Komunikacja medialna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 410-KS1-2KOM3 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.951
|
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja medialna |
Jednostka: | Instytut Filozofii |
Grupy: |
3L stac. studia I stopnia kognitywistyka - przedm. obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest przybliżenie studentom potencjałów i zasad cyfrowej komunikacji społecznej, a także przekazanie im praktycznych umiejętności przydatnych do skutecznej komunikacji realizowanej za pośrednictwem nowych mediów. Konwersatorium pozwoli uzmysłowić zasady przepływu informacji, sposoby zarządzania informacją oraz zmiany i trendy w tej dziedzinie. Zostaną zainicjowane dyskusje dotyczące ścieżek wspomagających, np. dziennikarstwo, a także wpływ komunikacji medialnej na budowanie więzi międzyludzkich i rozumienie świata. Poruszona także zostanie rola tzw. starych i nowych mediów, problematyka zaniku gatunków w nowych mediach. Zadaniem zaliczeniowym dla studentów będzie autoprezentacja w nowych mediach, lub zaprezentowanie wydarzenia, albo konkretnej aktywności, dzięki czemu rozpoznane zostaną rozmaite społeczno-komunikacyjne aspekty nowych mediów. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przybliżenie studentom potencjałów i zasad cyfrowej komunikacji społecznej, a także przekazanie im praktycznych umiejętności przydatnych do skutecznej komunikacji realizowanej za pośrednictwem nowych mediów. Konwersatorium pozwoli uzmysłowić zasady przepływu informacji, sposoby zarządzania informacją oraz zmiany i trendy w tej dziedzinie. Zostaną zainicjowane dyskusje dotyczące ścieżek wspomagających, np. dziennikarstwo, a także wpływ komunikacji medialnej na budowanie więzi międzyludzkich i rozumienie świata. Poruszona także zostanie rola tzw. starych i nowych mediów, problematyka zaniku gatunków w nowych mediach. Zadaniem zaliczeniowym dla studentów będzie autoprezentacja w nowych mediach, lub zaprezentowanie wydarzenia, albo konkretnej aktywności, dzięki czemu rozpoznane zostaną rozmaite społeczno-komunikacyjne aspekty nowych mediów. |
Pełny opis: |
Plan zajęć: 1. Zajęcia wprowadzające, sprawdzenie intuicyjnej wiedzy o korzystaniu z mediów, oraz przypomnienie podstawowych zasad autoprezentacji medialnej, czyli; jak mówić by nas słuchano - dyskusja o efektywnej komunikacji 2. Czym są media społecznościowe? Formy przekazu i storytelling, czyli sposoby budowania efektywnej strategii komunikacyjnej. 3. Formy wykorzystywania Internetu do komunikacji (strony internetowe, podcasty, social media etc), oraz określanie celu naszego przekazu. 4. Blogosfera i komunikacja na blogach. Czym jest spójna komunikacja audio i wizualna? 5. Komunikacja w mediach społecznościowych - jak dobierać odpowiednią grupę docelową do naszego przekazu? Trendy i przyszłość komunikacji cyfrowej. 6. Czas się pokazać! Dźwięk, obraz, i ich znaczenie dla komunikatu. Co zrobić, by nie zniknąć w erze scrollowania. 7. Podsumowanie zajęć i zaliczenie. |
Literatura: |
Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001. Filiciak M., Ptaszek G., Komunikowanie (się) w mediach elektronicznych. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009. Jakubowicz K., Nowa ekologia mediów. Konwergencja a metamorfoza, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2011. Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, WAiP, Warszawa 2006. |
Efekty uczenia się: |
KA6_WG7 WK7 UW6 KO1 KO2 KR3 KR4 Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z komunikacją Student zdobywa wiedzę o możliwościach wpływania na ludzkie zachowania (SM_W07) rozumie główne kierunki w obrębie komunikacji medialnej, posiada orientację w rozwoju tejże. Ponadto – rozumie rolę mediów w procesie indywidualnych, ale także społecznych, kontaktów ze światem. |
Metody i kryteria oceniania: |
Dyskusje, praca na przykładach, przygotowanie przez studentów odpowiednich prezentacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.