Dydaktyka specjalna cz.2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-RS5-3JAE2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
|
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka specjalna cz.2 |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
3 rok SPC SJ sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Założenia i cele przedmiotu: 1. Wyposażenie studentów w uporządkowaną wiedzę z zakresu dydaktyki specjalnej obejmującą w szczególności teoretyczne i metodyczne podstawy planowania, organizacji i ewaluacji procesu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 2. Zapoznanie z zasadami uniwersalnego projektowania zajęć i rozwiązaniami stosowanymi w praktyce edukacyjnej 3. Kształtowanie gotowości do doceniania tradycji i dorobku dydaktyki specjalnej oraz poszerzania o nowe obszary i procedury badawcze |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, pedagogika Rok/ semestr: 3 rok/ 5 semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych: Wykład: 15 godzin Ćwiczenia : 15 godzin Bilans nakładu pracy studenta: Rodzaj aktywności - Liczba godzin: - Udział w zajęciach 30 h - Udział w konsultacjach związanych z zajęciami 2 h Przygotowanie do zajęć: 48 h - Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu/egzaminu: 20h Razem: 100 h Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 32 h/ 1,3 pkt ECTS - o charakterze praktycznym: 68 h/ 2,7 pkt ECTS |
Literatura: |
Głodkowska J. Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji. PWN, Warszawa 2017. Głodkowska J. Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych. PWN, Warszawa 2016. Kruszewski K. Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. Podręcznik akademicki. PWN, Warszawa 2007. |
Efekty uczenia się: |
KA7_UK2, umie indywidualizować zadania, dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, oraz wykorzystywać zasady uniwersalnego projektowania zajęć KA7_UK6,potrafi twórczo korzystać z teorii dotyczących nauczania-uczenia się oraz krytycznie je oceniać. KA7_UO2, umie projektować zajęcia oraz dokonywać ich ewaluacji KA7_UU1,potrafi analizować własne działania dydaktyczne, wskazywać obszary wymagające modyfikacji, eksperymentowania i wdrażania działań innowacyjnych KA7_KK2 jest gotowy do doceniania tradycji i dorobku badań naukowych w zakresie dydaktyki specjalnej oraz ich kontynuacji i poszerzania o nowe obszary i procedury badawcze |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin w formie pisemnej |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WYK
WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Otapowicz | |
Prowadzący grup: | Dorota Otapowicz, Dorota Wyrzykowska-Koda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, pedagogika Rok/ semestr: 2 rok/ 2 semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych: Wykład: 15 godzin Ćwiczenia : 15 godzin Bilans nakładu pracy studenta: Rodzaj aktywności - Liczba godzin: - Udział w zajęciach 30 h - Udział w konsultacjach związanych z zajęciami 2 h Przygotowanie do zajęć: 35 h - Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu/egzaminu: 33h Razem: 100 h Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 32 h/ 1,3 pkt ECTS - o charakterze praktycznym: 68 h/ 2,7 pkt ECTS |
|
Literatura: |
Głodkowska J. Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji. PWN, Warszawa 2017. Głodkowska J. Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych. PWN, Warszawa 2016. Kruszewski K. Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. Podręcznik akademicki. PWN, Warszawa 2007. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Otapowicz | |
Prowadzący grup: | Dorota Otapowicz, Dorota Wyrzykowska-Koda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, pedagogika Rok/ semestr: 2 rok/ 2 semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych: Wykład: 15 godzin Ćwiczenia : 15 godzin Bilans nakładu pracy studenta: Rodzaj aktywności - Liczba godzin: - Udział w zajęciach 30 h - Udział w konsultacjach związanych z zajęciami 2 h Przygotowanie do zajęć: 35 h - Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu/egzaminu: 33h Razem: 100 h Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 32 h/ 1,3 pkt ECTS - o charakterze praktycznym: 68 h/ 2,7 pkt ECTS |
|
Literatura: |
Głodkowska J. Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji. PWN, Warszawa 2017. Głodkowska J. Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych. PWN, Warszawa 2016. Kruszewski K. Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. Podręcznik akademicki. PWN, Warszawa 2007. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.