Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Historia wychowania

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 380-RS5-1HWY
Kod Erasmus / ISCED: 05.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Historia wychowania
Jednostka: Wydział Nauk o Edukacji
Grupy: 1 rok SPC SJ sem.zimowy
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Przedmioty wprowadzające: wiadomości z historii powszechnej na poziomie szkoły średniej

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Zdobycie wiedzy z zakresu dziejów myśli i doktryn pedagogicznych oraz ideałów wychowawczych; przemian zawodu nauczyciela,szkolnictwa i instytucji oraz środowisk wychowujących; kształtowania pedagogiki jako nauki; historycznych źródeł subdyscyplin pedagogicznych oraz roli i funkcji poszczególnych systemów oświatowych w życiu społeczeństwa w kontekście zmian społecznych, kulturowych i gospodarczych danej epoki historycznej. Nabycie świadomości kulturotwórczej roli tradycji wychowawczej stanowiącej dla przyszłego pedagoga źródło inspiracji zawodowej oraz refleksji nad współczesną teorią i praktyką pedagogiczną.

Pełny opis:

Profil: ogólnoakademicki

Forma: studia magisterskie stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Rok studiów/semestr: I rok/sem I

Liczba godzin: 15 godz. wykładów i 15 godz. ćwiczeń

Metody dydaktyczne: wykład, dyskusja, pogadanka, praca z tekstem, pokaz

Punkty ECTS: 3

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w wykładach: 15 g.

Udział w laboratoriach: 15 g.

Przygotowanie się do zajęć ćwiczeniowych: 20 g.

Konsultacje: 2 g.

Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń (kolokwium pisemnego): 15 g.

Przygotowanie się do zaliczenie wykładów: 15 g.

Suma 82 g.

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 32 g. - 1,5 ECTS

- o charakterze praktycznym: 50g. - 1,5 ECTS

Literatura:

1. Literatura podstawowa

1. Bobrowska - Nowak W., Historia wychowania przedszkolnego, WSiP, Warszawa 1978.

2. Bobrowska - Nowak W., Zarys dziejów wychowania przedszkolnego, cz. I i II, WSiP, Warszawa 1978.

3. Historia wychowania, red. Ł. Kurdybacha, t. I i II, PWN, Warszawa 1965.

4. Historia wychowania XX wieku, red. J. Miąso, t. I i II, PWN, Warszawa 1980.

5. Historia wychowania. Skrypt dla studentów dziennych i zaocznych, red. J. Hellwig,Poznań1994

6. Kot S: Historia wychowania, t.I i II, Wydawnictwo ,,Żak”, Warszawa 1994.

7. Kurdybacha Ł.: Pisma wybrane t. I-III, PWN, Warszawa 1976.

8. Litak S, Draus J, Terlecki R., Historia wychowania, t. 1, 2, WAM, Kraków 2004.

9. Możdżeń S., Zarys historii wychowania, cz. I - III, Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, Kielce 1993.

