с педагогической терапией | |
Pełny opis: |
Język obcy - rosyjski Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Studia drugiego stopnia Profil ogólnoakademicki Studia niestacjonarne Kod przedmiotu - 380-N2-1JRO Przedmiot obowiązkowy. MK_1 ogólnouczelniany. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne I rok/ II semestr Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2+. Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali, część zdalnie) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. 2 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 50 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz.; przygotowanie się do zajęć, egzaminu: 28 godz.; udział w konsultacjach: 1 godz.; udział w egzaminie: 1 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 32 h = 1,3 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 50 h = 2 pkt ECTS | |
Literatura: |
Literatura podstawowa i uzupełniająca: 1. Wierieszczagina I.: Давайте поговорим... – teksty z życia codziennego. WSiP,Warszawa,1999. 2. N. Kowalska, D. Samek, Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego, Wydawnictwo REA 2005. 3. M. Cieplicka, D. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko... część 1, WAGROS Poznań 2010. 4. J.Dobrowolski, 300 ćwiczeń z gramatyki języka rosyjskiego, Warszawa 2004. 5. S.Orzechowska, Ćwiczenia z ortografii rosyjskiej z zasadami pisowni, Wrocław 1994. 6. С.И. Ожегов, Н.Ю. Шведова, Толковый словарь русского языка, Москва 2003. 7. Słownik rosyjsko-polski, polsko-rosyjski (z gramatyką języka rosyjskiego), Wydawnictwo Literat, Toruń 2016. 8. Fidyk M., Skup – Stundis T.: Nowe repetytorium z języka rosyjskiego. Część I. Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa, 2007. 9.Milczarek W.: Język rosyjski od A do Z. Repetytorium – gramatyka, ćwiczenia, przykłady odmian. Wydawnictwo ”KRAM”. Warszawa, 1999. 10. Materiały z Internetu opracowane przez prowadzącego zajęcia. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.