Wizualizacja danych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 390-FG1-2WD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wizualizacja danych |
Jednostka: | Wydział Fizyki |
Grupy: |
fizyka gier komputerowych 2 rok I stopień sem. zimowy 2024/2025 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Wymagania (lista przedmiotów): | Programowanie skryptowe 390-FG1-2PS |
Założenia (opisowo): | Przedmiotem zajęć jest prezentacja metod wizualizacji różnych typów danych na wykresach 2D i 3D. Podstawowym narzędziem pracy będzie język Python z użyciem bibliotek NumPy (numeryczna biblioteka Pythona), SciPy (naukowa biblioteka Pythona) oraz MatPlotLib (biblioteka Pythona do tworzenia wykresów). |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Zaliczenie wcześniejszych kursów tj. Systemy operacyjne oraz Programowanie skryptowe. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Moduł: kształcenie praktyczne i specjalistyczne Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki fizyczne, fizyka Rok studiów, semestr: 2 rok/1 semestr, studia I stopnia (fizyka gier i robotów) Wymagania wstępne: zaliczony kurs systemów operacyjnych i programowania skryptowego Metody dydaktyczne: prezentacja kodu programów, samodzielne pisanie kodu, zadania domowe, dyskusje, konsultacje, samodzielne studiowanie Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: laboratorium (30 godzin), przygotowanie do zajęć (17 godzin), udział w konsultacjach przedmiotowych (3 godziny). Wskaźniki ilościowe: laboratorium (1.2 punktów ECTS), przygotowanie do zajęć (0.68 punktów ECTS), udział w konsultacjach przedmiotowych (0.12 punktów ECTS). Tematy podejmowane na Laboratorium: 1. Wstęp 2. Wykresy punktowe 3. Wykresy słupkowe i histogramy 4. Wykresy kołowe 5. Wykresy konturowe 6. Wykresy pól wektorowych 7. Wykresy 3D 8. Animacje |
Literatura: |
Zalecana literatura: 1. Dokumentacja języka skryptowego Python: https://www.python.org/doc/ 2. Dokumentacja bibliotek NumPy i SciPy: https://docs.scipy.org/doc/ 3. Dokumentacja biblioteki MatPlotLib: https://matplotlib.org/ |
Efekty uczenia się: |
Student: K_W23 - zna zasady użytkowania systemów operacyjnych oraz pakiet wybranych specjalistycznych programów aplikacyjnych - w tym środowisko do analizy danych i obliczeń symbolicznych; K_W25 - zna podstawy programowania w wybranym ięzyku wyższego poziomu; K_W26 - zna podslawy metod numerycznych stosowanych do zagadnień fizyki oraz ploblemów techniki. |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot kończy się egzaminem praktycznym, który zweryfikuje uzyskaną wiedzę. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Pisarski | |
Prowadzący grup: | Andrzej Pisarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Wymagania (lista przedmiotów): | Programowanie skryptowe 0900-FG1-2PS |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Zaliczenie wcześniejszych kursów tj. Systemy operacyjne oraz Programowanie skryptowe. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Moduł: kształcenie praktyczne i specjalistyczne Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki fizyczne, fizyka Rok studiów, semestr: 2 rok/1 semestr, studia I stopnia (fizyka gier i robotów) Wymagania wstępne: zaliczony kurs systemów operacyjnych i programowania skryptowego Metody dydaktyczne: prezentacja kodu programów, samodzielne pisanie kodu, zadania domowe, dyskusje, konsultacje, samodzielne studiowanie Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: laboratorium (30 godzin), przygotowanie do zajęć (17 godzin), udział w konsultacjach przedmiotowych (3 godziny). Wskaźniki ilościowe: laboratorium (1.2 punktów ECTS), przygotowanie do zajęć (0.68 punktów ECTS), udział w konsultacjach przedmiotowych (0.12 punktów ECTS). Tematy podejmowane na Laboratorium: 1. Wstęp 2. Wykresy punktowe 3. Wykresy słupkowe i histogramy 4. Wykresy kołowe 5. Wykresy konturowe 6. Wykresy pól wektorowych 7. Wykresy 3D 8. Animacje |
|
Literatura: |
Zalecana literatura: 1. Dokumentacja języka skryptowego Python: https://www.python.org/doc/ 2. Dokumentacja bibliotek NumPy i SciPy: https://docs.scipy.org/doc/ 3. Dokumentacja biblioteki MatPlotLib: https://matplotlib.org/ |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Pisarski | |
Prowadzący grup: | Andrzej Pisarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Wymagania (lista przedmiotów): | Programowanie skryptowe 0900-FG1-2PS |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Zaliczenie wcześniejszych kursów tj. Systemy operacyjne oraz Programowanie skryptowe. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Moduł: kształcenie praktyczne i specjalistyczne Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki fizyczne, fizyka Rok studiów, semestr: 2 rok/1 semestr, studia I stopnia (fizyka gier i robotów) Wymagania wstępne: zaliczony kurs systemów operacyjnych i programowania skryptowego Metody dydaktyczne: prezentacja kodu programów, samodzielne pisanie kodu, zadania domowe, dyskusje, konsultacje, samodzielne studiowanie Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: laboratorium (30 godzin), przygotowanie do zajęć (17 godzin), udział w konsultacjach przedmiotowych (3 godziny). Wskaźniki ilościowe: laboratorium (1.2 punktów ECTS), przygotowanie do zajęć (0.68 punktów ECTS), udział w konsultacjach przedmiotowych (0.12 punktów ECTS). Tematy podejmowane na Laboratorium: 1. Wstęp 2. Wykresy punktowe 3. Wykresy słupkowe i histogramy 4. Wykresy kołowe 5. Wykresy konturowe 6. Wykresy pól wektorowych 7. Wykresy 3D 8. Animacje |
|
Literatura: |
Zalecana literatura: 1. Dokumentacja języka skryptowego Python: https://www.python.org/doc/ 2. Dokumentacja bibliotek NumPy i SciPy: https://docs.scipy.org/doc/ 3. Dokumentacja biblioteki MatPlotLib: https://matplotlib.org/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.