Komunikacja społeczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-SS2-2BCO |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.002
|
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja społeczna |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
2rok 2st. PS stac. sem zimowy Moduł podstawowy - stac. II stop. Praca socjalna |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zagadnieniem komunikacji społecznej w teorii i praktyce, mechanizmami i procesami komunikacyjnymi niezbędnymi w pracy pracownika socjalnego. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, moduł podstawowy MK_2 Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk społecznych, dyscyplina: socjologia, psychologia Rok studiów/semestr: II rok II°, semestr III Wymagania wstępne: podstawowe wiadomości z zakresu socjologii ogólnej, psychologii Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 h - wykład, 15 h ćwiczenia Metody dydaktyczne: wykłady, dyskusja, film, prezentacja, konsultacje, praca w grupie, warsztat, odgrywanie ról Punkty ETCS: 4 punktów Bilans nakładu pracy studenta: Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim: Udział w wykładach – 15 godzin, udział w ćwiczeniach 15 Konsultacje z nauczycielem akademickim – 20 godzin suma: 50 godzin Samodzielna praca studenta: Przygotowanie do egzaminu– 20 godzin przygotowanie do zaliczenia 15 godzin przygotowanie do zaliczenia - 15 godzin Suma: 50 godzin Łącznie: 100 godzin Wskaźniki ilościowe: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 50 godzin - 2 punkty ETCS - o charakterze praktycznym: 50 godzin - 2 punkty ETCS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Cialdini, R. B. (2009). Wywieranie wpływu na ludzi-teoria i praktyka. Gdańskie Wydawnictwo Psych. Fleischer, M. (2013). Typologia komunikacj Fleischer, M. (2007). Zarys ogólnej teorii komunikacji1. Communication Design, 13. Goban-Klas, T. (2008). Nauki o mediach i komunikacji społecznej jako nowa dyscyplina nauk humanistycznych. Studia Medioznawcze= Media Studies, (2 (33). Nóżka, M. (2013). Komunikacja interpersonalna w teorii i praktyce zawodowej pracowników socjalnych. Podobas, I. (2014). Mediacje i negocjacje w pracy socjalnej. Centrum Rozwoju Zasobow Ludzkich. Pikuła, N. G. (2013). Feedback w pracy socjalnej. Labor et Educatio, (1), 139-152. Stewart, J. R. (Ed.). (2010). Mosty zamiast murów: podręcznik komunikacji interpersonalnej. Wydawnictwo Naukowe PWN. Szyszka, M., & Bělík, V. (2018). Opinie pracowników socjalnych na temat działań komunikacyjnych w instytucjach pomocowych–perspektywa kształtowania kompetencji komunikacyjnych. Edukacja Dorosłych, 2, 227-237. Zdebska, E. (2011). Komunikacja w pracy socjalnej. S. Trenholm i A. Jensen, Poznanie społeczne: jak spostrzegamy jednostki, relacje i wydarzenia społeczne, [W:] Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, J. Stewart (red.), Warszawa 2003, Literatura uzupełniająca: B. Jarmrożek, J. Sobczak, Komunikacja interpersonalna, Poznań 2000, s. 39- 41. Literatura dodatkowa: Aronson, E., Aronson, J., & Radzicki, J. (1987). Człowiek-istota społeczna. Państwowe Wydaw. Naukowe. Goodman, N. (1997). Wstęp do socjologii. Zysk i S-ka Wydaw.. Molyneux, M. (2005). Słownik socjologii i nauk społecznych. Wydawn. Naukowe PWN. Colman, A. M. (2009). Słownik psychologii. Wydawnictwo Naukowe PWN. |
Efekty uczenia się: |
KA7_WG5 - ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur, więzi społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach; KA7_UK2 - potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące pracy socjalnej z uwzględnieniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z wielu dyscyplin; KA7_UK3 - potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych, zarówno ze specjalistami w zakresie dyscypliny, jak i odbiorcami spoza grona specjalistów; KA7_UO5 - jest gotowy do nawiązywania kontaktu z klientem oraz skutecznego motywowania go do aktywności i uczenia się samodzielnego rozwiązywania problemów |
Metody i kryteria oceniania: |
wykłady: egzamin pisemny/test (należy zdobyć przynajmniej 51% punktacji aby zaliczyć przedmiot) ćwiczenia - prezentacja, obecność, aktywność Dopuszcza się możliwość prowadzenia zajęć i konsultacji oraz zaliczenia egzaminu w formie zdalnej. Przystąpienie do egzaminu zdalnego wymaga od studentów dostępu do Internetu. Egzamin w formie online odbędzie się na Platformie BlackBoard. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Winiecka | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Winiecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.