Język obcy - rosyjski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-N2-1JRO |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.002
|
Nazwa przedmiotu: | Język obcy - rosyjski |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
1 rok 2st. Pedagogika niestac. |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (lista przedmiotów): | Język obcy - rosyjski 380-N2-1JRO |
Założenia (opisowo): | Celem lektoratu jest przede wszystkim rozwijanie sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. Celem lektoratu jest przede wszystkim rozwijanie sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. 1.Дошкольное обучение и воспитание и дошкольные образовательные организации в Российской Федерации. 2.Начальное общее образование по: https://dic.academic.ru › ruwik 3.Ступени образования в России по: studyinrussia.ru https://studyinrussia.ru/actual/articles/stupeni-obrazovaniya-v-rf/ 4.Начальное образование в России по: https://edunews.ru › shkolnoe 5.Педагогика общей заботы и воспитательной работы - https://ahns.pl › магистратура › пе 6.Опекунско-воспитательные учреждения. 7.Опекунско-воспитательная педагогика с педагогической терапией |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest przede wszystkim rozwijanie sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
Pełny opis: |
Język obcy - rosyjski Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Studia drugiego stopnia Profil ogólnoakademicki Studia niestacjonarne Kod przedmiotu - 380-N2-1JRO Przedmiot obowiązkowy. MK_1 ogólnouczelniany. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne I rok/ II semestr Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2+. Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali, część zdalnie) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. 2 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 50 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz.; przygotowanie się do zajęć, egzaminu: 28 godz.; udział w konsultacjach: 1 godz.; udział w egzaminie: 1 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 32 h = 1,3 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 50 h = 2 pkt ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa i uzupełniająca: 1. Wierieszczagina I.: Давайте поговорим... – teksty z życia codziennego. WSiP,Warszawa,1999. 2. N. Kowalska, D. Samek, Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego, Wydawnictwo REA 2005. 3. M. Cieplicka, D. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko... część 1, WAGROS Poznań 2010. 4. J.Dobrowolski, 300 ćwiczeń z gramatyki języka rosyjskiego, Warszawa 2004. 5. S.Orzechowska, Ćwiczenia z ortografii rosyjskiej z zasadami pisowni, Wrocław 1994. 6. С.И. Ожегов, Н.Ю. Шведова, Толковый словарь русского языка, Москва 2003. 7. Słownik rosyjsko-polski, polsko-rosyjski (z gramatyką języka rosyjskiego), Wydawnictwo Literat, Toruń 2016. 8. Fidyk M., Skup – Stundis T.: Nowe repetytorium z języka rosyjskiego. Część I. Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa, 2007. 9.Milczarek W.: Język rosyjski od A do Z. Repetytorium – gramatyka, ćwiczenia, przykłady odmian. Wydawnictwo ”KRAM”. Warszawa, 1999. 10. Materiały z Internetu opracowane przez prowadzącego zajęcia. |
Efekty uczenia się: |
JRO_U01, KA7_UW1: Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji (z wykorzystaniem nowoczesnych technologii) na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych. JRO_U02, KA7_UK2: Potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych. JRO_K01, KA7_KO2: Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie.Przygotowanie do zajęć i aktywny udział w zajęciach, dyskusja, współpraca w grupie. Wiedza sprawdzana jest w formie testu pisemnego oraz wypowiedzi ustnych, zadań z modułów nauczania online. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie i egzamin egzamin po II semestrze. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.