Język obcy - rosyjski cz.2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-SN1-1JRO2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.001
|
Nazwa przedmiotu: | Język obcy - rosyjski cz.2 |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
1rok 1st. PS niestac. Moduł ogólnouczelniany - niestac. I stop. Praca socjalna |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest przede wszystkim rozwijanie sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
Pełny opis: |
Język obcy - rosyjski Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Studia pierwszego stopnia Profil ogólnoakademicki Studia niestacjonarne Kod przedmiotu - 380-SN1-1JRO2 Przedmiot obowiązkowy. MK_1 ogólnouczelniany. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne I rok/II semestr Liczba godzin: 22 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (zdalnie) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie.2 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 60 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 22 godz.; przygotowanie się do zajęć: 14 godz.; 1,2 pkt Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 22 h = 0,73 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 38 h = 1,27 pkt ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa i uzupełniająca: 1. H. Dąbrowska, M. Zybert, Новые встречи. Język rosyjski, cz. 2. Zakres podstawowy. Kurs dla początkujących, Warszawa 2012. 2. N. Kowalska, D. Samek, Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego, Wydawnictwo REA 2005. 3. M. Cieplicka, D. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko... część 1, WAGROS Poznań 2010. 4. J.Dobrowolski, 300 ćwiczeń z gramatyki języka rosyjskiego, Warszawa 2004. 5. S.Orzechowska, Ćwiczenia z ortografii rosyjskiej z zasadami pisowni, Wrocław 1994. 6. С.И. Ожегов, Н.Ю. Шведова, Толковый словарь русского языка, Москва 2003. 7. Słownik rosyjsko-polski, polsko-rosyjski (z gramatyką języka rosyjskiego), Wydawnictwo Literat, Toruń 2016. 8. Fidyk M., Skup – Stundis T.: Nowe repetytorium z języka rosyjskiego. Część I. Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa, 2007. 9.Milczarek W.: Język rosyjski od A do Z. Repetytorium – gramatyka, ćwiczenia, przykłady odmian. Wydawnictwo ”KRAM”. Warszawa, 1999. 10. Wierieszczagina I.: Давайте поговорим... – teksty z życia codziennego. WSiP,Warszawa,1999. 11. Materiały z Internetu opracowane przez prowadzącego zajęcia. |
Efekty uczenia się: |
JRO_W01, KA6_WG1: Zna elementarną terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych. JRO_U01, KA6_UW4: Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł w języku obcym i nowoczesnych technologii (ICT). JRO_U02, KA6_UW5: Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań. JRO_U03, KA6_UK2: Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów. JRO_K01, KA6_KK1: Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. JRO_K02, KA6_KO3: Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów, prac pisemnych oraz wypowiedzi ustnych. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie pisemne i ustne na platformie Teams. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.