Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy grafiki komputerowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 420-ES1-2PGK
Kod Erasmus / ISCED: 11.302 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0612) Database and network design and administration Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Podstawy grafiki komputerowej
Jednostka: Instytut Informatyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie
w sali
zdalnie

Skrócony opis:

Cyfrowa reprezentacja obrazu. Przetwarzanie obrazów (zmiana intensywności, mieszanie, transformacje geometryczne, interpolacja, filtry). Histogram (wyrównywanie i skalowanie). Parametryczne krzywe i płaty powierzchni. Projektowanie i tworzenie dwuwymiarowych i trójwymiarowych gier komputerowych.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne/niestacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Dziedzina: nauki ścisłe i przyrodnicze, dyscyplina: informatyka

Rok studiów/semestr: 2/4

Wymagania wstępne: -

Wykład: 15, Laboratorium: 30

Metody dydaktyczne: wykład, prezentacja, dyskusja, zajęcia praktyczne w ramach laboratoriów

Punkty ECTS: 2

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w zajęciach:

- wykład 15h

- laboratorium 30h

Przygotowanie do zajęć:

- wykład 15h

- laboratorium 10h

Zapoznanie z literaturą: 5h

Przygotowanie do zaliczenia: 10h

Czas trwania zaliczenia: 2h

Udział w konsultacjach: 2h

Wskaźniki ilościowe:

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 49, 2 ECTS

o charakterze praktycznym: 40, 2 ECTS

Literatura:

Literatura podstawowa:

Jankowski M., Elementy grafiki komputerowej, WNT, Warszawa 2006

Zabrocki J (praca zbiorowa) Grafika komputerowa, metody i narzędzia, WNT, Warszawa 1994

Foley J., van Dam A., Feiner S., Hughes J., Phillips R., Wprowadzenie do Grafiki Komputerowej, WNT, Warszawa 1995

Ryan Henson Creighton: Unity 3D Game Development by Example Beginner's Guide. Packt Publishing

Rani, K. Aava: Learning Unity Physics. Packt Publishing.

Venita Pereira Learning Unity 2D Game Development by Example. Packt Publishing.

Efekty uczenia się:

1. Zna podstawowe sposoby cyfrowej reprezentacji i przetwarzania obrazów KA6_WG9

2. Posiada wiedzę na temat podstawowych typów krzywych i powierzchni parametrycznych KA6_WG9

3. Posiada podstawową wiedzę na temat tworzenia dwuwymiarowych i trójwymiarowych gier komputerowych KA6_UW11

4. Potrafi zaimplementować poznane algorytmy grafiki komputerowej w wybranym języku programowania KA6_UW11

5. Potrafi zaprojektować i stworzyć dwuwymiarowe i trójwymiarowe gry komputerowe KA6_UW11

Metody i kryteria oceniania:

Ogólna forma zaliczenia: zaliczenie na ocenę

W przypadku nauczania zdalnego zaliczenie odbędzie się przy wykorzystaniu narzędzi dostępnych na platformie eduportal/USOSmail.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)