Trening interpersonalny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-SPW-1TRI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Trening interpersonalny |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
Studia Podyplomowe Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka i Wsparcie Rodziny WWR_rozkład_1rok |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu doskonalenie umiejętności interpersonalnych. |
Pełny opis: |
W ramach przedmiotu przewiduje się warsztaty z zakresu: -Budowania zaufania w grupie -Umiejętności rozpoznawania i kontrolowania emocji -Komunikacji interpersonalnej (aktywne słuchanie, parafrazowanie, przekazywanie informacji zwrotnych, klaryfikacja) -Rozwiązywania konfliktów -Asertywności w komunikacji -Wyznaczania granic w relacjach międzyludzkich -Radzenia sobie ze stresem -Relaksacji i wizualizacji. |
Literatura: |
Całusińska M., Malinowski W., Trening umiejętności wychowawczych, GWP, Gdańsk 2012. Jak żyć z ludźmi (umiejętności interpersonalne). Program profilaktyczny dla młodzieży. MEN, Warszawa 1989. Rosenberg M. B. (2003) Rozwiązywanie konfliktów poprzez Porozumienie bez Przemocy. Warszawa: Wydawnictwo Jacek Santorski & CO. Chełpa S., Witkowski T. (1999), Psychologia konfliktów: praktyka radzenia sobie ze sporami, Warszawa: Oficyna Wydawnicza UNUS Balawajder K. (1998), Komunikacja, konflikty, negocjacje w organizacji, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego Ury W. (2000), Odchodząc od NIE: negocjowanie od konfrontacji do kooperacji, Warszawa. Nordhelle Grethe (2010), Mediacja. Sztuka rozwiązywania konfliktów, przekład K. Drozdowska, FISO, Gdańsk. Gruca-Miąsik U. (2011), Negocjacje i mediacje w kręgu pomocy, wychowania i prawa, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. Ch.W. Moore (2009), , Mediacje: praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, Oficyna.. |
Efekty uczenia się: |
E.1WW.W2.- Zna założenia treningu interpersonalnego: wie na czym polegają rozmowy, negocjacje oraz poziomy konfliktu, jak kontrolować swoje emocje i odczytywać je u innych osób, jak zaplanować i przeprowadzić negocjacje, zna i rozumie zagadnienie psychoedukacji oraz wsparcia psychospołecznego rodziny oraz środowiska pozarodzinnego dziecka z zaburzeniami rozwojowymi, zagrożonego niepełnosprawnością i ze stwierdzoną niepełnosprawnością, zna i rozumie zasady przeprowadzania treningów umiejętności interpersonalnych w pracy z rodziną oraz w zespole WWR. E.1WW.U2.- Potrafi pracować w zespole WWR: obserwuje, rozumie i interpretuje zachowania i postawy członków zespołu, rodziny wobec siebie oraz dziecka z niepełnosprawnością, rozumie samego siebie oraz rozmówców przez poszerzenie wiedzy i świadomości na temat umiejętności miękkich niezbędnych w komunikacji. E.1WW.K1.- Jest gotów do autorefleksji nad rozwojem zawodowym. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena aktywności na zajęciach; czynny udział w ćwiczeniach grupowych i indywidualnych; samoocena. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WAR
WAR
WAR
WAR
|
Typ zajęć: |
Zajęcia warsztatowe, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Chlebowski, Marcin Kolemba, Jolanta Szada-Borzyszkowska | |
Prowadzący grup: | Piotr Chlebowski, Marcin Kolemba, Jolanta Szada-Borzyszkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Zajęcia warsztatowe - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.