10. Wołoszyn S., Dzieje wychowania i myśli pedagogicznej w zarysie, PWN, Warszawa1964.

11. Wroczyński R., Dzieje oświaty polskiej do roku 1795, PWN, Warszawa 1964.

2. Literatura uzupełniająca

1. Komaniecki K., Historia kultury starożytnej Grecji i Rzymu, PWN, Warszawa 1988.

2. Marrou H., Historia wychowania w starożytności, PIW, Warszawa 1969.

3. Baszkiewicz J., Młodość uniwersytetu, Warszawa 1963.

4. Bentkowski J., Rzeczpospolite uczonych żaków i wagantów, Warszawa 1987.

5. Roszko J., Collegium Maius i jego lokatorzy, Kraków 1983.

6. Barycz H., Dzieje nauki w Polsce w epoce Odrodzenia, Warszawa 1957.

7. Tazbir J., Reformacja – kontrreformacja – tolerancja, Wrocław 1999.

8. Kizwalter T., Ludzie i idee oświecenia, Warszawa 1987.

9. Słowiński L., Odważni mądrością, Poznań 1988.

10. Teofilewicz L., Działalność KEN w województwie podlaskim, Warszawa 1971.

11. Kryńska E.J., Wróblewska U., Szarkowska A., Dąbrowska J. Patriotyzm a wychowanie, Białystok 2009

3. Materiały źródłowe

1. Konarski S., Pisma pedagogiczne, red. B. Suchodolski, Wrocław 1955.

2. Materiały do ćwiczeń z historii wychowania, wybór: S. Kot, Warszawa 1994.

3. Teksty źródłowe do dziejów wychowania, wybór: S. Możdźeń /8 tomów/, Kielce 1993.

4. Szkoły eksperymentalne w świecie 1900 - 1960, red. W. Okoń, Warszawa 1964.

5. Źródła do dziejów myśli pedagogicznej, t. I - XI, Wrocław 1956 - 1969.

6. Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, oprac. S. Wołoszyn /3 tomy/, Warszawa 1996.

Efekty uczenia się:

KA7_WG7, Posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą współczesnych podejść do problemów osób z niepełnosprawnością, przewlekle chorych, nieprzystosowanych społecznie (podmiotowość autonomia, samostanowienie, jakość życia) i wynikających z nich implikacji społecznych i edukacyjnych (edukacja włączająca, integracyjna, specjalna)

KA7_UW2, Potrafi rozpoznawać i interpretować zjawiska społeczne –ukazujące ich powiązanie z rożnymi obszarami pedagogiki specjalnej i innych nauk społecznych oraz humanistycznych i medycznych

KA7_KK2, Docenia tradycję i dorobek badań w zakresie pedagogiki specjalnej oraz rozumie potrzebę ich kontynuacji poszerzania o nowe obszary i procedury badawcze

KA7_KR4 Charakteryzuje się poszanowaniem kultury języka

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie odbywa się na podstawie:

- zaliczenie końcowe wykładów na ocenę (forma pisemna)

- zaliczenie końcowe ćwiczeń na ocenę (forma pisemna)

- obecności na wykładach i ćwiczeniach (dopuszczalna jest jedna nieobecność na wykładach i jedna na ćwiczeniach)

-51% punktów uzyskanych przez studenta jest niezbędne do uzyskania oceny pozytywnej

- 50% nieobecności nieusprawiedliwionych podczas wykładów i ćwiczeń kwalifikuje do niezaliczenia przedmiotu

- student podpisuje się w protokole, potwierdzając znajomość uzyskanej oceny

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Urszula Wróblewska
Prowadzący grup: Urszula Wróblewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Zdobycie wiedzy z zakresu dziejów myśli i doktryn pedagogicznych oraz ideałów wychowawczych; przemian zawodu nauczyciela, szkolnictwa i instytucji oraz środowisk wychowujących; kształtowania pedagogiki jako nauki; historycznych źródeł subdyscyplin pedagogicznych oraz roli i funkcji poszczególnych systemów oświatowych w życiu społeczeństwa w kontekście zmian społecznych, kulturowych i gospodarczych danej epoki historycznej. Nabycie świadomości kulturotwórczej roli tradycji wychowawczej stanowiącej dla przyszłego pedagoga źródło inspiracji zawodowej oraz refleksji nad współczesną teorią i praktyką pedagogiczną.

Pełny opis:

Profil: ogólnoakademicki

Forma: studia magisterskie stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Rok studiów/semestr: I rok/sem I

Liczba godzin: 15 godz. wykładów i 15 godz. ćwiczeń

Metody dydaktyczne: wykład, dyskusja, pogadanka, praca z tekstem, pokaz

Punkty ECTS: 3

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w wykładach: 15 g.

Udział w laboratoriach: 15 g.

Przygotowanie się do zajęć ćwiczeniowych: 20 g.

Konsultacje: 2 g.

Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń (kolokwium pisemnego): 15 g.

Przygotowanie się do zaliczenie wykładów: 15 g.

Suma 82 g.

