Język obcy - niemiecki cz.1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-OS1-1JNI1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.001
|
Nazwa przedmiotu: | Język obcy - niemiecki cz.1 |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
1 rok 1st. POW stac. sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | niemiecki |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Założenia (opisowo): | Zakłada się poziom wiedzy i kopetencji j językowych na poziomie B1, umożliwiający studentowi podjęcie nauki na poziomie B1+/B2 |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Lektorat obejmuje ćwiczenie wszystkich sprawności językowych: słuchanie, mówienie, rozumienie tekstu pisanego, pisanie, -naukę gramatyki i słownictwa ogólnego; -naukę słownictwa specjalistycznego z dziedziny nauk pedagogicznych |
Pełny opis: |
Język obcy - niemiecki cz. 1 Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Resocjalizacyjna Studia pierwszego stopnia Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne Kod przedmiotu - 380-RS1-1JNI1 Przedmiot obowiązkowy. MK_1 ogólnouczelniany. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne I rok/I semestr Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. 1 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 30 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 30 h = 1 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 30 h = 1 pkt ECTS |
Literatura: |
Kiefer Karl-Hubert, Der Letzte Schliff. Intensivtraining für polnische Deutschlerner in Studium und Beruf. Ostatni szlif. Intensywny trening dla Polaków uczących się języka niemieckiego na studiach i w pracy, Poltext, 2013 D A CH Kursbuch zur Landeskunde, Klett, Stuttgart 2020 Koithan Ute, Schmitz Helen, Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Lehrbuch, Arbeitsbuch B1+, Klett 2018, Koithan Ute, Schmitz Helen, Aspekte neu, Mittelstufe Deutsch, Lehrbuch, Arbeitsbuch B2+, Klett 2018, Perlmann-Baume Michaela, Schwalb Susanne, Niveau B1+ Sicher! Deutsch als Fremdsprache, Kursbuch, Arbeitsbuch, Hueber Verlag, 2018 Chrapek Luisa, Kołsut Sławomira, Kotnowska Jolanta, Wielka gramatyka niemiecka z ćwiczeniami. A1, A2, B1, B2, C1. Hallo Welt! Pons, LektorKlett, 2019 Niebrzydowska Bożena, Repetytorium leksykalno – tematyczne dla znających podstawy i średnio zaawansowanych, Edgard, 2015 Bęza Stanisław, Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego. Wydanie poszerzone, PWN, 2020 |
Efekty uczenia się: |
Student: - zna elementarną terminologię używaną w pedagogice (KA6_WG1) w kontekście języka obcego - potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł w języku obcym (KA6_UW4), - posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań; potrafi sformułować wnioski i zaprezentować wyniki (KA6_UW5), - ma umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów na poziomie językowym B2 (KA6_UK2) - ma świadomość swojego poziomu wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju osobistego, doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (KA6_KK1) - jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w pracach grupy, jest zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie (KA6_KO3) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę po pierwszym semestrze. Dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze, pozostałe powinny być zaliczone ustnie podczas konsultacji. Warunkiem otrzymania zaliczenia przedmiotu jest aktywne uczestnictwo w zajęciach, uzyskani minimum 51% punktów z testów, zadań i prac domowych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.