Specjalistyczny warsztat językowy - realizowany w języku angielskim
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-N2-2YHDTA | Kod Erasmus / ISCED: |
05.002
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Specjalistyczny warsztat językowy - realizowany w języku angielskim | ||
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji | ||
Grupy: |
.2 rok 2st. Penitenc. RES niestac. 2 rok 2st. Kuratela RES niestac. 2 rok 2st. MO niestac. 2 rok 2st. POW niestac. 2 rok 2st. PW niestac. Moduł ogólnouczelniany - niestac. II stop. Pedagogika |
||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | angielski | ||
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
||
Założenia (opisowo): | Założeniem zajęc warsztatowych jest: Doskonalenie wybranych sprawności językowych. Ćwiczenie umiejętności językowych -mówienie, czytanie tekstów autentycznych. Elementy tłumaczenia. Rozumienie ze słuchu oryginalnych nagrań. Przyswajanie i utrwalanie słownictwa z danego zakresu tematycznego np.emigracja, bezrobocie, starzejące się społeczeństwo, bieda i wykluczenie społeczne, dyskryminacja, społeczne skutki kryzysu, wslcznene trendy i wyzwania edukacji. Tematyka zajeć może się różnić w zależności od grupy/specjalizacji Studentów |
||
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
||
Skrócony opis: |
Zajęcia warsztatowe polegają na ćwiczeniu umiejętności językowych : -przyswajanie i utrwalanie słownictwa z danego zakresu tematycznego -doskonalenie umiejętnosci rozumienia tekstów autentycznych, -rozumienie ze słuchu oryginalnych nagrań. -doskonalenie wypowiedzi ustnych z danego zakresu tematycznego -elementy tłumaczenia tekstu |
||
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: niestacjonarne Poziom kształcenia: Studia drugiego stopnia stopnia Moduł:ogólnouczelniany Rodzaj przedmiotu: specjalistyczny warsztat językowy; przedmiot obowiązkowy Rok studiów/semestr: II rok studiów, semestr III. Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godz. Punkty ECTS:2 Ogólny nakład pracy studenta: 50 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz.; przygotowanie się do zajęć, egzaminu: 28 godz.; udział w konsultacjach: 1 godz.; udział w egzaminie: 1 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 32 h = 1,3 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 50 h = 2 pkt ECTS |
||
Literatura: |
Academic Reading and Study Skills for International Students, L.Rosenthal, S. Rowland, Academic Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell, CUP Cambridge Academic English, C.Thaine , CUP English for Presentations M. Grussendorf, OUP Oxford EAP, E. de Chasal&Louis Rogers, OUP materiały autorskie przygotowane na podstawie akredytowanych anglojęzycznych stron internetowych: np. onestopenglish, linguahouse, The Guardian, BBC, TED |
||
Efekty uczenia się: |
KA7_UK1 potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych w zakresie języka obcego sposób weryfikacji: udział w dyskusji w grupie KA7_UK2 potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych w zakresie języka obcego sposób weryfikacji: testy cząstkowe, udział w dyskusji KA7_KK2 jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki; angażuje się we współpracę sposób weryfikacji: przygotowanie do zajęć i aktywny w nich udział, zaaangażowanie we wspólpracę w grupie |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenie umiejętności językowych - mówienie, czytanie tekstów autentycznych. Elementy tłumaczenia. Rozumienie ze słuchu oryginalnych nagrań. Przyswajanie i utrwalanie słownictwa z danego zakresu tematycznego Duży nacisk kładzie się na formy aktywne, zwłaszcza mówienie i konwersacje. Prace indywidualne, np. projekty lub lektura tekstów popularnonaukowych, które wspierają zgłębianie wiedzy wg indywidualnych potrzeb i zainteresowań studenta. Zaliczenie na ocenę na koniec semestru. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Wiesława Gierłachowska-Bałdyga, Marzena Lubaszewska, Barbara Rudziak | |
Prowadzący grup: | Wiesława Gierłachowska-Bałdyga, Marzena Lubaszewska, Barbara Rudziak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Ćwiczenie umiejętności językowych - mówienie, czytanie tekstów autentycznych. Elementy tłumaczenia. Rozumienie ze słuchu oryginalnych nagrań. Przyswajanie i utrwalanie słownictwa z danego zakresu tematycznego | |
