Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Programowanie we frameworkach

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 400-IS1-3PRF
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Programowanie we frameworkach
Jednostka: Filia Uniwersytetu w Białymstoku w Wilnie, Wydział Ekonomiczno-Informatyczny
Grupy: 3L stac. I st. studia informatyki - przedmioty obowiązkowe - WILNO
Wilno - informatyka 3 rok 1 st. stacjonarne sem.zimowy
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Zakłada się że student zna podstawy programowania oraz język angielski.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze środowiskami tworzenia oprogramowania pracującego w Internecie i nadanie umiejętności pracy w popularnym frameworku poprzez wykonanie zadań laboratoryjnych i projektu.

Pełny opis:

Profil studiów: praktyczny.

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy

Dziedzina: Nauki ścisłe i przyrodnicze

Dyscyplina: Informatyka techniczna i telekomunikacja

Rok studiów/semestr: 3 / 5

Wymagania wstępne: patrz "Założenia (opisowo)"

Liczba godzin wykładów: 15 godzin

Liczba godzin laboratorium: 30 godzin

Liczba godzin projektów: 15 godzin

Metody dydaktyczne: wykład, prace laboratoryjne i projekt, sprawozdanie i prezentacja prac, konsultacje.

Punkty ECTS: 5

Bilans nakładu pracy studenta:

(i) związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego nakładu nauczyciela i studenta - 63 godzin (2,5 ECTS):

- udział w zajęciach: 60 godz.

- czas trwania zaliczenia: 1 godz.

- udział w konsultacjach: 2 godz.

(ii) związany z zajęciami o charakterze praktycznym -- 100 godzin (4 ECTS)

- Przygotowanie do zajęć, zaliczenia: 80 godz.

- Przygotowanie do zaliczenia i konsultacje: 20 godz.

Literatura:

Podstawowa literatura

Alan Forbes. The Joy of PHP Programming: A Beginner’s Guide to Programming Interactive Web Applications with PHP and MySQL. Fifth Edition and up. Plum Island Publisher. [ https://archive.org/details/joyofphpbeginner0000forb ]

Tom Butler & Kevin Yank. PHP & MySQL Novice to Ninja. Sixth Edition and up. Publisher – SitePoint.

[ https://www.oreilly.com/library/view/php-mysql/9781098129552/]

[ https://books.google.lt/books/about/PHP_MySQL_Novice_to_Ninja.html?id=jF48DwAAQBAJ&redir_esc=y]

Pomocnicza literatura

The Most Popular PHP Frameworks to Use in 2022. https://kinsta.com/blog/php-frameworks/

Laravel 9 tutorial. https://youtu.be/aE23W1Tf_ZU

Efekty uczenia się:

KP6_WG4 - zna podstawowe języki programowania stosowane we frameworkach,

KP6_WG5 - zna zasady bazy danych stosowane w różnych frameworkach,

KP6_WG6 - zna metodologie i narzędzia umożliwiające tworzenie oprogramowania z wykorzystywaniem popularnych frameworków dla pracy w środowisku internetowym,

KP6_UW7 - potrafi zaprojektować i zaimplementować bazę danych zgodnie zapotrzebowaniem biznesowym,

KP6_UW11 - potrafi posługiwać się API, wykorzystać narzędzia wspomagające proces tworzenia, testowania i debugowania oprogramowania

KP6_UW13 - potrafi tworzyć oprogramowanie typu klient – serwer,

KP6_UW14 - potrafi wykorzystywać technologie tworzenia oprogramowania pracującego w Internecie,

KP6_UO1 - potrafi pracować w zespole programistycznym,

KP6_UO2 - współpracować w grupie,

KP6_UU1 - samodzielnie planować rozwój własny,

KP6_UU2 - przyswajać narzędzia informatyczne realizując prace we frameworkach.

Metody i kryteria oceniania:

Forma zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę.

Ocena pracy studenta oparta jest na ocenie jego prac

Podstawą zaliczenia jest osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia oraz wiedza i umiejętności dt. zakresu przedmiotu.

Skala ocen:

0% - 50.9% - ocena niedostateczna

51% - 60.9% - ocena dostateczna

61% - 70.9% - ocena dostateczna plus

71% - 80.9% - ocena dobra

81% - 90.9% - ocena dobra plus

91% - 100% - ocena bardzo dobra

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Projekt, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Germanas Budnikas
Prowadzący grup: Germanas Budnikas
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Projekt - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze środowiskami tworzenia oprogramowania pracującego w Internecie i nadanie umiejętności pracy w popularnym frameworku poprzez wykonanie zadań laboratoryjnych i projektu.

Pełny opis:

Profil studiów: praktyczny.

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy

Dziedzina: Nauki ścisłe i przyrodnicze

Dyscyplina: Informatyka techniczna i telekomunikacja _______?

Rok studiów/semestr: 3 / 5

Wymagania wstępne: patrz "Założenia (opisowo)"

Liczba godzin wykładów: 15 godzin

Liczba godzin laboratorium: 30 godzin

Liczba godzin projektów: 15 godzin

Metody dydaktyczne: wykład, prace laboratoryjne i projekt, sprawozdanie i prezentacja prac, konsultacje.

Punkty ECTS: 5

Bilans nakładu pracy studenta:

(i) związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego nakładu nauczyciela i studenta - 63 godzin (2,5 ECTS):

- udział w zajęciach: 60 godz.

- czas trwania zaliczenia: 1 godz.

- udział w konsultacjach: 2 godz.

(ii) związany z zajęciami o charakterze praktycznym -- 100 godzin (4 ECTS)

- Przygotowanie do zajęć, zaliczenia: 80 godz.

- Przygotowanie do zaliczenia i konsultacje: 20 godz.

Literatura:

Podstawowa literatura

The Most Popular PHP Frameworks to Use in 2022. https://kinsta.com/blog/php-frameworks/

Alan Forbes. The Joy of PHP Programming: A Beginner’s Guide to Programming Interactive Web Applications with PHP and MySQL. Fifth Edition and up. Plum Island Publisher. [ https://archive.org/details/joyofphpbeginner0000forb ]

Tom Butler & Kevin Yank. PHP & MySQL Novice to Ninja. Sixth Edition and up. Publisher – SitePoint.

[ https://www.oreilly.com/library/view/php-mysql/9781098129552/]

[ https://books.google.lt/books/about/PHP_MySQL_Novice_to_Ninja.html?id=jF48DwAAQBAJ&redir_esc=y]

Pomocnicza literatura

Laravel 9 tutorial. https://youtu.be/aE23W1Tf_ZU

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)