Język obcy - angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-S2-1JAN |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.002
|
Nazwa przedmiotu: | Język obcy - angielski |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
1 rok 2st. Pedagogika stac. sem.letni Moduł ogólnouczelniany - stac. II stop. Pedagogika |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Założenia (opisowo): | Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2+. Celem lektoratu języka obcego na studiach 2° stopnia jest: -Pogłębianie kompetencji leksykalnych, gramatycznych, fonetycznych i socjokulturowych w komunikowaniu się w języku obcym, w tym doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu,mówienia, czytania i pisania. -Znajomość kultury państw z danego obszaru językowego. -Czynne posługiwanie się językiem obcym na poziomie językowym B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w kontaktach ze specjalistami jak również w komunikacji zosobami spoza grona specjalistów. ---Samodzielne zdobywanie wiedzy i rozwijanie zawodowych umiejętności z wykorzystaniem różnych źródeł w języku obcym. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Lektorat języka obcego na studiach 2° obejmuje: Doskonalenie praktycznych umiejętności językowych w zakresie rozumienia ze sluchu, czytania tekstów fachowych/specjalistycznych, obejmujących dziedziny związane z kierunkiem studiów, tworzenia wypowiedzi ustnych oraz pisemnych w celu komunikacji na poziomie B2 + oraz samodzielnego zdobywania wiedzy i umiejętności z wykorzystaniem róznych żródeł w języku obcym |
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: niestacjonarne Poziom kształcenia:Studia drugiego stopnia stopnia Moduł:ogólnouczelniany Rodzaj przedmiotu: język obcy; przedmiot obowiązkowy Rok studiów/semestr: I rok studiów, semestr II. Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godz. Punkty ECTS:2 Nakład pracy studenta związany z zajęciami : -wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30 godz 1 ECTS -o charakterze praktycznym 30 godz1 ECTS Ogólny nakład pracy studenta związany z zajęciami: 60 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz.; praca włansa studenta: przygotowanie się do zajęć, zaliczeń, egzaminów, wykonywanie zadań online, 30 godz. |
Literatura: |
Academic Reading and Study Skills for International Students, L.Rosenthal, S. Rowland, Academic Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell, CUP Cambridge Academic English, C.Thaine , CUP English for Presentations M. Grussendorf, OUP Oxford EAP, E. de Chasal&Louis Rogers, OUP Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015. Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.guardian.com www.bbc.com/news www.conversation.com www.independent.com www.onestopenglish.com linguahouse.com breakingnewsenglish.com www.warsawvoice.pl https://www.ted.com/ https://ed.ted.com/ |
Efekty uczenia się: |
UMIEJĘTNOSCI, absolwent potrafi KA7_UW1 posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji (z wykorzystaniem nowoczesnych technologii) na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych w kontekście języka obcego sposób weryfikacji: testy cząstkowe/semestralne, prace pisemne, udział w dyskusji, egzamin ustny KA7_UK2 potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych w kontekście języka obcego KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do: KA7_KO2 odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych sposób weryfikacji: -przygotowanie do zajęć i aktywne w nich uczestnictwo, udział w dyskusji i współpracy w grupie -prace pisemne (np. streszczenie pracy licencjackiej / artykułu specjalistycznego), -testów pisemnych w sali, -zadań z modułów nauczania online, -egzaminu ustnego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia prowadzone są w formie blended learning: z wykorzystaniem modułow do samodzielnej realizacji na platformie e-lerningowej w oparciu o autorskie materiały specjalistyczne. Wiedza i umiejętnosći sprawdzane są w formie: - ocenę bieżacego przygotowania do zajęć i aktywnego w nich uczestnictwa. - prac i testów pisemnych - modułów nauczania na platformie e-lerningowej Warunki zaliczenia przedmiotu: -zaliczenie na min. 51% testów oraz prac pisemnych (streszczenie artykułu z dziedziny specjalizacji studenta) -zaliczenie na min 51% modułów na platformie -obecność na zajęciach i aktywne w nich uczestnictwo ( udział w dyskusji i wpółpracyw grupie) 100% - 90% - bardzo dobry (5.0) 89% - 80% - dobry plus (4.5) 79% - 70% - dobry (4.0) 69% - 60% - dostateczny plus (3.5) 59% - 51% - dostateczny (3.0) Zaliczenie przedmiotu: zaliczenie na ocenę na koniec II semestru egzamin ustny na koniec II semestru Warunkiem dopuszczenia do końcowego zaliczenia ćwiczeń jest posiadanie przez studenta nie więcej 1 nieobecności na zajęciach. W przypadku opuszczenia przez studenta więcej niż 1 zjazdu, student jest zobowiązany do odrobienia nieobecności poprzez odpowiedź ustną na dyżurze z zakresu materiału, który był opracowywany na przedmiotowych zajęciach lub przygotowanie opracowania artykułu specjalistycznego z dziedziny kierunku studiów (dł. ok 500 słów /opracowanie słownictwa, umiejętnosc streszczenia) Odrabianie nieobecności powinno nastąpić w terminie 2 tygodni od chwili ustania przyczyny nieobecności na zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.