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 32 g. - 1,5 ECTS

- o charakterze praktycznym: 50g. - 1,5 ECTS

Literatura:

1. Literatura podstawowa

1. Bobrowska - Nowak W., Historia wychowania przedszkolnego, WSiP, Warszawa 1978.

2. Bobrowska - Nowak W., Zarys dziejów wychowania przedszkolnego, cz. I i II, WSiP, Warszawa 1978.

3. Historia wychowania, red. Ł. Kurdybacha, t. I i II, PWN, Warszawa 1965.

4. Historia wychowania XX wieku, red. J. Miąso, t. I i II, PWN, Warszawa 1980.

5. Historia wychowania. Skrypt dla studentów dziennych i zaocznych, red. J. Hellwig,Poznań1994

6. Kot S: Historia wychowania, t.I i II, Wydawnictwo ,,Żak”, Warszawa 1994.

7. Kurdybacha Ł.: Pisma wybrane t. I-III, PWN, Warszawa 1976.

8. Litak S, Draus J, Terlecki R., Historia wychowania, t. 1, 2, WAM, Kraków 2004.

9. Możdżeń S., Zarys historii wychowania, cz. I - III, Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, Kielce 1993.

10. Wołoszyn S., Dzieje wychowania i myśli pedagogicznej w zarysie, PWN, Warszawa1964.

11. Wroczyński R., Dzieje oświaty polskiej do roku 1795, PWN, Warszawa 1964.

2. Literatura uzupełniająca

1. Komaniecki K., Historia kultury starożytnej Grecji i Rzymu, PWN, Warszawa 1988.

2. Marrou H., Historia wychowania w starożytności, PIW, Warszawa 1969.

3. Baszkiewicz J., Młodość uniwersytetu, Warszawa 1963.

4. Bentkowski J., Rzeczpospolite uczonych żaków i wagantów, Warszawa 1987.

5. Roszko J., Collegium Maius i jego lokatorzy, Kraków 1983.

6. Barycz H., Dzieje nauki w Polsce w epoce Odrodzenia, Warszawa 1957.

7. Tazbir J., Reformacja – kontrreformacja – tolerancja, Wrocław 1999.

8. Kizwalter T., Ludzie i idee oświecenia, Warszawa 1987.

9. Słowiński L., Odważni mądrością, Poznań 1988.

10. Teofilewicz L., Działalność KEN w województwie podlaskim, Warszawa 1971.

11. Kryńska E.J., Wróblewska U., Szarkowska A., Dąbrowska J. Patriotyzm a wychowanie, Białystok 2009

3. Materiały źródłowe

1. Konarski S., Pisma pedagogiczne, red. B. Suchodolski, Wrocław 1955.

2. Materiały do ćwiczeń z historii wychowania, wybór: S. Kot, Warszawa 1994.

3. Teksty źródłowe do dziejów wychowania, wybór: S. Możdźeń /8 tomów/, Kielce 1993.

4. Szkoły eksperymentalne w świecie 1900 - 1960, red. W. Okoń, Warszawa 1964.

5. Źródła do dziejów myśli pedagogicznej, t. I - XI, Wrocław 1956 - 1969.

6. Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, oprac. S. Wołoszyn /3 tomy/, Warszawa 1996.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Urszula Wróblewska
Prowadzący grup: Urszula Wróblewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Zdobycie wiedzy z zakresu dziejów myśli i doktryn pedagogicznych oraz ideałów wychowawczych; przemian zawodu nauczyciela, szkolnictwa i instytucji oraz środowisk wychowujących; kształtowania pedagogiki jako nauki; historycznych źródeł subdyscyplin pedagogicznych oraz roli i funkcji poszczególnych systemów oświatowych w życiu społeczeństwa w kontekście zmian społecznych, kulturowych i gospodarczych danej epoki historycznej. Nabycie świadomości kulturotwórczej roli tradycji wychowawczej stanowiącej dla przyszłego pedagoga źródło inspiracji zawodowej oraz refleksji nad współczesną teorią i praktyką pedagogiczną.

Pełny opis:

Profil: ogólnoakademicki

Forma: studia magisterskie stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Rok studiów/semestr: I rok/sem I

Liczba godzin: 15 godz. wykładów i 15 godz. ćwiczeń

Metody dydaktyczne: wykład, dyskusja, pogadanka, praca z tekstem, pokaz

Punkty ECTS: 3

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w wykładach: 15 g.

