Język obcy - rosyjski cz.4
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-OS1-2JRO4 |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
|
Nazwa przedmiotu: | Język obcy - rosyjski cz.4 |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
2 rok 1st. POW stac. sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Założenia (lista przedmiotów): | Język obcy - rosyjski cz.4 380-OS1-2JRO4 |
Założenia (opisowo): | Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym i rozwijanie przede wszystkim sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym i rozwijanie przede wszystkim sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
Pełny opis: |
Język obcy - rosyjski cz. 4 Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Opiekuńczo - Wychowawcza Studia pierwszego stopnia Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne Kod przedmiotu - 380-OS1-2JRO4 Przedmiot obowiązkowy. MK_1 ogólnouczelniany. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne II rok/IV semestr Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. 2 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 60 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz.; przygotowanie się do zajęć: 28 godz.; udział w konsultacjach: 2 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 32 h = 1 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 60 h = 2 pkt ECTS |
Literatura: |
(tylko po angielsku) Literatura podstawowa: Kowalska N. i in., Repetytorium tematyczno-leksykalne, W-wa 2012. Cieplicka M., Torzewska D., Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne 1, Poznań 2012. Literatura uzupełniająca: Майерс Д., Социальная психология. Глава 13. Раздел: Физическая привлекательность, [online: http://vneshnii-oblik.ru/psyhologiya/ majers-privlekatelnost.html]. Кравчук О. А., Влияние семьи на развитие подростка, [online: http://sociosphera.com/publication/conference/2013/197/vliyanie_semi _na_razvitie_podrostka/]. Личностно-нравственные качества социального работника, их краткая характеристика и методы формирования, [online: http:// socialpol.ru/shpargalka-etika-socialnoj-raboty-lichnostno-nravstvennye-kachestva-socialnogo-rabotnika-ix.html]. Aktualne materiały z Internetu. 1.Педагогика общей заботы и воспитательной работы - https://ahns.pl › магистратура › пе 2.Опекунско-воспитательные учреждения в России. 3.Опекунско-воспитательная педагогика с педагогической терапией 4.Ступени образования в России по: studyinrussia.ru 5.Самовоспитание и перевоспитание личности по: https://studme.org › pedagogika › 6.Социально-педагогическая деятельность по: https://pgusa.ru › socialnaya-rabota |
Efekty uczenia się: |
JRO_W01, KP6_WG1: Zna elementarną terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych. JRO_U01, KP6_UW4: Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł w języku obcym i nowoczesnych technologii (ICT). JRO_U02, KP6_UK2: Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów. JRO_K01, KP6_KK1: Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. JRO_K02, KP6_KO3: Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów, prac pisemnych lub wypowiedzi ustnych. Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin ustny i pisemny po IV semestrze. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LEK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Kosior | |
Prowadzący grup: | Danuta Kosior | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym i rozwijanie przede wszystkim sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
|
Pełny opis: |
Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym i rozwijanie przede wszystkim sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. 1.Педагогика общей заботы и воспитательной работы - https://ahns.pl › магистратура › пе 2.Опекунско-воспитательные учреждения в России. 3.Опекунско-воспитательная педагогика с педагогической терапией 4.Ступени образования в России по: studyinrussia.ru 5.Самовоспитание и перевоспитание личности по: https://studme.org › pedagogika › 6.Социально-педагогическая деятельность по: https://pgusa.ru › socialnaya-rabota |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Kowalska N. i in., Repetytorium tematyczno-leksykalne, W-wa 2012. Cieplicka M., Torzewska D., Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne 1, Poznań 2012. Literatura uzupełniająca: Майерс Д., Социальная психология. Глава 13. Раздел: Физическая привлекательность, [online: http://vneshnii-oblik.ru/psyhologiya/ majers-privlekatelnost.html]. Кравчук О. А., Влияние семьи на развитие подростка, [online: http://sociosphera.com/publication/conference/2013/197/vliyanie_semi _na_razvitie_podrostka/]. Личностно-нравственные качества социального работника, их краткая характеристика и методы формирования, [online: http:// socialpol.ru/shpargalka-etika-socialnoj-raboty-lichnostno-nravstvennye-kachestva-socialnogo-rabotnika-ix.html]. Aktualne materiały z Internetu, opracowane przez prowadzącego zajęcia). |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LEK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kulik | |
Prowadzący grup: | Anna Kulik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym i rozwijanie przede wszystkim sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.