Internet rzeczy (IoT)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 390-FG1-3IOT |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Internet rzeczy (IoT) |
Jednostka: | Wydział Fizyki |
Grupy: |
fizyka gier komputerowych i robotów 3 rok I stopień sem.zimowy 2023/2024 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Wymagania (lista przedmiotów): | Programowanie mikroprocesorów 390-FG1-2PM |
Założenia (opisowo): | Znajomość systemów Linux i Windows. Znajomość języków programowania: C, C++, JavaScript, Python. Umiejętność programowania układów Arduino. Umiejętność konfigurowania i programowania komputerów SBC (Raspberry Pi). |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
W ramach laboratorium tworzone są układy składające się z podłączonych do sieci komputerowej czujników, urządzeń wykonawczych oraz programowalnych urządzeń sterujących (Arduino Uno, ESP8266, ESP32, Raspberry Pi). Przeprowadzane ćwiczenia uwzględniają: programowanie MPU i SBC; tworzenie internetowych aplikacji monitorujących i sterujących; tworzenie paneli HMI; instalację i konfigurację bezpłatnych serwerów IoT. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki. Forma studiów: stacjonarne. Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (Moduł: Kształcenie specjalistyczne). Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych, Dyscyplina: nauki fizyczne, informatyka. Specjalność, poziom kształcenia : fizyka gier komputerowych i robotów, studia pierwszego stopnia. Rok studiów/semestr: 3 rok/5 semestr. Liczba godzin zajęć dydaktycznych: laboratorium - 45 godz. Punkty ECTS: 2. Wskaźniki ilościowe: zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich i studentów: 2 punkty ECTS; zajęcia o charakterze praktycznym: 2 punkty ECTS; zajęcia z zakresu nauk podstawowych właściwych dla danego kierunku studiów, do których odnoszą się efekty kształcenia dla danego kierunku, poziomu i profilu kształcenia: 1 punkt ECTS. Tematyka zajęć:
|
Literatura: |
Podstawowa:
Uzupełniająca:
|
Efekty uczenia się: |
K_W24: ma podstawową wiedzę z zakresu algorytmiki i struktur danych K_W25: zna podstawy programowania w wybranym języku wyższego poziomu K_W27: zna budowę i rozumie fizyczne podstawy działania wybranych podzespołów elektroniki analogowej i cyfrowej, w zakresie przewidzianym programem specjalności K_W28: zna budowę wybranych elektronicznych przyrządów pomiarowych i rozumie zasady ich działania, w zakresie przewidzianym programem specjalności K_U22: umie pracować w środowisku różnych systemów operacyjnych oraz korzystać z wybranych programów aplikacyjnych K_U23: umie napisać prosty program komputerowy w wybranym języku programowania, skompilować go i uruchomić K_U25: umie wyszukiwać i wykorzystywać specjalistyczne oprogramowanie komputerowe w zasobach Internetu z poszanowaniem własności intelektualnej oraz zasad użytkowania K_U27: umie ze zrozumieniem i krytycznie korzystać z literatury i zasobów Internetu w odniesieniu do zagadnień elektroniki w zakresie przewidzianym programem specjalności K_U35: potrafi optymalnie dobrać zestaw przyrządów do zadania pomiarowego w zakresie przewidzianym programem specjalności K_K01: zna ograniczenia swojej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia, podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych K_K05: potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze i zasobach Internetu, także w językach obcych |
Metody i kryteria oceniania: |
Student otrzymuje zaliczenie na podstawie punktacji:
Oceny i odpowiadające im przedziały punktowe: 2: 0..14; 3: 15..17; 3,5: 18..19; 4: 20..22; 4,5: 23..24; 5: 25..30 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Cezary Walczyk | |
Prowadzący grup: | Cezary Walczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Wymagania (lista przedmiotów): | Programowanie mikroprocesorów 390-FG1-2PM |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
W ramach laboratorium tworzone są układy składające się z podłączonych do sieci komputerowej czujników, urządzeń wykonawczych oraz programowalnych urządzeń sterujących (Arduino Uno, ESP8266, ESP32, Raspberry Pi). Przeprowadzane ćwiczenia uwzględniają: programowanie MPU i SBC; tworzenie internetowych aplikacji monitorujących i sterujących; tworzenie paneli HMI; instalację i konfigurację bezpłatnych serwerów IoT. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki. Forma studiów: stacjonarne. Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (Moduł: Kształcenie specjalistyczne). Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych, Dyscyplina: nauki fizyczne, informatyka. Specjalność, poziom kształcenia : fizyka gier komputerowych i robotów, studia pierwszego stopnia. Rok studiów/semestr: 3 rok/5 semestr. Liczba godzin zajęć dydaktycznych: laboratorium - 45 godz. Punkty ECTS: 2. Wskaźniki ilościowe: zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich i studentów: 2 punkty ECTS; zajęcia o charakterze praktycznym: 2 punkty ECTS; zajęcia z zakresu nauk podstawowych właściwych dla danego kierunku studiów, do których odnoszą się efekty kształcenia dla danego kierunku, poziomu i profilu kształcenia: 1 punkt ECTS. Tematyka zajęć:
|
|
Literatura: |
Podstawowa:
Uzupełniająca:
|
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.