Język obcy - rosyjski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-OS2-1JRO |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
|
Nazwa przedmiotu: | Język obcy - rosyjski |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
1 rok 2st. POW stac. sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym i rozwijanie przede wszystkim sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym i rozwijanie przede wszystkim sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
Pełny opis: |
Język obcy - rosyjski Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Opiekuńczo - Wychowawcza Studia drugiego stopnia Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne Kod przedmiotu - 380-OS2-1JRO Przedmiot obowiązkowy. MK_1 ogólnouczelniany. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne I rok/II semestr Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin ustny po II semestrze. 2 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 50 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz., przygotowanie do egzaminu: 17 godz., udział w egzaminie: 1 godz., udział w konsultacjach: 2 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 33 h = 1,3 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 17 h = 0,7 pkt ECTS |
Efekty uczenia się: |
KP_7UW1: Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji (z wykorzystaniem nowoczesnych technologii) na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów opiekuńczo-wychowawczych oraz edukacyjnych. KP_7UK2: Student potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych. KP_7KO2: Student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testu pisemnego oraz wypowiedzi ustnych. Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin ustny II semestrze. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LEK
CZ PT LEK
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kulik | |
Prowadzący grup: | Anna Kulik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
|
Wymagania (lista przedmiotów): | Język obcy - rosyjski 380-OS2-1JRO |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym i rozwijanie przede wszystkim sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
|
Pełny opis: |
Język obcy - rosyjski Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Opiekuńczo - Wychowawcza Studia drugiego stopnia Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne Kod przedmiotu - 380-OS2-1JRO Przedmiot obowiązkowy. MK_1 ogólnouczelniany. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne I rok/II semestr Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin ustny po II semestrze. 2 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 50 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz., przygotowanie do egzaminu: 17 godz., udział w egzaminie: 1 godz., udział w konsultacjach: 2 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 33 h = 1,3 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 17 h = 0,7 pkt ECTS |
|
Literatura: |
(tylko po angielsku) Literatura podstawowa i uzupełniająca: 1. H. Dąbrowska, M. Zybert, Новые встречи. Język rosyjski, cz. 2. Zakres podstawowy. Kurs dla początkujących, Warszawa 2012. 2. N. Kowalska, D. Samek, Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego, Wydawnictwo REA 2005. 3. M. Cieplicka, D. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko... część 1, WAGROS Poznań 2010. 4. J.Dobrowolski, 300 ćwiczeń z gramatyki języka rosyjskiego, Warszawa 2004. 5. S.Orzechowska, Ćwiczenia z ortografii rosyjskiej z zasadami pisowni, Wrocław 1994. 6. С.И. Ожегов, Н.Ю. Шведова, Толковый словарь русского языка, Москва 2003. 7. Słownik rosyjsko-polski, polsko-rosyjski (z gramatyką języka rosyjskiego), Wydawnictwo Literat, Toruń 2016. 8. Fidyk M., Skup – Stundis T.: Nowe repetytorium z języka rosyjskiego. Część I. Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa, 2007. 9.Milczarek W.: Język rosyjski od A do Z. Repetytorium – gramatyka, ćwiczenia, przykłady odmian. Wydawnictwo ”KRAM”. Warszawa, 1999. 10. Wierieszczagina I.: Давайте поговорим... – teksty z życia codziennego. WSiP,Warszawa,1999. 11. Materiały z Internetu opracowane przez prowadzącego zajęcia |
|
Uwagi: |
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów, prac pisemnych lub wypowiedzi ustnych. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Kurianowicz | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kurianowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
|
Wymagania (lista przedmiotów): | Język obcy - rosyjski 380-OS2-1JRO |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym i rozwijanie przede wszystkim sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
|
Pełny opis: |
Język obcy - rosyjski Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Opiekuńczo - Wychowawcza Studia drugiego stopnia Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne Kod przedmiotu - 380-OS2-1JRO Przedmiot obowiązkowy. MK_1 ogólnouczelniany. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne I rok/II semestr Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin ustny po II semestrze. 2 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 50 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz., przygotowanie do egzaminu: 17 godz., udział w egzaminie: 1 godz., udział w konsultacjach: 2 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 33 h = 1,3 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 17 h = 0,7 pkt ECTS |
|
Literatura: |
(tylko po angielsku) Literatura podstawowa i uzupełniająca: 1. H. Dąbrowska, M. Zybert, Новые встречи. Język rosyjski, cz. 2. Zakres podstawowy. Kurs dla początkujących, Warszawa 2012. 2. N. Kowalska, D. Samek, Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego, Wydawnictwo REA 2005. 3. M. Cieplicka, D. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko... część 1, WAGROS Poznań 2010. 4. J.Dobrowolski, 300 ćwiczeń z gramatyki języka rosyjskiego, Warszawa 2004. 5. S.Orzechowska, Ćwiczenia z ortografii rosyjskiej z zasadami pisowni, Wrocław 1994. 6. С.И. Ожегов, Н.Ю. Шведова, Толковый словарь русского языка, Москва 2003. 7. Słownik rosyjsko-polski, polsko-rosyjski (z gramatyką języka rosyjskiego), Wydawnictwo Literat, Toruń 2016. 8. Fidyk M., Skup – Stundis T.: Nowe repetytorium z języka rosyjskiego. Część I. Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa, 2007. 9.Milczarek W.: Język rosyjski od A do Z. Repetytorium – gramatyka, ćwiczenia, przykłady odmian. Wydawnictwo ”KRAM”. Warszawa, 1999. 10. Wierieszczagina I.: Давайте поговорим... – teksty z życia codziennego. WSiP,Warszawa,1999. 11. Materiały z Internetu opracowane przez prowadzącego zajęcia |
|
Uwagi: |
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów, prac pisemnych lub wypowiedzi ustnych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.