Instrumentarium Pracy Zdalnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-S1-2XJCG |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
|
Nazwa przedmiotu: | Instrumentarium Pracy Zdalnej |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
2 rok 1st. AKzA stac. sem. zimowy 2 rok 1st. POW stac. sem. zimowy 2 rok 1st. RES stac. sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Praca zdalna wiążę się z wieloma wyzwaniami, zwłaszcza jeśli musi być bardzo szybko zorganizowana i wykonana. Na tych zajęciach student pozna instrumentarium pracy zdalnej tj. najważniejsze techniki i narzędzia umożliwiające sprawną pracę z dowolnego miejsca. |
Pełny opis: |
Rok studiów /semestr II rok / III semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć 15 godzin (wykłady) 15 godzin (ćwiczenia) – zajęcia w pracowni komputerowej Założenia i cele przedmiotu Student po ukończeniu przedmiotu : • potrafi zastosować rozwiązania,dotyczące wdrażania pracy na odległość; • zwiększy dotychczasową wydajność w wykonywaniu codziennych zadań i rutynowych czynności; • nauczy się sprawnej komunikacji; • efektywnie zarządza czasem; • buduje właściwe relacje z innymi osobami pracującymi zdalnie; • posiada umiejętność doboru odpowiednich narzędzi do współpracy zdalnej. • posiada umiejętność organizacji zdalnych spotkań i wideorozmów; • bezpiecznie przesyła pliki i dzieli się dokumentami online. Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu: wykład, dyskusja, praca online, ćwiczenia, pokaz, projekt; Zaliczenie na ocenę Punkty ECTS - 2,00 Bilans nakładu pracy studenta Udział w wykładach - 15h; udział w ćwiczeniach - 15h; Przygotowanie się do zajęć - 5h; Konsultacje - 5h; Przygotowanie do zaliczeń cząstkowych i końcowego - 5h. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30h o charakterze praktycznym 15h |
Literatura: |
1. Adam Pash, Gina Trapani, Lifehacker. Jak żyć i pracować z głową, Helion, 15 mar 2013. 2. Jak zorganizować pracę zdalną – 12 kroków do pełnej kontroli nad sytuacją, FabrykaWiedzy.com. 3. Narzędzia wspierające pracę zdalną i grupową, IDC Technology Spotlight, maj, 2020, idc.com. 4. Poradnik Pracy Zdalnej, Rzeczpospolita cyfrowa. 5. Monika Wisła, Platforma Zoom jako narzędzie do pracy zdalnej, https://bbodn.edu.pl/ 6. Poradnik pracy zdalnej, www.uni.lodz.pl. 7. Aleksandra Pogorzelska, Patryk Wójcik, Barbara Wójcik, Jak pracować zdalnie i nie zwariować, Onepress, 2020. 8. Remote: Office Not Required, Tłumaczenie: Przemysław Janicki, Helion 2013. 9. https://www.hyperisland.com/business-solutions/remote-working-toolbox 10. https://academy.nobl.io/how-to-foster-psychological-safety-in-remote-teams/ 11. https://www.nask.pl/pl/aktualnosci/3780,NASK-Policja-i-Europol-radza-jak-bezpiecznie-pracowac-zdalnie.html 12. https://slack.com/intl/en-in/resources/using-slack/slack-remote-work-tips 13. https://blog.mural.co/suddenly-remote-recap |
Efekty uczenia się: |
KA6_WK2 - zna podstawowe teorie dotyczące opieki, wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów KA6_WK3 - ma podstawową, uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących KA6_WK8 - ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej KA6_UW4 - potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT) KA6_UK4 - potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności resocjalizacyjnej, pedagogicznej, KA6_KO2 - ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny i etyczny, i przestrzegania zasad etyki zawodowej |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.