Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka wspomagania rozwoju integracji percepcyjno-motorycznej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 380-SPW-4JHO
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka wspomagania rozwoju integracji percepcyjno-motorycznej
Jednostka: Wydział Nauk o Edukacji
Grupy: Studia Podyplomowe Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka i Wsparcie Rodziny
WWR_rozkład_2rok
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu rozwoju motorycznego dziecka.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

W czasie realizacji zadań tego przedmiotu student pozna poziomy i etapy rozwoju integracji percepcyjno-motorycznej, jej rolę w procesie uczenia, metody wspomagania rozwoju percepcyjno-motorycznego dziecka.

Pełny opis:

1. Etapy rozwoju integracji percepcyjno-motorycznej

2. Opóźnienia w rozwoju integracji percepcyjno-motorycznej

3. Metody wspomagania rozwoju percepcyjno- motorycznego dziecka.

Literatura:

Matyja M. , Gogola A. (2010) Edukacja sensomotoryczna niemowląt. Katowice

Przyrowski Z. (2012) Integracja sensoryczna

Bogdanowicz m. 1997) Integracja percepcyjno-motoryczna. CMPPP Warszawa

Sherborn W. Ruch rozwijający .

Kniil M. ,Ch. Świadomość ciała, kontakt i komunikacja. programy aktywności.

Kephart Newell (1970) Dziecko opóźnione w nauce szkolnej. Warszawa

Rogers S., Dawson G. (2015) Early Start Denver Model dla małych dzieci z autyzmem. Wspieranie komunikacji , uczenia się i rozwoju społecznego . Fundacja rozwiązać autyzm, Warszawa

Rogers. S., Dawson G., Vismara L. (2015) Metoda wczesnego startu dla dzieci z autyzmem. Wyd. UJ. Kraków.

Nitsh C., Hunter G. (2012) Wspieranie rozwoju dziecka. Wyd. Olesiejuk

Odochwska -Szlachcic B., Mierzejewska B. (2013) Wzrok i słuch - zmysły wiodące w uczeniu sie w aspekcie integracji sensorycznej. Harmonia, Sopot

Kranowwitz C. (2012) Nie -zgrane dziecko w świecie gier i zabaw. Harmonia, Sopot

Piotrowicz R., Walkiewicz-Krutak M. (red.) Małe dziecko dużo pomysłów Wybrane obszary wspomagania rozwoju małego dziecka Wyd. APS.

Piotrowicz R (2018) Małe dziecko poznanie w zabawie. APS

Piotrowicz R. Interdyscyplinarne uwarunkowania rozwoju małego dziecka. Wyd. APS

Piotrowicz R., Pisarek E. (2016) Grafomotoryka- ćwiczenia rewalidacyjne. PWN Warszawa

Efekty uczenia się:

E.2WW.W1. Zna zasady i sposoby operacjonalizacji zadań i dostosowywania ich do realizacji w warunkach domowych w ramach czynności rutynowych.

E.2WW.U1. Umie określić trudności i mocne strony funkcjonowania dziecka i jego środowiska.

E2.WW.U1. Potrafi opracować i przeprowadzić zadania terapeutyczne wynikające z oceny funkcjonalnej w warunkach domowych dziecka, uwzględniając codzienne czynności rutynowe.

E.2.WW.K1. Jest gotów do okazywania empatii dzieciom i rodzicom potrzebującym wsparcia i pomocy.

Metody i kryteria oceniania:

ćwiczenia prowadzone w formie warsztatowo-treningowej, Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Nadachewicz
Prowadzący grup: Katarzyna Nadachewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Nadachewicz
Prowadzący grup: Katarzyna Nadachewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)