Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja medialna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 410-KS1-2KOM3
Kod Erasmus / ISCED: 14.951 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Komunikacja medialna
Jednostka: Instytut Filozofii
Grupy: 3L stac. studia I stopnia kognitywistyka - przedm. obowiązkowe
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Celem zajęć jest przybliżenie studentom potencjałów i zasad cyfrowej komunikacji społecznej, a także przekazanie im praktycznych umiejętności przydatnych do skutecznej komunikacji realizowanej za pośrednictwem nowych mediów.

Konwersatorium pozwoli uzmysłowić zasady przepływu informacji, sposoby zarządzania informacją oraz zmiany i trendy w tej dziedzinie. Zostaną zainicjowane dyskusje dotyczące ścieżek wspomagających, np. dziennikarstwo, a także wpływ komunikacji medialnej na budowanie więzi międzyludzkich i rozumienie świata. Poruszona także zostanie rola tzw. starych i nowych mediów, problematyka zaniku gatunków w nowych mediach.

Zadaniem zaliczeniowym dla studentów będzie autoprezentacja w nowych mediach, lub zaprezentowanie wydarzenia, albo konkretnej aktywności, dzięki czemu rozpoznane zostaną rozmaite społeczno-komunikacyjne aspekty nowych mediów.


Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Celem zajęć jest przybliżenie studentom potencjałów i zasad cyfrowej komunikacji społecznej, a także przekazanie im praktycznych umiejętności przydatnych do skutecznej komunikacji realizowanej za pośrednictwem nowych mediów.

Konwersatorium pozwoli uzmysłowić zasady przepływu informacji, sposoby zarządzania informacją oraz zmiany i trendy w tej dziedzinie. Zostaną zainicjowane dyskusje dotyczące ścieżek wspomagających, np. dziennikarstwo, a także wpływ komunikacji medialnej na budowanie więzi międzyludzkich i rozumienie świata. Poruszona także zostanie rola tzw. starych i nowych mediów, problematyka zaniku gatunków w nowych mediach.

Zadaniem zaliczeniowym dla studentów będzie autoprezentacja w nowych mediach, lub zaprezentowanie wydarzenia, albo konkretnej aktywności, dzięki czemu rozpoznane zostaną rozmaite społeczno-komunikacyjne aspekty nowych mediów.

Pełny opis:

Plan zajęć:

1. Zajęcia wprowadzające, sprawdzenie intuicyjnej wiedzy o korzystaniu z mediów, oraz przypomnienie podstawowych zasad autoprezentacji medialnej, czyli; jak mówić by nas słuchano - dyskusja o efektywnej komunikacji

2. Czym są media społecznościowe? Formy przekazu i storytelling, czyli sposoby budowania efektywnej strategii komunikacyjnej.

3. Formy wykorzystywania Internetu do komunikacji (strony internetowe, podcasty, social media etc), oraz określanie celu naszego przekazu.

4. Blogosfera i komunikacja na blogach. Czym jest spójna komunikacja audio i wizualna?

5. Komunikacja w mediach społecznościowych - jak dobierać odpowiednią grupę docelową do naszego przekazu? Trendy i przyszłość komunikacji cyfrowej.

6. Czas się pokazać! Dźwięk, obraz, i ich znaczenie dla komunikatu. Co zrobić, by nie zniknąć w erze scrollowania.

7. Podsumowanie zajęć i zaliczenie.

Literatura:

Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.

Filiciak M., Ptaszek G., Komunikowanie (się) w mediach elektronicznych. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.

Jakubowicz K., Nowa ekologia mediów. Konwergencja a metamorfoza, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2011.

Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, WAiP, Warszawa 2006.

Efekty uczenia się:

KA6_WG7

WK7

UW6

KO1

KO2

KR3

KR4

Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z komunikacją

Student zdobywa wiedzę o możliwościach wpływania na ludzkie zachowania (SM_W07) rozumie główne kierunki w obrębie komunikacji medialnej, posiada orientację w rozwoju tejże. Ponadto – rozumie rolę mediów w procesie indywidualnych, ale także społecznych, kontaktów ze światem.

Metody i kryteria oceniania:

Dyskusje, praca na przykładach, przygotowanie przez studentów odpowiednich prezentacji

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)