Analiza matematyczna I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 420-ES1-1AM1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
11.101
|
Nazwa przedmiotu: | Analiza matematyczna I |
Jednostka: | Instytut Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Założenia i cele przedmiotu: Zapoznanie z podstawowymi pojęciami analizy matematycznej. Umiejętność formułowania poznanych definicji i twierdzeń oraz rozwiązywania prostych zadań rachunkowych w zakresie poznanych treści kształcenia |
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Przedmiot obowiązkowy Dziedzina: nauki ścisłe i przyrodnicze, dyscyplina: matematyka Rok studiów: 1, semestr: 1 Prerekwizyty: brak wykład 30 godz. ćwiczenia 30 godz. Metody dydaktyczne: wykłady, ćwiczenia rachunkowe, konsultacje, praca nad literaturą, rozwiązywanie zadań domowych. Punkty ECTS: 5 Bilans nakładu pracy studenta: udział w wykładach15x2h = 30h udział w ćwiczeniach 15x2h = 30h przygotowanie do zajęć (ćwiczeń) 30h = 30h udział w konsultacjach 5h = 5h przygotowanie do kolokwiów 25h = 25h przygotowanie do egzaminu i udział w nim 20+2h = 22h zapoznanie z literaturą 3h = 3h Wskaźniki ilościowe nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 67 godzin, 2 ECTS nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 85 godzin, 3 ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. R. Rudnicki „Wykłady z analizy matematycznej”, PWN, 2006. 2. K. Maurin „Analiza'' t.1, Państwowe Wydawnictwo Naukowe. 1977. 3.L. Schwartz „Kurs analizy matematycznej'', PWN, 1982. 4.- G. M. Fichtenholz „Rachunek różniczkowy i całkowy'' t. I i II, Wydawnictwo Naukowe PWN, 1995. Literatura uzupełniająca: G.M. Fichtenholz, Rachunek różniczkowy i całkowy, tom I, II. Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1978. Literatura uzupełniająca: M. Gewert, Z. Skoczylas „ Analiza Matematyczna”, część 1, Oficyna Wydawnicza GiS, 2005. W. Leksiński, I. Nabiałek, W. Żakowski „Matematyka. Definicje, twierdzenia, przykłady, zadania”, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, 2003 W. Rudin „Podstawy analizy matematycznej”, PWN, 2000. W. Kleiner „Analiza matematyczna”, PWN, 1986. R. Leitner „Zarys matematyki wyższej”, WNT, 1995. |
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się w ramach realizacji przedmiotu: Zna wybrane pojęcia logiki matematycznej i teorii mnogości.KA6_WG15, KA6_UW25, KA6_UU1,KA6_UO1 Potrafi podać podstawowe własności funkcji.KA6_WG15,KA6_UW25, KA6_UU1,KA6_UO1 Zna definicję ciągu i szeregu liczbowego. Potrafi obliczać granice ciągów liczb rzeczywistych na podstawowym poziomie trudności. Potrafi stosować kryteria badania zbieżności szeregów na podstawowym poziomie trudności.KA6_WG15, KA6_UW25, KA6_UU1,KA6_UO1 Zna i rozumie pojęcie ciągłości funkcji. Potrafi obliczać granice funkcji na podstawowym poziomie trudności.KA6_WG15, KA6_UW25, KA6_UU1,KA6_UO1 Zna podstawy rachunku różniczkowego funkcji jednej zmiennej rzeczywistej. Potrafi wykorzystać twierdzenia rachunku różniczkowego do badania przebiegu zmienności funkcji.KA6_WG15, KA6_UW25,KA6_UU1,KA6_UO1 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ogólna forma zaliczenia: egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.