Metodyka pracy w przedszkolu cz.2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-PIWN1-3GOL2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.001
|
Nazwa przedmiotu: | Metodyka pracy w przedszkolu cz.2 |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
3 rok 1st. PIW niestac. |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem części 2 przedmiotu jest poznanie zasad pracy z dzieckiem w przedszkolu w zakresie rozwoju osobistego, społecznego i w zakresie uczenia się, kompetencji obywatelskich, w zakresie przedsiębiorczości oraz w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej oraz integrowania treści edukacyjnych z innymi dziedzinami aktywności dziecka, dostosowywaniem sposobów pracy i komunikowania się do dzieci, tworzeniem sytuacji sprzyjających konstruowaniu wiedzy oraz rozwijaniu umiejętności i kompetencji społecznych dzieci (jako c.d cz1 zajęć). |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: niestacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy - M_6 Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne; pedagogika przedszkolna Rok studiów/semestr: III/6 Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): Pedagogika przedszkolna Liczba godzin: 11 h (w), 16 h (ćw); Metody dydaktyczne: Wykład konwersatoryjny, metoda ćwiczeniowa, metoda projektu Punkty ECTS: 5.0; Bilans nakładu pracy studenta: udział w wykładach – 11h udział w ćwiczeniach - 16h przygotowanie do ćwiczeń - 30h udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 5h przygotowanie do kolokwium/ testu kontrolnego - 5h realizacja zajęć projektowych - 15h cyfrowy spis prac – 5 h przygotowanie do zaliczenia – 5h zaliczenie - 1h przygotowanie do egzaminu - 30h egzamin - 2h Wskaźniki ilościowe: -Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 35h; ETCS – 1,4 -O charakterze praktycznym - 36 h; ECTS – 1,4 |
Literatura: |
Dryjas K., Jas M., (2017), Wspomaganie przedszkoli w rozwijaniu u dzieci kompetencji kluczowych, ORE, Warszawa. Filipiak, E., (2011), Z Wygotskim i Brunerem w tle: Słownik pojęć kluczowych, Bydgoszcz. Jaszczyszyn E., Szada-Borzyszkowska J., (2010) (red.) Edukacja dziecka – mity i fakty, Białystok. Jaszczyszyn, E., (2014), Partycypacja w edukacji formalnej – perspektywa nauczyciela w roli rodzica, [w:] Pomiędzy dwiema edukacjami – nauczyciel wczesnej edukacji wobec czasu zmiany, Irena Adamek, Barbara Olszewska (red.), T. 1, Łódź. Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., (2011), Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, Kraków 2011. Lubowiecka, J., (2000), Przystosowanie psychospołeczne dziecka do przedszkola, Warszawa 2000. Literatura uzupełniająca: Podstawa Programowa wychowania przedszkolnego Programy wychowania w przedszkolu Czasopisma: Wychowanie w Przedszkolu, Przedszkolne ABC, Bliżej Przedszkola |
Efekty uczenia się: |
1. Zna podstawowe teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów - K_W09 2. Ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w obszarze wychowania przedszkolnego - K_W16 3.Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z wychowaniem przedszkolnym - K_U09 4.Potrafi projektować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań- K_U10 5.Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy - K_K08 |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest uzyskanie pozytywnej oceny z ćwiczeń oraz uczestniczenie w zajęciach wykładowych (zdalnie). Egzamin pisemny po semestrze 6, obejmujący tematykę zrealizowaną w ramach przedmiotu Metodyka pracy w przedszkolu cz. 1 i Metodyka pracy w przedszkolu cz. 2 (treści wykładów i ćwiczeń). Egzamin pisemny - test na platformie Blackboard Zaliczenie egzaminu: Zaliczenie na ocenę. Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z pracy (od 51% pkt. możliwych do uzyskania) Formy pomiaru/oceny pracy studenta: ocena z zastosowaniem skali ocen od niedostateczny do bardzo dobry. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.