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: niestacjonarne Poziom kształcenia: Studia drugiego stopnia stopnia Moduł:ogólnouczelniany Rodzaj przedmiotu: specjalistyczny warsztat językowy; przedmiot obowiązkowy Rok studiów/semestr: II rok studiów, semestr I. Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godz. Punkty ECTS:2 Ogólny nakład pracy studenta: 50 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz.; przygotowanie się do zajęć, egzaminu: 28 godz.; udział w konsultacjach: 1 godz.; udział w egzaminie: 1 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 32 h = 1,3 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 50 h = 2 pkt ECTS | |
Literatura: |
Academic Reading and Study Skills for International Students, L.Rosenthal, S. Rowland, Academic Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell, CUP Cambridge Academic English, C.Thaine , CUP English for Presentations M. Grussendorf, OUP Oxford EAP, E. de Chasal&Louis Rogers, OUP Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.guardian.com www.bbc.com/news www.conversation.com www.independent.com www.onestopenglish.com linguahouse.com breakingnewsenglish.com www.warsawvoice.pl https://www.ted.com/ https://ed.ted.com/ |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (w trakcie)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Wiesława Gierłachowska-Bałdyga, Marzena Lubaszewska, Anna Młynarczuk-Sokołowska, Barbara Rudziak | |
Prowadzący grup: | Wiesława Gierłachowska-Bałdyga, Marzena Lubaszewska, Anna Młynarczuk-Sokołowska, Barbara Rudziak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia warsztatowe polegają na ćwiczeniu umiejętności językowych : -przyswajanie i utrwalanie słownictwa z danego zakresu tematycznego -doskonalenie umiejętnosci rozumienia tekstów autentycznych, -rozumienie ze słuchu oryginalnych nagrań. -doskonalenie wypowiedzi ustnych z danego zakresu tematycznego -elementy tłumaczenia tekstu | |
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: niestacjonarne Poziom kształcenia: Studia drugiego stopnia stopnia Moduł:ogólnouczelniany Rodzaj przedmiotu: specjalistyczny warsztat językowy; przedmiot obowiązkowy Rok studiów/semestr: II rok studiów, semestr I. Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godz. Punkty ECTS:2 Ogólny nakład pracy studenta: 50 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz.; przygotowanie się do zajęć, egzaminu: 28 godz.; udział w konsultacjach: 1 godz.; udział w egzaminie: 1 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 32 h = 1,3 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 50 h = 2 pkt ECTS | |
Literatura: |
Academic Reading and Study Skills for International Students, L.Rosenthal, S. Rowland, Academic Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell, CUP Cambridge Academic English, C.Thaine , CUP English for Presentations M. Grussendorf, OUP Oxford EAP, E. de Chasal&Louis Rogers, OUP Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.guardian.com www.bbc.com/news www.conversation.com www.independent.com www.onestopenglish.com linguahouse.com breakingnewsenglish.com www.warsawvoice.pl https://www.ted.com/ https://ed.ted.com/ |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia warsztatowe polegają na ćwiczeniu umiejętności językowych : -przyswajanie i utrwalanie słownictwa z danego zakresu tematycznego -doskonalenie umiejętnosci rozumienia tekstów autentycznych, -rozumienie ze słuchu oryginalnych nagrań. -doskonalenie wypowiedzi ustnych z danego zakresu tematycznego -elementy tłumaczenia tekstu | |
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: niestacjonarne Poziom kształcenia: Studia drugiego stopnia stopnia Moduł:ogólnouczelniany Rodzaj przedmiotu: specjalistyczny warsztat językowy; przedmiot obowiązkowy Rok studiów/semestr: II rok studiów, semestr I. Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godz. Punkty ECTS:2 Ogólny nakład pracy studenta: 50 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz.; przygotowanie się do zajęć, egzaminu: 28 godz.; udział w konsultacjach: 1 godz.; udział w egzaminie: 1 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 32 h = 1,3 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 50 h = 2 pkt ECTS | |
Literatura: |
Academic Reading and Study Skills for International Students, L.Rosenthal, S. Rowland, Academic Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell, CUP Cambridge Academic English, C.Thaine , CUP English for Presentations M. Grussendorf, OUP Oxford EAP, E. de Chasal&Louis Rogers, OUP Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.guardian.com www.bbc.com/news www.conversation.com www.independent.com www.onestopenglish.com linguahouse.com breakingnewsenglish.com www.warsawvoice.pl https://www.ted.com/ https://ed.ted.com/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.