Język obcy - niemiecki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-S2-1JNI |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.002
|
Nazwa przedmiotu: | Język obcy - niemiecki |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
1 rok 2st. Pedagogika stac. sem.letni Moduł ogólnouczelniany - stac. II stop. Pedagogika |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | niemiecki |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Założenia (opisowo): | Zakłada się znajomość języka niemieckiego, słownictwa, struktur leksykalnych i gramatycznych na poziomie B1, umożliwiającym kontynuowanie nauki na poziomie B2. |
Skrócony opis: |
Celem lektoratu języka niemieckiego jest przygotowanie studentów do posługiwania się językiem niemieckim w kontaktach z użytkownikami tego języka: specjalistami, jak również w komunikacji z osobami spoza grona specjalistów. Ważne są również ćwiczenia w zakresie przygotowania do wystąpień ustnych. Istotna jest też komunikacja interkulturowa, także wybrane zagadnienia i podstawowa terminologia z zakresu nauk pedagogicznych. |
Pełny opis: |
Język obcy - niemiecki Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Studia drugiego stopnia Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne Kod przedmiotu - 380-S2-1JNIE Przedmiot obowiązkowy. MK_1 ogólnouczelniany. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne I rok/ II semestr Liczba godzin: ćwiczenia: 30 przygotowanie się do zajęć i testów: 16 godzin konsultacje: 1 godzina udział w kolokwiach i zaliczeniach: 3 godziny 50 godzin = 2 pkt ECTS Zaliczenie na ocenę po 2 semestrze, egzamin po 2 semestrze |
Efekty uczenia się: |
UMIEJETNOSCI, absolwent potrafi KA7_UK2 potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych w kontekście języka obcego sposób weryfikacji: testy czastkowe, test semestralny, prace pisemne,egzamin, KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do: KA7_KO2 odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych w kontekście języka obcego. sposób weryfikacji: bieżące przygotowanie do zajęć i aktywne w nich uczestnictwo,udział w dyskusji i współpracy w grupie |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Regularna obecność na zajęciach – bez usprawiedliwienia można opuścić 1 zajęcia w semestrze 2. Aktywność na zajęciach. 3. Praca własna studenta: - przygotowanie do zajęć (prace domowe) i prac/zadań sprawdzających opanowanie realizowanego materiału, - opracowanie językowe wybranego przez siebie artykułu o tematyce związanej z ww. dziedzinami (dla chętnych, dodatkowo oceniane). 4. Zaliczenie na ocenę minimum dostateczną prac/zadań sprawdzających opanowanie realizowanego materiału. Punktacja, skala ocen: 100% - 90% - bardzo dobry (5.0) 89% - 80% - dobry plus (4.5) 79% - 70% - dobry (4.0) 69% - 60% - dostateczny plus (3.5) 59% - 51% - dostateczny (3.0) Lektorat kończy się egzaminem ustnym. Egzamin ustny polega na ustnej wypowiedzi w parach lub indywidualnie na jeden z ośmiu tematów opracowanych na podstawie tekstów specjalistycznych omówionych na zajęciach oraz na interakcji z egzaminatorem. Studenta obowiązuje znajomość treści oraz słownictwa zawartego w tekstach. Oprócz poprawności i płynności językowej, ocenie podlega umiejętność przedstawienia zagadnienia w sposób spójny i logiczny, prowadzenia dyskusji, wyrażenia opinii na dany temat i jej uzasadnienia, udzielania odpowiedzi na zadane pytania, oraz znajomość słownictwa specjalistycznego. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.