Podstawy psychologii ogólnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-RN5-1HEO |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.7
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy psychologii ogólnej |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
1 rok SPC NJ |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Założenia i cele przedmiotu: - przedstawienie przedmiotu psychologii i jej celów - zapoznanie z biologicznymi podstawami procesów psychicznych - przedstawienie przebiegu i funkcji procesów psychicznych (uczenie się, myślenie, emocje) - wskazanie możliwości wykorzystania wiedzy psychologicznej w pracy pedagogicznej |
Pełny opis: |
Profil studiów ogólnoakademicki Forma studiów niestacjonarne Rodzaj przedmiotu status przedmiotu – obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki psychologia Rok studiów/semestr rok pierwszy, semestr pierwszy Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć wykład 5 godzin, ćwiczenia 5 godzin Metody dydaktyczne praca z tekstem, praca w grupach, analiza materiałów wizualnych i audiowizualnych, ćwiczenia praktyczne, wykład Punkty ECTS 2 Bilans nakładu pracy studenta - udział w wykładach 5 x 1h =5h - udział w ćwiczeniach 5 x 1h =5h - przygotowanie do zajęć 5 x 1h =5h - dokończenie w domu ćwiczeń, powtórzenie wiadomości 5 x 2h =10h - udział w konsultacjach związanych z zajęciami 5 x 1h = 5h - przygotowanie do egzaminu i obecność na nim 19h + 1h =10h razem: 50h (odpowiada 2pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 26h (odpowiada 1,5pkt ECTS) - o charakterze praktycznym – 30h (odpowiada 1pkt ECTS) |
Literatura: |
P.Zimbardo, R.Gerrig (2006). Psychologia i życia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN |
Efekty uczenia się: |
Posiada pogłębioną wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów prawidłowego i zaburzonego rozwoju oraz procesów socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się (KA7_WG1) Zna terminologię z rożnych subdyscyplin pedagogiki specjalnej (ujęcie psychologiczne) oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym (KA7_WG3) Posiada uporządkowaną wiedzę merytoryczną i metodyczną (ujęcie psychologiczne) niezbędną do prowadzenia zajęć w grupie uczniów o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych (zgodnie z wybraną specjalnością) (KA7_WG10) Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii w celu analizy złożonych problemów rehabilitacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki zapewnienia pełnego uczestnictwa ucznia w procesie kształcenia i wychowania oraz wzmacniania włączenia społecznego (KA7_UW1) Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę stałego samodoskonalenia się (KA7_KK3) |
Metody i kryteria oceniania: |
wykład – egzamin pisemny (50% punktów jest niezbędne do uzyskania pozytywnej oceny) lub ustny (50% punktów jest niezbędne do uzyskania pozytywnej oceny) ćwiczenia - zaliczenie na ocenę pisemne (na zaliczenie50% punktów) lub ustne (50% punktów jest niezbędne do uzyskania pozytywnej oceny) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.