Psychopedagogiczne podstawy wspierania rozwoju mowy dziecka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-SPW-1JGP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychopedagogiczne podstawy wspierania rozwoju mowy dziecka |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
Studia Podyplomowe Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka i Wsparcie Rodziny WWR_rozkład_1rok |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Forma studiów: podyplomowe Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy Moduł: Psychospołeczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wczesnej interwencji terapeutycznej Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład- 5 godzin Ćwiczenia – 15 godzin Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu: Metody dydaktyczne – wykład, prezentacja multimedialna, dyskusja, praca z tekstem, referat/prezentacja Punkty ECTS: 2, 0 Bilans nakładu pracy studenta Udział w wykładach: 5 h Udział w ćwiczeniach: 15 h Przygotowanie do ćwiczeń : 20h Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu: 10 h Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 5 h + 15 h = 20 h (0,8 ECTS) o charakterze praktycznym: 20h+10h = 30 h (1,2 ECTS) |
Literatura: |
Podstawowa: Błachnio K. Vademecum logopedyczne. Wyd. Naukowe UAM, Poznań 2001. Dołęga Z. Promowanie rozwoju mowy w okresie dzieciństwa – prawidłowości rozwoju, diagnozowanie i profilaktyka . Wyd. Un. Śląskiego, Katowice 2003. S. 177-197. T. Gałkowski, E. Szeląg, G. Jastrzębowska (red.) Podstawy neurologopedii. Podręcznik akademicki. Wyd. Un. Opolskiego, Opole 2005. T. Gałkowski, G. Jastrzębowska (red.). Logopedia. Pytania i odpowiedzi. Podręcznik akademicki.Wyd. Un. Opolskiego, Opole 1999. Literatura uzupełniająca: Gleason, J.B.Ratner N. B. Psycholingwistyka. GWP, Sopot 2005. Kurcz I. Psychologia języka i komunikacji. Wyd. Scholar, Warszawa 2005. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza E.1WW.W3. Zna elementarną terminologię używaną w psycholingwistyce, rozumie jej zastosowanie w procesie wspomagania rozwoju dziecka w zakresie komunikacji funkcjonalnej werbalnej i niewerbalnej, zna i rozumie zagadnienie kształtowania mowy i języka dziecka, ma uporządkowaną wiedzę na temat rozwoju mowy dziecka, zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym, ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego oraz wiedzę dotyczącą klasyfikacji zaburzeń rozwoju mowy i języka. Umiejętności E.1WW.U1. Potrafi określać etiopatogenezę zaburzeń komunikacji u dziecka i mechanizmy ich powstawania. E.1WW.U2. Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji aktywności małego dziecka, potrafi określić i scharakteryzować fazy rozwoju mowy dziecka, zachowań komunikacyjnych, uzasadnić ich znaczenie w nabywaniu kompetencji kluczowych. Kompetencje E.1WW.K2- Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy sytuacji zdarzeń rehabilitacyjnych i terapeutycznych w ramach działań WW |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 5 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Otapowicz | |
Prowadzący grup: | Dorota Otapowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.