Udział w laboratoriach: 15 g.

Przygotowanie się do zajęć ćwiczeniowych: 20 g.

Konsultacje: 2 g.

Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń (kolokwium pisemnego): 15 g.

Przygotowanie się do zaliczenie wykładów: 15 g.

Suma 82 g.

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 32 g. - 1,5 ECTS

- o charakterze praktycznym: 50g. - 1,5 ECTS

Literatura:

1. Literatura podstawowa

1. Bobrowska - Nowak W., Historia wychowania przedszkolnego, WSiP, Warszawa 1978.

2. Bobrowska - Nowak W., Zarys dziejów wychowania przedszkolnego, cz. I i II, WSiP, Warszawa 1978.

3. Historia wychowania, red. Ł. Kurdybacha, t. I i II, PWN, Warszawa 1965.

4. Historia wychowania XX wieku, red. J. Miąso, t. I i II, PWN, Warszawa 1980.

5. Historia wychowania. Skrypt dla studentów dziennych i zaocznych, red. J. Hellwig,Poznań1994

6. Kot S: Historia wychowania, t.I i II, Wydawnictwo ,,Żak”, Warszawa 1994.

7. Kurdybacha Ł.: Pisma wybrane t. I-III, PWN, Warszawa 1976.

8. Litak S, Draus J, Terlecki R., Historia wychowania, t. 1, 2, WAM, Kraków 2004.

9. Możdżeń S., Zarys historii wychowania, cz. I - III, Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, Kielce 1993.

10. Wołoszyn S., Dzieje wychowania i myśli pedagogicznej w zarysie, PWN, Warszawa1964.

11. Wroczyński R., Dzieje oświaty polskiej do roku 1795, PWN, Warszawa 1964.

2. Literatura uzupełniająca

1. Komaniecki K., Historia kultury starożytnej Grecji i Rzymu, PWN, Warszawa 1988.

2. Marrou H., Historia wychowania w starożytności, PIW, Warszawa 1969.

3. Baszkiewicz J., Młodość uniwersytetu, Warszawa 1963.

4. Bentkowski J., Rzeczpospolite uczonych żaków i wagantów, Warszawa 1987.

5. Roszko J., Collegium Maius i jego lokatorzy, Kraków 1983.

6. Barycz H., Dzieje nauki w Polsce w epoce Odrodzenia, Warszawa 1957.

7. Tazbir J., Reformacja – kontrreformacja – tolerancja, Wrocław 1999.

8. Kizwalter T., Ludzie i idee oświecenia, Warszawa 1987.

9. Słowiński L., Odważni mądrością, Poznań 1988.

10. Teofilewicz L., Działalność KEN w województwie podlaskim, Warszawa 1971.

11. Kryńska E.J., Wróblewska U., Szarkowska A., Dąbrowska J. Patriotyzm a wychowanie, Białystok 2009

3. Materiały źródłowe

1. Konarski S., Pisma pedagogiczne, red. B. Suchodolski, Wrocław 1955.

2. Materiały do ćwiczeń z historii wychowania, wybór: S. Kot, Warszawa 1994.

3. Teksty źródłowe do dziejów wychowania, wybór: S. Możdźeń /8 tomów/, Kielce 1993.

4. Szkoły eksperymentalne w świecie 1900 - 1960, red. W. Okoń, Warszawa 1964.

5. Źródła do dziejów myśli pedagogicznej, t. I - XI, Wrocław 1956 - 1969.

6. Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, oprac. S. Wołoszyn /3 tomy/, Warszawa 1996.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Zdobycie wiedzy z zakresu dziejów myśli i doktryn pedagogicznych oraz ideałów wychowawczych; przemian zawodu nauczyciela, szkolnictwa i instytucji oraz środowisk wychowujących; kształtowania pedagogiki jako nauki; historycznych źródeł subdyscyplin pedagogicznych oraz roli i funkcji poszczególnych systemów oświatowych w życiu społeczeństwa w kontekście zmian społecznych, kulturowych i gospodarczych danej epoki historycznej. Nabycie świadomości kulturotwórczej roli tradycji wychowawczej stanowiącej dla przyszłego pedagoga źródło inspiracji zawodowej oraz refleksji nad współczesną teorią i praktyką pedagogiczną.

