Usługi w chmurze obliczeniowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 400-IS1-3UCH |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Usługi w chmurze obliczeniowej |
Jednostka: | Filia Uniwersytetu w Białymstoku w Wilnie, Wydział Ekonomiczno-Informatyczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia informatyki - przedmioty obowiązkowe - WILNO Wilno - informatyka 3 rok 1 st. stacjonarne sem.zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zasadami działania chmury jak również z zagadnieniem obliczeń chmurowych oraz usług oferowanych w chmurze. Część praktyczna przedmiotu skupi się na zastosowaniu usług chmur obliczeniowych w data miningu jak również na tworzeniu i wykorzystywaniu oprogramowania działajacego w chmurze obliczeniowej. |
Pełny opis: |
Profil studiów:praktyczny Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: do wyboru Dziedzina: Nauki ścisłe i przyrodnicze Dyscyplina:Informatyka Rok studiów / semestr: 3 / 6 Wymagania wstępne: brak Laboratorium: 15 godz. Projekt: 15 godz. Metody dydaktyczne: laboratorium,projekt Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w zajęciach: - laboratorium 15 godz. - projekt 15 godz. Przygotowanie do zajęć: - laboratorium 15 godz. - projekt 15 godz. Zapoznanie z literaturą: 5 godz. Udział w konsultacjach: 3 godz. Wskaźniki ilościowe: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 33 godz., 1.3 ECTS o charakterze praktycznym: 75 godz., 3 ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. A.Brilingaitė, R.Kybartas Programavimas debesų kompiuterijos (cloud computing) aplinkoje. TEV. 2011. Dostęp online: http://www.esparama.lt/documents/10157/490675/Programavimas_debesu_kompiuterijos_aplinkoje.pdf/5a65728b-d5b1-4e3b-9829-0947259506bb |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Student: Zna podstawowe techniki i metody programowania, paradygmaty i języki programowania. KP6_WG4 Zna metodologie i narzędzia umożliwiające tworzenie oprogramowania w środowiskach lokalnych, rozproszonych i internetowych. KP6_WG6 Ma podstawową wiedzę dotyczącą prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej. KP6_WK2 UMIEJĘTNOŚCI Student: Potrafi samodzielnie zaprojektować algorytmy realizujące wybrane zadania, potrafi przeprowadzić analizę złożoności danego algorytmu. KP6_UW3 Umie praktycznie stosować podstawową wiedzę dotyczącą prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej. KP6_UW16 Posługuje się terminologią informatyczną w języku angielskim. KP6_UK1 Potrafi przygotować opracowanie zagadnień informatycznych w języku polskim oraz zaprezentować je. KP6_UK2 Potrafi samodzielnie opracować rozwiązanie zadanego zagadnienia informatycznego z pogranicza teorii i praktyki oraz przedstawić rozwiązanie i wnioski. KP6_UK3 Potrafi pracować w zespole programistycznym przy kompleksowym rozwiązaniu zadanego problemu. KP6_UO1 KOMPETENCJE SPOŁECZNE Student: Starannie określa priorytety i kolejność swoich działań. KP6_KK1 Przyjmuje kreatywna i innowacyjna postawę niezbędna do podjęcia praktycznej aktywności w społeczeństwie informacyjnym. KP6_KO1 Odpowiedzialnie pełni role zawodowe oraz przestrzega zasad etycznych i prawnych związanych z aktywnością w środowisku informatycznym. KP6_KR1 |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
PROJ
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Projekt, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Ząbkiewicz | |
Prowadzący grup: | Kamil Ząbkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Projekt - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.