Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy marketingu i sprzedaży (fakultet)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 410-KS1-2PMS4
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy marketingu i sprzedaży (fakultet)
Jednostka: Instytut Filozofii
Grupy: 3L stac. studia I stopnia kognitywistyka - przedm. fakultatywne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Założenia (opisowo):

Kurs zapewnia studentom podstawową wiedzę z zakresu marketingu i sprzedaży, z naciskiem na praktyczne zastosowanie omawianych metod, technik itd. Jako taki, przygotowuje przyszłych absolwentów do pracy w działach marketingu i sprzedaży, a także podejmowania własnej działalności gospodarczej.

Skrócony opis:

Kurs dotyczy podstawowych rodzajów i technik marketingu, które stosowane są współcześnie w celu zwiększania sprzedaży, z uwzględnieniem zasadności ich wyboru oraz sposobów zastosowania w poszczególnych sytuacjach, analizowanych wspólnie na poszczególnych studiach przypadku (case studies).

Pełny opis:

Kurs dotyczy podstawowych rodzajów i technik marketingu, zarówno ATL, jak i BTL, które stosowane są współcześnie w celu zwiększania sprzedaży, z uwzględnieniem zasadności ich wyboru oraz sposobów zastosowania w poszczególnych sytuacjach, analizowanych wspólnie na poszczególnych studiach przypadku (case studies). W szczególności, przedmiotem zajęć jest marketing bezpośredni, marketing treści, marketing szeptany, marketing wirusowy, marketing partyzancki, marketing wychodzący i przychodzący, a także tzw. marketing ambientowy. Omawiany jest także marketing mix i jego warianty, segmentacja rynku i jej rodzaje, sposoby wyboru rynku docelowego oraz strategie marketingowe.

Poza dostarczeniem wiedzy z zakresu marketingu i sprzedaży, istotnym celem jest motywowanie studentów do pracy nad aplikacjami praktycznymi związanymi ze zdobytymi kompetencjami, z uwzględnieniem współczesnych uwarunkowań społeczno-gospodarczych, zwłaszcza nasycenia rynku, ograniczeń w zakresie możliwości konsumpcyjnych oraz rosnących oczekiwań potencjalnych nabywców, a także wyzwań związanych z utrudnieniami, z jakimi spotykać się mogą działy marketingu i sprzedaży w związku z pandemią.

Literatura:

Björn Lundén, Ulf Svensson, 2014, Marketing dla małych i średnich przedsiębiorstw. BL Info Polska, Gdańsk. 

Venkatesh Shankar, Gregory S. Carpenter (red.), 2012, Handbook of Marketing Strategy, Edward Elgar, Cheltenham/Northampton.

Björn Lundén, Lennart Rosell, 2014, Techniki sprzedaży: O sztuce sprzedawania, BL Info Polska, Gdańsk. 

Brian Sheehan, 2010, Online Marketing, AVA Publishing SA, Lousanne.

Metody i kryteria oceniania:

Forma zaliczenia: zaliczenie na ocenę

Zasady dopuszczenia do zaliczenia: systematyczne uczestnictwo w zajęciach i realizowanie bieżących zadań. Dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność w semestrze, z koniecznością nadrobienia materiału i wywiązania się z bieżących zadań na kolejne zajęcia.

Zasady oceny końcowej studenta:

Ocena bdb. – uczestnictwo w trzech projektach grupowych podczas trwania semestru (w tym: jeden koniecznie prezentowany na forum grupy; wymagana jest aktywna partycypacja w prezentacji)

Ocena db. - uczestnictwo w dwóch projektach grupowych podczas trwania semestru (w tym: jeden koniecznie prezentowany na forum grupy; wymagana jest aktywna partycypacja w prezentacji)

Ocena dst. – uczestnictwo w jednym (koniecznie: prezentowanym na forum) projekcie grupowym podczas trwania semestru (wymagana jest aktywna partycypacja w prezentacji)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)