Nowe technologie w humanistyce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 410-FS2-1NTH |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.151
|
Nazwa przedmiotu: | Nowe technologie w humanistyce |
Jednostka: | Instytut Filozofii |
Grupy: |
2L stac. II st. studia filozofii-przedmioty obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | technologie informacyjne, logika. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
- korzystania z zasobów internetowych dla potrzeb zdobywania wiedzy, - wspólna praca grupy osób - zdalnie w sieci, - bezpieczeństwo w internecie. - zdalna praca na odległość. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki. Forma studiów: stacjonarne, 2 stopnia. Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, moduł: przedmioty interdyscyplinarne. Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, filozofia. Rok studiów/semestr: 1/1. Wymagania wstępne: technologie informacyjne z licencjatu. Liczba godzin z podziałem na formy zajęć: 30 - ćwiczenia. Metody dydaktyczne: dyskusja, analiza zagadnień na ćwiczeniach, prezentacja pracy studenckiej. Tryb prowadzenia przedmiotu mieszany: w sali i zdalnie. Punkty ECTS: 4. Bilans nakładu pracy studenta: udział w ćwiczeniach = 30 godzin, przygotowanie prezentacji = 50 godzin, udział w konsultacjach = 20 godzin. Wskaźniki ilościowe: a) zajęcia z bezpośrednim udziałem prowadzącego = 50 godzin (2 ECTS), b) zajęcia o charakterze praktycznym = 40 godzin (1.6 ECTS), c) zajęcia bez udziału prowadzącego = 50 godzin (2 ECTS). |
Literatura: |
[1] Kosmala J., Edukacja w społeczeństwie informacyjnym, Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza, Częstochowa 2009. [2] "Profil Zaufany i podpis zaufany", https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/0074 [3] Dąbrowski M., e-learning 2.0 – przegląd technologii i praktycznych wdrożeń, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/23/id/510 [4] W Furmanek, Zagrożenia wynikające z rozwoju technologii informacyjnych, Dydaktyka informatyki, 2014, [5] G.Cęcelek, Nowe technologie informacyjne jako podstawa edukacji permanentnej osób dorosłych, https://epale.ec.europa.eu/pl/blog/nowe-technologie-informacyjne-jako-podstawa-edukacji-permanentnej-osob-doroslych |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - P7S_WK: KA7_WK4 rozumie zasady funkcjonowania współczesnego społeczeństwa informacyjnego, w tym najnowszych technologii. Umiejętności - P7S_UW: KA7_UW4 potrafi wykorzystać wiedzę filozoficzną i metodologiczną w interpretowaniu problemów związanych z nowoczesną technologią, - P7S_UU: KA7_UU1 potrafi posługiwać się nowoczesnymi technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi w celach badawczych i innych celach zawodowych. Kompetencje społeczne - P7S_KO: KA7_KO1 bierze udział w życiu społecznym i kulturalnym, wykorzystując różnorodne media i inne środki komunikacji społecznej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia praktyczne, ustne odpowiedzi w trakcie zajęć, referowana ustnie praca zaliczeniowa, nieobecności odrabiane na konsultacjach. Aktywny udział w zajęciach podlegający ocenie. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Roman Matuszewski | |
Prowadzący grup: | Roman Matuszewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.