Warsztaty rozwoju osobistego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-SS1-3XACC |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
|
Nazwa przedmiotu: | Warsztaty rozwoju osobistego |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
3rok 1st. PS stac. sem zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest stymulowanie rozwoju osobistego poprzez rozwój szeregu kompetencji społecznych z zakresu postawy asertywnej i asertywnych form komunikowania się, radzenia sobie w konflikcie, skutecznych sposobów radzenia sobie ze stresem, umiejętności autoprezentacji, argumentacji i prowadzenia dyskusji w grupie. |
Pełny opis: |
Nazwa kierunku studiów: Praca Socjalna Poziom kształcenia: I stopień Profil studiów: Ogólnoakademickii Forma studiów: Stacjonarne Kod przedmiotu: 380-SS1-3XACC Język przedmiotu: polski. Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Rok studiów /semestr:3 rok /semestr 5 Wymagania wstępne: Brak Metody dydaktyczne: Praca w grupie, dyskusja grupowa, analiza przypadku, drama, prezentacja Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta Udział w ćwiczeniach: 30 godzin Przygotowanie do zajęć: 30 godzin Konsultacje: 30 godzin Nakład pracy studenta związany z zajęciami: Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela- 60, o charakterze praktycznym - 30. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Król-Fijewska M., Fijewski, P. (2013) Asertywność menedżera, Warszawa: PWE Leary M., (2010) Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk: GWP Stewart J. (Red.) (2003) Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Warszawa: PWN Literatura uzupełniająca: Chełpa S., (2004) Witkowski T., Psychologia konfliktów, Moderator Dawson, R. (2000) Sekrety skutecznego przekonywania, Warszawa: Jacek Santorski & Co. Fisher, R., Ury, W., Patton, B. (2004) Dochodząc do TAK, Warszawa: PWE. Gmurzyńska, E., Morek, R. (2009) Mediacje. Teoria i praktyka, Warszawa: Wolters Kluwer Polska |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy student zna mechanizmy rządzące zjawiskami społecznymi; rozumie procesy i zjawiska kierujące zachowaniem ludzi; rozróżnia rodzaje i funkcje różnic indywidualnych w zakresie działania jednostki (KA6_WG8). W zakresie umiejętności: potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności zawodowej (KA6_UW2) oraz potrafi współpracować w grupie i przyjmować w niej różne role (KA6_UO5). W zakresie kompetencji społecznych: student potrafi posługiwać się normami etycznymi w podejmowanej aktywności pracowniczej, dostrzega i analizuje dylematy etyczne, przewiduje skutki konkretnych działań (KA6_KR1) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia o charakterze warsztatowym, w których wykorzystywana jest dyskusja grupowa, analiza przypadku, drama, gry symulacyjne, prezentacja Zaliczenie na ocenę na podstawie kolokwium ustnego |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.