Teoria gier
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 420-ES1-2TG |
Kod Erasmus / ISCED: |
11.102
|
Nazwa przedmiotu: | Teoria gier |
Jednostka: | Instytut Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (lista przedmiotów): | Analiza matematyczna I 0600-ES1-1AM1 |
Skrócony opis: |
Założenia i cele przedmiotu: Zajęcia z teorii gier mają zapoznać studentów z tradycyjnymi metodami analizy teorii gier. Przedstawione zostają także zastosowania narzędzi teorii gier do rozwiązywania zagadnień ekonomicznych |
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Przedmiot do wyboru Dziedzina: nauki ekonomiczne, dyscyplina: ekonomia Rok studiów: 2, semestr: 4 Prerekwizyty: Analiza matematyczna I, Analiza matematyczna II, Rachunek prawdopodobieństwa wykład 15 godz. ćwiczenia 30 godz. Metody dydaktyczne: wykłady, ćwiczenia rachunkowe, konsultacje, praca nad wystąpieniem. Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta: udział w wykładach15x1h = 15h udział w ćwiczeniach 15x2h = 30h przygotowanie do zajęć 10x3h = 30h udział w konsultacjach 5x1h = 5h prezentacje 10h = 10h Wskaźniki ilościowe nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 50 godzin, 2 ECTS nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 70 godzin, 2,5 ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Drabik E., Elementy teorii gier dla ekonomistów, Wydawnictwo UwB, Białystok 1998. Malawski M., Wieczorek A., Sosnowska H., Konkurencja i kooperacja. Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997. Straffin P., Teoria gier, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2000. Literatura dodatkowa: Binmore K., Fun and Games. A text on Game theory, D.C. Heath and Company 1992. Kałuski, Jan, Teoria gier, Gliwice : Wydaw. Politechniki Śląskiej, 2002 Martin J. Osborne, Ariel Rubinstein, A course in game theory, Cambridge, MA ; London : MIT Press, cop. 1994 Schelling, Thomas C. The strategy of conflict, Cambridge ; London : Harvard University, 1994 Watson J., Strategia, Wprowadzenie do teorii gier, WNT, Warszawa 2005. |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia w ramach realizacji przedmiotu: Definiuje i interpretuje podstawowe pojęcia z teorii gier.K_IE1A_W05, K_IE1A_W11 , K_IE1A_W12 Rozróżnia podstawowe typy gier.K_IE1A_W05, K_IE1A_W11 ,K_IE1A_W12 Wyznacza równowagi Nasha w grach macierzowych o sumie zerowej.K_IE1A_U12,K_IE1A_U23 Wyznacza równowagi Nasha w grach macierzowych o sumie niezerowej.K_IE1A_U12,K_IE1A_U23 Wyznacza strategie optymalne Pareto w grach macierzowych.K_IE1A_U12, K_IE1A_U23 Stosuje różne motywy postępowania gracza do analizy gry.K_IE1A_U12, K_IE1A_U23 Stosuje ruchy strategiczne Schellinga do analizy rozwiązań gry.K_IE1A_U12, K_IE1A_U23 Stosuje podstawowe kryteria podejmowania decyzji w warunkach niepewności do analizy gier z naturą.K_IE1A_U12 ,K_IE1A_U23 Umie przygotowywać prace i wystąpienia ustne dotyczące zastosowania teorii gier w ekonomii i zarządzaniu.K_IE1A_U27 ,K_IE1A_U28,K_IE1A_K02, K_IE1A_K01 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ogólna forma zaliczenia: zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.