Anatomia, fizjologia i patologia układu wzrokowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-SPW-3JHC |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Anatomia, fizjologia i patologia układu wzrokowego |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
Studia Podyplomowe Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka i Wsparcie Rodziny WWR_rozkład_2rok |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | W wyniku realizacji treści nauczania student powinien pogłębić wiedzę i umiejętności z zakresu anatomii, fizjologii i patologii układu wzrokowego u dzieci. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Przekazanie podstawowej wiedzy o istocie, celach i zadaniach wobec dzieci ze schorzeniami narządu wzroku. Przygotowanie do sprawowania opieki nad dzieckiem i jego rodziną z zaburzeniami wzroku. |
Pełny opis: |
Student powinien znać etiologię, patogenezę oraz metody postępowania terapeutycznego w wybranych schorzeniach narządu wzroku wieku rozwojowego. Określić zakres ich profilaktyki i prewencji. |
Literatura: |
L.Zawadzka-Głos, A. Bakunowicz-Łazarczyk Przesiewowe badania narządu słuchu i wzroku u dzieci. PZWL Warszawa 2022 A. Styszyński Korekcja wad wzroku - procedury badania refrakcji. Alfa Medica Press 2019 R.A. Harper, R.C. Allen Okulistyka . Edra Urban&Partner 2020 |
Efekty uczenia się: |
E.1WW.W1. Zna i rozumie biologiczne podstawy rozwoju, anatomię i fizjologię układu nerwowego, narządów zmysłów, posiada wiedzę na temat mechanizmów powstawania zaburzeń neurorozwojowych i sensorycznych u małego dziecka, zna podstawy neuropsychologii. E.1WW.W1. Zna rodzaje i zakres badań oraz programów profilaktyki rozwoju dziecka oraz zna zadania i rolę lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej, pielęgniarki i położnej środowiskowej i lekarzy specjalistów w zespole WWR. E.1WW.U1.Potrafi dokonać charakterystyki zadań lekarza pediatry w profilaktyce pierwotnej i wtórnej oraz lekarzy ambulatoryjnej opieki specjalistycznej (m.in. neurologa, genetyka, audiologa, okulisty, psychiatry dziecięcego, lekarza rehabilitacji medycznej). E.1WW.U1. Stosuje prawidłowo terminy określające najczęstsze zespoły objawów zaburzeń rozwojowych u dziecka. E.1WW.K1. Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań,podejmowania odpowiedzialności i wypełniania zobowiązań społecznych, w tym komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania wspierające, edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne. E.1WW.K2 Wykorzystuje zdobytą wiedzę do analizy zdarzeń pedagogicznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie pisemne w formie testu. Warunkiem przystąpienia do zaliczenia pisemnego jest obecność na wykładach. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 5 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Malesińska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Malesińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 5 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Malesińska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Malesińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.