Podejścia kognitywne w badaniach marketingowych (fakultet)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 410-KS1-3PBM5 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.951
|
Nazwa przedmiotu: | Podejścia kognitywne w badaniach marketingowych (fakultet) |
Jednostka: | Instytut Filozofii |
Grupy: |
3L stac. studia I stopnia kognitywistyka - przedm. fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu przedstawienie studentom praktycznych zastosowań kognitywistyki w branży badań marketingowych. Agencje badań rynku coraz częściej wykorzystują osiągnięcia kognitywistyki i nauk ścisłych do pełniejszego poznania i zrozumienia preferencji konsumentów poprzez zastępowanie tradycyjnych technik badań ankietowych nowoczesnymi metodami takimi jak neuromarketing. W trakcie zajęć przedstawione zostaną sposoby pozyskiwania danych rynkowych z wykorzystaniem EEG, rezonansu magnetycznego, eye-trackingu itp. oraz przykłady projektów z użyciem wymienionych metod. |
Pełny opis: |
Profil studiów Ogólnoakademicki Język przedmiotu Polski Rodzaj przedmiotu obowiązkowy, Moduł 4, przedmioty specjalnościowe - reklama i public relations Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk społecznych, dyscyplina - socjologia Rok studiów /semestr II rok, semestr III (studia pierwszego stopnia) Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) - brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć 15 godzin, wykład Punkty ECTS: 1 Bilans nakładu pracy studenta. Rodzaje aktywności: - udział w wykładach - 15 godzina - przygotowanie do zaliczenia ii obecność na nim - 15 godzin Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studentki/studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 20 godzin (0,8 pkt ECTS), o charakterze praktycznym 20 godzin (0,8 pkt ECTS). |
Literatura: |
Garbarski L., Zachowania nabywców, PWE 2001. Nessim H., Dodge M.R., Kształtowanie cen. Strategie i procedury, PWE 1997. Rudawska E., Lojalność klientów, PWE 2005. Thomas M. J., Podręcznik marketingu, PWN 1999. Tyszka T., Decyzje. Perspektywa psychologiczna i ekonomiczna, Scholar 2010. Tyszka T., Falkowski A., Psychologia zachowań konsumenckich, GWP 2001. Waniowski P., Strategie cenowe, PWE 2003. |
Efekty uczenia się: |
1. Wiedza studentek i studentów (K_W10, K_W15) a) zna i rozumie główne kierunki i tendencje przeobrażeń we współczesnej kulturze; b) zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury 2. Umiejętności (K_U02, K_U11) a) samodzielnie zdobywa wiedzę i umiejętności badawcze na poziomie podstawowym, b) posiada umiejętność formułowania opinii krytycznych o wytworach kultury na podstawie wiedzy naukowej i własnego doświadczenia 3. Kompetencje (K_K01, K_K03) a) zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania się i rozwoju zawodowego, b) jest otwarty na nowe idee i poglądy |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia ustnego jest obecność na wykładach. Student, który będzie miał więcej niż 2 nieobecności na wykładach, będzie musiał przed przystąpieniem do zaliczenia zdać dodatkowy test. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.