Pełny opis:

Profil: ogólnoakademicki

Forma: studia magisterskie stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Rok studiów/semestr: I rok/sem I

Liczba godzin: 15 godz. wykładów i 15 godz. ćwiczeń

Metody dydaktyczne: wykład, dyskusja, pogadanka, praca z tekstem, pokaz

Punkty ECTS: 3

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w wykładach: 15 g.

Udział w laboratoriach: 15 g.

Przygotowanie się do zajęć ćwiczeniowych: 20 g.

Konsultacje: 2 g.

Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń (kolokwium pisemnego): 15 g.

Przygotowanie się do zaliczenie wykładów: 15 g.

Suma 82 g.

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 32 g. - 1,5 ECTS

- o charakterze praktycznym: 50g. - 1,5 ECTS

Literatura:

1. Literatura podstawowa

1. Bobrowska - Nowak W., Historia wychowania przedszkolnego, WSiP, Warszawa 1978.

2. Bobrowska - Nowak W., Zarys dziejów wychowania przedszkolnego, cz. I i II, WSiP, Warszawa 1978.

3. Historia wychowania, red. Ł. Kurdybacha, t. I i II, PWN, Warszawa 1965.

4. Historia wychowania XX wieku, red. J. Miąso, t. I i II, PWN, Warszawa 1980.

5. Historia wychowania. Skrypt dla studentów dziennych i zaocznych, red. J. Hellwig,Poznań1994

6. Kot S: Historia wychowania, t.I i II, Wydawnictwo ,,Żak”, Warszawa 1994.

7. Kurdybacha Ł.: Pisma wybrane t. I-III, PWN, Warszawa 1976.

8. Litak S, Draus J, Terlecki R., Historia wychowania, t. 1, 2, WAM, Kraków 2004.

9. Możdżeń S., Zarys historii wychowania, cz. I - III, Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, Kielce 1993.

10. Wołoszyn S., Dzieje wychowania i myśli pedagogicznej w zarysie, PWN, Warszawa1964.

11. Wroczyński R., Dzieje oświaty polskiej do roku 1795, PWN, Warszawa 1964.

2. Literatura uzupełniająca

1. Komaniecki K., Historia kultury starożytnej Grecji i Rzymu, PWN, Warszawa 1988.

2. Marrou H., Historia wychowania w starożytności, PIW, Warszawa 1969.

3. Baszkiewicz J., Młodość uniwersytetu, Warszawa 1963.

4. Bentkowski J., Rzeczpospolite uczonych żaków i wagantów, Warszawa 1987.

5. Roszko J., Collegium Maius i jego lokatorzy, Kraków 1983.

6. Barycz H., Dzieje nauki w Polsce w epoce Odrodzenia, Warszawa 1957.

7. Tazbir J., Reformacja – kontrreformacja – tolerancja, Wrocław 1999.

8. Kizwalter T., Ludzie i idee oświecenia, Warszawa 1987.

9. Słowiński L., Odważni mądrością, Poznań 1988.

10. Teofilewicz L., Działalność KEN w województwie podlaskim, Warszawa 1971.

11. Kryńska E.J., Wróblewska U., Szarkowska A., Dąbrowska J. Patriotyzm a wychowanie, Białystok 2009

3. Materiały źródłowe

1. Konarski S., Pisma pedagogiczne, red. B. Suchodolski, Wrocław 1955.

2. Materiały do ćwiczeń z historii wychowania, wybór: S. Kot, Warszawa 1994.

3. Teksty źródłowe do dziejów wychowania, wybór: S. Możdźeń /8 tomów/, Kielce 1993.

4. Szkoły eksperymentalne w świecie 1900 - 1960, red. W. Okoń, Warszawa 1964.

5. Źródła do dziejów myśli pedagogicznej, t. I - XI, Wrocław 1956 - 1969.

6. Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, oprac. S. Wołoszyn /3 tomy/, Warszawa 1996.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)