Podstawy marketingu i sprzedaży (fakultet)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 410-KS1-2PMS4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy marketingu i sprzedaży (fakultet) |
Jednostka: | Instytut Filozofii |
Grupy: |
3L stac. studia I stopnia kognitywistyka - przedm. fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Kurs zapewnia studentom podstawową wiedzę z zakresu marketingu i sprzedaży, z naciskiem na praktyczne zastosowanie omawianych metod, technik itd. Jako taki, przygotowuje przyszłych absolwentów do pracy w działach marketingu i sprzedaży, a także podejmowania własnej działalności gospodarczej. |
Skrócony opis: |
Kurs dotyczy podstawowych rodzajów i technik marketingu, które stosowane są współcześnie w celu zwiększania sprzedaży, z uwzględnieniem zasadności ich wyboru oraz sposobów zastosowania w poszczególnych sytuacjach, analizowanych wspólnie na poszczególnych studiach przypadku (case studies). |
Pełny opis: |
Kurs dotyczy podstawowych rodzajów i technik marketingu, zarówno ATL, jak i BTL, które stosowane są współcześnie w celu zwiększania sprzedaży, z uwzględnieniem zasadności ich wyboru oraz sposobów zastosowania w poszczególnych sytuacjach, analizowanych wspólnie na poszczególnych studiach przypadku (case studies). W szczególności, przedmiotem zajęć jest marketing bezpośredni, marketing treści, marketing szeptany, marketing wirusowy, marketing partyzancki, marketing wychodzący i przychodzący, a także tzw. marketing ambientowy. Omawiany jest także marketing mix i jego warianty, segmentacja rynku i jej rodzaje, sposoby wyboru rynku docelowego oraz strategie marketingowe. Poza dostarczeniem wiedzy z zakresu marketingu i sprzedaży, istotnym celem jest motywowanie studentów do pracy nad aplikacjami praktycznymi związanymi ze zdobytymi kompetencjami, z uwzględnieniem współczesnych uwarunkowań społeczno-gospodarczych, zwłaszcza nasycenia rynku, ograniczeń w zakresie możliwości konsumpcyjnych oraz rosnących oczekiwań potencjalnych nabywców, a także wyzwań związanych z utrudnieniami, z jakimi spotykać się mogą działy marketingu i sprzedaży w związku z pandemią. |
Literatura: |
Björn Lundén, Ulf Svensson, 2014, Marketing dla małych i średnich przedsiębiorstw. BL Info Polska, Gdańsk. Venkatesh Shankar, Gregory S. Carpenter (red.), 2012, Handbook of Marketing Strategy, Edward Elgar, Cheltenham/Northampton. Björn Lundén, Lennart Rosell, 2014, Techniki sprzedaży: O sztuce sprzedawania, BL Info Polska, Gdańsk. Brian Sheehan, 2010, Online Marketing, AVA Publishing SA, Lousanne. |
Metody i kryteria oceniania: |
Forma zaliczenia: zaliczenie na ocenę Zasady dopuszczenia do zaliczenia: systematyczne uczestnictwo w zajęciach i realizowanie bieżących zadań. Dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność w semestrze, z koniecznością nadrobienia materiału i wywiązania się z bieżących zadań na kolejne zajęcia. Zasady oceny końcowej studenta: Ocena bdb. – uczestnictwo w trzech projektach grupowych podczas trwania semestru (w tym: jeden koniecznie prezentowany na forum grupy; wymagana jest aktywna partycypacja w prezentacji) Ocena db. - uczestnictwo w dwóch projektach grupowych podczas trwania semestru (w tym: jeden koniecznie prezentowany na forum grupy; wymagana jest aktywna partycypacja w prezentacji) Ocena dst. – uczestnictwo w jednym (koniecznie: prezentowanym na forum) projekcie grupowym podczas trwania semestru (wymagana jest aktywna partycypacja w prezentacji) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.