Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie IT usługami

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 400-IS1-3ITU
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0688) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje obejmujące technologie informacyjno-komunikacyjne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie IT usługami
Jednostka: Filia Uniwersytetu w Białymstoku w Wilnie, Wydział Ekonomiczno-Informatyczny
Grupy: 3L stac. I st. studia informatyki - przedmioty obowiązkowe - WILNO
Wilno - informatyka 3 rok 1 st. stacjonarne sem.zimowy
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe specjalistyczne

Założenia (lista przedmiotów):

Język angielski 1000-IS1-1ANG

Założenia (opisowo):

Student powinien posiadać znajomość podstaw technologii informacyjnych, języka angielskiego w stopniu umożliwiającym zrozumienie interfejsu używanego oprogramowania.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Celem teoretycznej części kursu jest ogólne zapoznanie z zakresem biblioteki ITIL®, pozwalające na zrozumienie istoty najlepszych

praktyk oraz korzyści, które może przynieść ich zaadoptowanie w organizacji IT.

Celem praktycznej części kursu jest szkolenie

• zdefiniowania procesów dla obszarów świadczących usługi informatyczne,

• budowy katalogu usług informatycznych i treści umów gwarantujących uzgodniony poziom świadczenia usług informatycznych,

• w zakresie organizacji Service Desk, budowy umów SLA, OLA oraz modelowania procesów ITIL.

Pełny opis:

Profil studiów: praktyczny

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: MK_9, IT w zagadnieniach zarządzania

Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych - informatyka

Rok studiów/semestr: 3 / 5

Wymagania wstępne: Język angielski

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: po 15 godz. dla wykładu, laboratoriów i projektu

Metody dydaktyczne: Wykład, rozwiązanie przykładów, dyskusja, praca samodzielna, ćwiczenia, prace domowe, metoda projektów, burza mózgów

Punkty ECTS: 4

Bilans nakładu pracy studenta:

udział w wykładach (godz.) 15

udział w laboratoriach (godz.) 15

udział w projekcie (godz.) 15

przygotowanie do zaliczenia i udział w nim (godz.) 10

zapoznanie się z oprogramowaniem (godz.) 10

przygotowanie do prezentacji prac (godz.) 15

przygotowanie do zajęć i raportów (godz.) 20

Wskaźniki ilościowe

nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 50 godz. 2 ECTS

nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 100 godz. 4 ECTS

Literatura:

Literatura podstawowa

1. ITIL V3 Foundation Hangbook. The Statioinery Office 2009. 190 p.

2. Joanna Wróbel. Zarządzanie procesami biznesowymi w IT przez Altiris

Management Suite według najlepszych praktyk ITIL. Warszawa,

29.01.2009, GigaCon

3. Opis oprogramowania Service Desk.

https://www.manageengine.com/products/service-desk/

Literatura pomocnicza

1. IT Service Management Global Best Practices. 62p. https://docplayer.net/8775016-It-service-management-global-best-practices.html

Efekty uczenia się:

KP6_WK2 Ma podstawową wiedzę dotyczącą prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej w zakresie zarządzania usługami IT

KP6_UW3 Samodzielnie potrafi zaprojektować rozwiązanie zarządzania IT usługami.

KP6_UW16 Umie praktycznie stosować wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności gospodarczej

KP6_UK1 Posługuje się terminologią informatyczną w języku angielskim.

KP6_UK2 Potrafi przygotować opracowanie zagadnień informatycznych w języku polskim oraz zaprezentować je.

KP6_UK3 Potrafi samodzielnie opracować rozwiązanie zadanego zagadnienia informatycznego z zakresu zarządzania IT usługami oraz przedstawić rozwiązanie i wnioski.

KP6_UO1 Potrafi pracować w zespole przy kompleksowym rozwiązaniu zadanego problemu.

KP6_KK1 Określa priorytety i kolejność swoich działań

KP6_KO1 Wykazuje postawę kreatywności

KP6_KR1 Rozumie konieczność przestrzegania zasad prawnych związanych korzystaniem oprogramowania

Metody i kryteria oceniania:

Forma zaliczenia przedmiotu - zaliczenie na ocenę.

Forma zaliczenia wykładu : egzamin - kolokwium pisemne

Forma zaliczenia projektu: zaliczenie - aktywność, obrona i prezentacja pracy

Forma zaliczenia laboratorium: zaliczenie - aktywność, obrona i prezentacja prac

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)