Język obcy - rosyjski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-ON2-1JRO |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
|
Nazwa przedmiotu: | Język obcy - rosyjski |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
1 rok 2st. POW niestac. |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Założenia (opisowo): | Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym i rozwijanie przede wszystkim sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym i rozwijanie przede wszystkim sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
Pełny opis: |
1.Педагогика общей заботы и воспитательной работы - https://ahns.pl › магистратура › пе 2.Опекунско-воспитательные учреждения в России. 3.Опекунско-воспитательная педагогика с педагогической терапией 4.Ступени образования в России по: studyinrussia.ru 5.Самовоспитание и перевоспитание личности по: https://studme.org › pedagogika › |
Literatura: |
Kowalska N. i in., Repetytorium tematyczno-leksykalne, W-wa 2012. Cieplicka M., Torzewska D., Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne 1, Poznań 2012. Literatura uzupełniająca: Майерс Д., Социальная психология. Глава 13. Раздел: Физическая привлекательность, [online: http://vneshnii-oblik.ru/psyhologiya/ majers-privlekatelnost.html]. Кравчук О. А., Влияние семьи на развитие подростка, [online: http://sociosphera.com/publication/conference/2013/197/vliyanie_semi _na_razvitie_podrostka/]. Личностно-нравственные качества социального работника, их краткая характеристика и методы формирования, [online: http:// socialpol.ru/shpargalka-etika-socialnoj-raboty-lichnostno-nravstvennye-kachestva-socialnogo-rabotnika-ix.html]. Aktualne materiały z Internetu. |
Efekty uczenia się: |
JRO_W01, KA6_WG1: Zna elementarną terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych. JRO_U01, KA6_UW4: Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł w języku obcym i nowoczesnych technologii (ICT). JRO_U02, KA6_UK2: Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów. JRO_K01, KA6_KK1: Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. JRO_K02, KA6_KO3: Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie.Przygotowanie do zajęć i aktywny udział w zajęciach, dyskusja, współpraca w grupie. Wiedza sprawdzana jest w formie testu pisemnego oraz wypowiedzi ustnych |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LEK
SO LEK
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Kosior | |
Prowadzący grup: | Danuta Kosior | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym i rozwijanie przede wszystkim sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
|
Pełny opis: |
Język obcy - rosyjski cz. 1 Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Opiekuńczo - Wychowawcza Studia pierwszego stopnia Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne Kod przedmiotu - 380-OS1-1JRO1 Przedmiot obowiązkowy. MK_1 ogólnouczelniany. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne I rok/I semestr Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. 2 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 30 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 30 h = 2 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 30 h = 2 pkt ECTS |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa i uzupełniająca: 1. H. Dąbrowska, M. Zybert, Новые встречи. Język rosyjski, cz. 2. Zakres podstawowy. Kurs dla początkujących, Warszawa 2012. 2. N. Kowalska, D. Samek, Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego, Wydawnictwo REA 2005. 3. M. Cieplicka, D. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko... część 1, WAGROS Poznań 2010. 4. J.Dobrowolski, 300 ćwiczeń z gramatyki języka rosyjskiego, Warszawa 2004. 5. S.Orzechowska, Ćwiczenia z ortografii rosyjskiej z zasadami pisowni, Wrocław 1994. 6. С.И. Ожегов, Н.Ю. Шведова, Толковый словарь русского языка, Москва 2003. 7. Słownik rosyjsko-polski, polsko-rosyjski (z gramatyką języka rosyjskiego), Wydawnictwo Literat, Toruń 2016. 8. Fidyk M., Skup – Stundis T.: Nowe repetytorium z języka rosyjskiego. Część I. Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa, 2007. 9.Milczarek W.: Język rosyjski od A do Z. Repetytorium – gramatyka, ćwiczenia, przykłady odmian. Wydawnictwo ”KRAM”. Warszawa, 1999. 10. Wierieszczagina I.: Давайте поговорим... – teksty z życia codziennego. WSiP,Warszawa,1999. 11. Materiały z Internetu opracowane przez prowadzącego zajęcia. |
|
Uwagi: |
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów, prac pisemnych lub wypowiedzi ustnych. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LEK
SO LEK
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Kosior | |
Prowadzący grup: | Danuta Kosior | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym i rozwijanie przede wszystkim sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
|
Pełny opis: |
Język obcy - rosyjski cz. 1 Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Opiekuńczo - Wychowawcza Studia pierwszego stopnia Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne Kod przedmiotu - 380-OS1-1JRO1 Przedmiot obowiązkowy. MK_1 ogólnouczelniany. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne I rok/I semestr Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. 2 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 30 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 30 h = 2 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 30 h = 2 pkt ECTS |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa i uzupełniająca: 1. H. Dąbrowska, M. Zybert, Новые встречи. Język rosyjski, cz. 2. Zakres podstawowy. Kurs dla początkujących, Warszawa 2012. 2. N. Kowalska, D. Samek, Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego, Wydawnictwo REA 2005. 3. M. Cieplicka, D. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko... część 1, WAGROS Poznań 2010. 4. J.Dobrowolski, 300 ćwiczeń z gramatyki języka rosyjskiego, Warszawa 2004. 5. S.Orzechowska, Ćwiczenia z ortografii rosyjskiej z zasadami pisowni, Wrocław 1994. 6. С.И. Ожегов, Н.Ю. Шведова, Толковый словарь русского языка, Москва 2003. 7. Słownik rosyjsko-polski, polsko-rosyjski (z gramatyką języka rosyjskiego), Wydawnictwo Literat, Toruń 2016. 8. Fidyk M., Skup – Stundis T.: Nowe repetytorium z języka rosyjskiego. Część I. Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa, 2007. 9.Milczarek W.: Język rosyjski od A do Z. Repetytorium – gramatyka, ćwiczenia, przykłady odmian. Wydawnictwo ”KRAM”. Warszawa, 1999. 10. Wierieszczagina I.: Давайте поговорим... – teksty z życia codziennego. WSiP,Warszawa,1999. 11. Materiały z Internetu opracowane przez prowadzącego zajęcia. |
|
Uwagi: |
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów, prac pisemnych lub wypowiedzi ustnych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.