Sztuki wizualne w terapii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-RS1-2XJES |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
|
Nazwa przedmiotu: | Sztuki wizualne w terapii |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
2 rok 1st. RES stac. sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Student przed rozpoczęciem nauki powinien wykazać się wiadomościami z zakresu podstawowych dyscyplin sztuk plastycznych. Powinien też posiadać umiejętności praktyczne w zakresie posługiwania się podstawowymi technikami plastycznymi. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do umiejętnego wykorzystania sztuk wizualnych (plastycznych) i artystycznego procesu twórczego do oddziaływań terapeutycznych o różnorodnym charakterze. |
Literatura: |
1. Crellin Tubbs Carol, Drake Margaret, Crafts and creative media in therapy, SLACK Incorporated, University of Mississippi 2012 2. Handford Olga, Karolak Wiesław, Bajka w twórczym rozwoju i arteterapii, WSHE, Łódź 2007 3. Handford Olga, Karolak Wiesław, Mandala w arteterapii, WSHE, Łódź 2008 4. Karolak Wiesław, Rysunek w arteterapii, WSHS, Łódź 2005 5. Karolak Wiesław, MAPPING w twórczym samorozwoju i arteterapii, WSHE, Łódź 2006 6. Siemież Małgorzata, Siemież Tomasz /red./, Arteterapia w edukacji i rozwoju człowieka, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2008 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza. Student: 1. Posiada wiedzę w zakresie podstawowych dyscyplin sztuk wizualnych 2. Jest zorientowany w trendach i metodach stosowania sztuk wizualnych w terapii 3. Zna twórczość głównych przedstawicieli sztuk wizualnych XX i XXI wieku, których ekspresja artystyczna jest skorelowana ze współczesnymi metodami arteterapii - KA6_WK2, KA6_WG4, KA6_WK5 Umiejętności. Student: 1. Dysponuje umiejętnościami zastosowania wiedzy teoretycznej w praktyce arteterapeutycznej 2. Posiada umiejętności przeprowadzania warsztatów twórczych zawierających elementy terapii przez sztuki wizualne 3. Potrafi analizować obszar działań arteterapeutycznych oraz wyciągać wnioski z własnych działań kreatywnych - KA6_UW4, KA6_UW5, KA6_UK3, KA6_UU2 Kompetencje. Student: 1. Jest przekonany o sensie i znaczeniu terapii przez sztuki wizualne i płynących z niej pozytywnych efektów 2. Potrafi analizować obszar współczesnej arteterapii i wyciągać z niego wnioski do własnej pracy twórczej 3. Jest gotowy do samokształcenia i podwyższania kwalifikacji w zakresie terapii przez sztukę oraz jest otwarty na współpracę i konstruktywną polemikę w tym zakresie - KA6_KK2, KA6_KO2, KA6_KR3 |
Metody i kryteria oceniania: |
Forma zaliczenia przedmiotu: zaliczenie w ocenie na podstawie autorskiego konspektu (scenariusza) warsztatu arteterapeutycznego oraz zaliczenie (bez oceny w stopniu) ćwiczeń warsztatowych realizowanych podczas zajęć. Dopuszczalne 2 godziny nieobecności studenta na ćwiczeniach. 51 % punktów uzyskanych przez studenta za opracowanie autorskiego warsztatu jest niezbędne do zaliczenia przedmiotu. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marzanna Morozewicz | |
Prowadzący grup: | Marzanna Morozewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Literatura: |
1. Crellin Tubbs Carol, Drake Margaret, Crafts and creative media in therapy, SLACK Incorporated, University of Mississippi 2012 2. Handford Olga, Karolak Wiesław, Bajka w twórczym rozwoju i arteterapii, WSHE, Łódź 2007 3. Handford Olga, Karolak Wiesław, Mandala w arteterapii, WSHE, Łódź 2008 4. Karolak Wiesław, Rysunek w arteterapii, WSHS, Łódź 2005 5. Karolak Wiesław, MAPPING w twórczym samorozwoju i arteterapii, WSHE, Łódź 2006 6. Siemież Małgorzata, Siemież Tomasz /red./, Arteterapia w edukacji i rozwoju człowieka, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2008 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.