Metodyka pracy w przedszkolu cz.2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-PIWS1-3GOL2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.001
|
Nazwa przedmiotu: | Metodyka pracy w przedszkolu cz.2 |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
3 rok 1st. PIW stac. sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem części 2 przedmiotu jest poznanie zasad pracy z dzieckiem w przedszkolu w zakresie rozwoju osobistego, społecznego i w zakresie uczenia się, kompetencji obywatelskich, w zakresie przedsiębiorczości oraz w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej oraz integrowania treści edukacyjnych z innymi dziedzinami aktywności dziecka, dostosowywaniem sposobów pracy i komunikowania się do dzieci, tworzeniem sytuacji sprzyjających konstruowaniu wiedzy oraz rozwijaniu umiejętności i kompetencji społecznych dzieci (jako c.d cz1 zajęć). |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne; pedagogika przedszkolna Rok studiów/semestr: III/6 Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): Pedagogika przedszkolna, Metodyka pracy w przedszkolu cz1. Liczba godzin: 15 h (w), 30 h (ćw) (RAZEM: 45h) Metody dydaktyczne: konsultacje, wykłady, ćwiczenia, metoda projektu Punkty ECTS: 5.0; Bilans nakładu pracy studenta: udział w wykładach – 15h udział w ćwiczeniach - 30h przygotowanie do ćwiczeń - 30h udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 2h przygotowanie do kolokwium/ testu kontrolnego - 3h zestaw materiałów cyfrowych do zajęć projektowych - 5h kompletowanie prac – 5h przygotowanie do egzaminu – 8h egzamin - 2h Wskaźniki ilościowe: -Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 49 h; ETCS – 2 -O charakterze praktycznym - 83 h; ECTS – 3,32 |
Literatura: |
Dryjas K., Jas M., (2017), Wspomaganie przedszkoli w rozwijaniu u dzieci kompetencji kluczowych, ORE, Warszawa. Filipiak, E., (2011), Z Wygotskim i Brunerem w tle: Słownik pojęć kluczowych, Bydgoszcz. Jaszczyszyn E., Szada-Borzyszkowska J., (2010) (red.) Edukacja dziecka – mity i fakty, Białystok. Jaszczyszyn, E., (2014), Partycypacja w edukacji formalnej – perspektywa nauczyciela w roli rodzica, [w:] Pomiędzy dwiema edukacjami – nauczyciel wczesnej edukacji wobec czasu zmiany, Irena Adamek, Barbara Olszewska (red.), T. 1, Łódź. Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., (2011), Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, Kraków 2011. Lubowiecka, J., (2000), Przystosowanie psychospołeczne dziecka do przedszkola, Warszawa 2000. Literatura uzupełniająca: Podstawa Programowa wychowania przedszkolnego Programy wychowania w przedszkolu Czasopisma: Wychowanie w Przedszkolu, Przedszkolne ABC, Bliżej Przedszkola |
Efekty uczenia się: |
1. Zna podstawowe teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów - K_W09 2. Ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w obszarze wychowania przedszkolnego - K_W16 3.Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z wychowaniem przedszkolnym - K_U09 4.Potrafi projektować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań- K_U10 5.Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy - K_K08 |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin, zaliczenie w trybie zdalnym na platformie Blackboard/Microsoft Teams |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.