Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Specjalistyczny warsztat językowy - realizowany w języku rosyjskim

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 380-N2-2YHDTR Kod Erasmus / ISCED: 05.002 / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Specjalistyczny warsztat językowy - realizowany w języku rosyjskim
Jednostka: Wydział Nauk o Edukacji
Grupy: .2 rok 2st. Penitenc. RES niestac.
2 rok 2st. Kuratela RES niestac.
2 rok 2st. MO niestac.
2 rok 2st. POW niestac.
2 rok 2st. PW niestac.
Moduł ogólnouczelniany - niestac. II stop. Pedagogika
Punkty ECTS i inne: 2.00
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: rosyjski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

Kierunek: Pedagogika

Profil kształcenia: ogólnoakademicki

Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia

Forma studiów: niestacjonarna

Rok / semestr studiów: II rok/ 3 semestr

Liczba godzin dydaktycznych: 30 godz.

Punkty ECTS: 2

Literatura:

1. Бобрышов С.В. Историко-педагогическое исследование развития педагогического знания: методология и теория. Ставрополь,

2006.

2. Вершинина Н.А. Структура педагогики: методология исследования. Санкт-Петербург, 2008.

3. Голубев Н.К., Радина К.Д. Структура и уровни социально-педагогической диагностики. Гипотезы и решения. Этика

исследования. Москва, 2009.

4. Загвязинский В.И. Методология и методы психолого-педагогического исследования, Москва, 2005.

5. Загвязинский В.И. Методология педагогического исследования. Москва, 2017.

6. Кривченко Н.И. Аксиологический подход как методологическая основа педагогического исследования. Ставрополь, 2016.

7. Кузнецова А.Г. Развитие методологии системного подхода в отечественной педагогике. Хабаровск, 2003.

8. Образцов П.И. Методология и методы психолого-педагогического исследования. Орел, 2002.

9. Садовникова Н.А. Прикладное исследование методологии статистического анализа в педагогических исследованиях. Санкт-

Петербург, 2016.

10. Юдина О.А. Методология педагогического исследования. Оренбург, 2013.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

K_W04 – Student ma pogłebioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna orientacje

badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych i humanistycznych; rozumie postulat wieloparadygmatyczności

prowadzenia badań w pedagogice) – weryfikacja: indywidualna prezentacja studenta

Umiejętności:

K_U06 – Student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje

problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze – w języku rosyjskim – weryfikacja:

indywidualna prezentacja studenta

Kompetencje społeczne:

K_K01 – Student ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i

zawodowego – weryfikacja: indywidualna prezentacja studenta

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia przedmiotu:

obecność na zajęciach – dopuszczalne są 2 nieobecności, pozostałe należy zaliczyć podczas konsultacji u prowadzącego przedmiot

przygotowanie i zrealizowanie indywidualnej prezentacji na temat wskazany przez prowadzącego

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrei Harbatski
Prowadzący grup: Andrei Harbatski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (w trakcie)

Okres: 2021-10-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrei Harbatski
Prowadzący grup: Andrei Harbatski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zadaniem warsztatu spesjalistycznego w języku rosyjskim jest doskonalenie praktyki konwersacyjnej, gramatyki i stylu języka rosyjskiego.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: niestacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, pedagogika

Rok studiów/semestr: 2 rok 3 - semestr

Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 30 godzin ćwiczeń. Metody dydaktyczne: prezentacje, dyskusja, konsultacje, praca zespołowa, praca indywidualna

Punkty ECTS: 2

Literatura:

1. Бобрышов С.В. Историко-педагогическое исследование развития педагогического знания: методология и теория. Ставрополь, 2006.

2. Вершинина Н.А. Структура педагогики: методология исследования. Санкт-Петербург, 2008.

3. Голубев Н.К., Радина К.Д. Структура и уровни социально-педагогической диагностики. Гипотезы и решения. Этика исследования. Москва, 2009.

4. Загвязинский В.И. Методология и методы психолого-педагогического исследования, Москва, 2005.

5. Загвязинский В.И. Методология педагогического исследования. Москва, 2017.

6. Кривченко Н.И. Аксиологический подход как методологическая основа педагогического исследования. Ставрополь, 2016.

7. Кузнецова А.Г. Развитие методологии системного подхода в отечественной педагогике. Хабаровск, 2003.

8. Образцов П.И. Методология и методы психолого-педагогического исследования. Орел, 2002.

9. Садовникова Н.А. Прикладное исследование методологии статистического анализа в педагогических исследованиях. Санкт-Петербург, 2016.

10. Юдина О.А. Методология педагогического исследования. Оренбург, 2013.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.