Język obcy - rosyjski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-S1-1JRO |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.001
|
Nazwa przedmiotu: | Język obcy - rosyjski |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
1 rok 1st. pedagogiki sem. letni 1 rok 1st. pedagogiki stac. sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Założenia (opisowo): | Celem lektoratu jest przede wszystkim rozwijanie sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest przede wszystkim rozwijanie sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
Pełny opis: |
Język obcy - rosyjski Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Studia pierwszego stopnia Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne Kod przedmiotu - 380-S1-1JRO Przedmiot obowiązkowy. MK_1 ogólnouczelniany. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne I rok/I i II semestr Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2. Liczba godzin: 60 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali i zdalnie) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. 3 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 90 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 60 godz.; przygotowanie się do zajęć: 29 godz.; udział w konsultacjach: 1 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 61 h = 2 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 90 h = 3 pkt ECTS |
Efekty uczenia się: |
JRO_W01, KA6_WG1: Zna elementarną terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych. JRO_U01, KA6_UW4: Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł w języku obcym i nowoczesnych technologii (ICT). JRO_U02, KA6_UW5: Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań. JRO_U03, KA6_UK2: Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów. JRO_K01, KA6_KK1: Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. JRO_K02, KA6_KO3: Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów, prac pisemnych oraz wypowiedzi ustnych. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę po II semestrze. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.