Programowanie gier 2D
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 390-FG1-2PG2D |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Programowanie gier 2D |
Jednostka: | Wydział Fizyki |
Grupy: |
fizyka gier komputerowych 2 rok I stopień sem. zimowy 2024/2025 |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Wymagania (lista przedmiotów): | Programowanie obiektowe 0900-FG1-1PO |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z procesem tworzenia gier dwuwymiarowych za pomocą gotowego silnika do tworzenia gier. Jako gotowy silnik na zajęciach używany jest Godot. Jest to darmowy silnik, który może być używany w dowolnym celu bez żadnych zobowiązań finansowych. Jest on rozpowszechniany z otwartym kodem źródłowym. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Podczas zajęć studenci poznają podstawowe koncepcje związane z tworzeniem gier ogólnie i tworzeniem gier dwuwymiarowych takie jak sceny, obiekty w grach (sceny i węzły w przypadku Godot), różnego rodzaju komponenty (węzły w Godot), komunikacja pomiędzy obiektami, dodawanie własnej funkcjonalności za pomocą dołączanych skryptów. Po zapoznaniu z podstawowymi zagadnieniami realizowanych jest kilka projektów podczas których wprowadzane są kolejne komponenty ze szczególnym uwzględnieniem komponentów do gier dwuwymiarowych. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: informatyka Rok studiów, semestr: rok 2, semestr 4 Moduł: kształcenie praktyczne i specjalistyczne Liczba godzin zajęć dydaktycznych: laboratorium 45h Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta: Z udziałem nauczyciela akademickiego: laboratorium 45h (1.8 pkt ECTS). Praca samodzielna: przygotowanie do zajęć w laboratorium komputerowym 27h, udział w konsultacjach 3h (1.2 pkt ECTS). |
Literatura: |
1. Chris Bradfield - Godot engine game development projects : build five cross-platform 2D and 3D games with Godot 3.0, (ISBN: 978-1-78883-150-5) 2. Ariel Manzur, George Marques - Sams teach yourself Godot engine game development in 24 hours, (ISBN: 978-0-13-483509-9 ) Literatura uzupełniająca: 1. Daniel Shiffman - "The Nature of Code", (ISBN: 978-0985930806) |
Efekty uczenia się: |
Student 1. Potrafi posługiwać się silnikiem do tworzenia gier Godot 2. Zna koncepcje związane z tworzeniem gier dwuwymiarowych 3. Potrafi tworzyć gry dwuwymiarowe za pomocą silnika Godot 4. Umie posługiwać się językiem angielskim – zgodnie z wymaganiami poziomu B2+ (K_U19); 5. Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze i zasobach Internetu, także w językach obcych (K_U16). 6. Potrafi pracować w zespole przyjmując w nim różne role (K_U46). |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie laboratorium odbywa się na podstawie: obecności (dopuszcza się opuszczenie trzech zajęć), prac domowych oraz wykonania końcowego projektu. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Karpiuk | |
Prowadzący grup: | Tomasz Karpiuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Karpiuk | |
Prowadzący grup: | Tomasz Karpiuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.